Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Evopower skrev:Bilen har fremdeles tett dpf så bilen blir brukt minimalt. Sliter med å få kontakt og avtalt tid for time hos de som skal gjøre det. Men satser på det går seg til etter ferien? :)

 

Har selv fått denne berømte feilmeldingen, og måtte bytte begge termostatene og slette feilkodene ørten ganger for at bilen skulle starte regenerering igjen. Dette var over ett år siden og har ikke fått feilmeldingen tilbake. Hvor mange mbar har du over dpf nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, noble skrev:

Har selv fått denne berømte feilmeldingen, og måtte bytte begge termostatene og slette feilkodene ørten ganger for at bilen skulle starte regenerering igjen. Dette var over ett år siden og har ikke fått feilmeldingen tilbake. Hvor mange mbar har du over dpf nå?

Begge termostatene ble byttet for 1 år siden. Her er scrrenshot fra sist tur under pådrag. Skal mbar måles på tomgang eller under kjøring? 

 

Screenshot_20210704_193129_com.iViNi.bmwhatLite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marius2002 skrev:

Dette ble bra ! :) 

Takker, syntes og det 😀

 

7 timer siden, papertiger skrev:

Dette ble skambra! Herlig at du går for dette kontra M sport som «alle» skifter til. Skiller seg definitivt mer ut slik. Clean!

 

Takker 😀 Ja tenkte det var gøy å gå litt mot strømmen. Spesielt ettersom jeg som regel har mer sans for alpina enn msport på bmw. Mer sostifikert og clean absolutt. Det er jo ingen ekte alpina, så de som skal være originalpoliti får bare arrestere meg. Men det er bedre enn standard bil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Dette ble veldig pent uten tvil 😊

Gøy å ha en stil som ikke alle har ikke minst digg å ha en bil som er fin for rust som du viser på bildet .😊

Skvettlapper gjør susen for å unngå steinsprut osv .

Takktakk 😊 ja det er akkurat slik du sier. Rust er det lite av, noe smått under skjørtene som du ser på bildet der kanalen er vasket, men ikke værre enn at det skal pusses og behandles senere. Av med sideskjørt på denne er 15 min pr side så det går fort. Ikke noe rust på kanaler som er veldig betryggende å ha sjekket. Den er bare 6 år nyere enn e39 jeg hadde og den var kanalene oppspist på. Virker som e6x tåler rustangrep bra. Skvettlapper er praktisk i tillegg til at det ser bra ut 😀

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E.C. skrev:

1,5 bar baktrykk ved pådrag? Da må jo DPF være pottetett.

Den er nok det ja 😂 bilen går dårligere for hver tur. Nå står den å jukker på tomgang tilogmed. Dpf delete hadde allerede vært gjort dersom jeg hadde fått kontakt med de som skal ta jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Andreas_R skrev:

Perfekt E61, dette ble virkelig flott! Har planer om alpina front selv, mye mer unikt enn m-sport. 

Hvilket oppsett på fjær/støtdempere har du?

 

Takker for det 😀 kan aldri gå feil med alpina. Sjangsen for å møte en lik er meget liten. 

Kjører standard xdrive understell med nye sachs dempere foran og bak oem spec. Byttet til nye sachs fjører foran samtidig i original høyde. Uendret høyde på luftputene bak. E61 xdrive får man som kjent ikke senket, og de har kun en høyde samme om det er med eller uten msport. Det finnes vel noen som har senket disse men du spiser drivakslene foran ganske fort. Men har du uten xdrive så ville jeg sett på muligheten for lett senk, eventuelt sjekket hva det koster med originale alpina fjærer. Da får du rette stancen i forhold til slik stylingen var ment. De på koed har kontroll på dette. 

Dekka er 235/40r19, men 245/40r19 hadde også gått helt fint (tror dette er alpina oem dim) greit å fylle hjulbuene når det ikke er senk. 

Go for it sier jeg :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Den er nok det ja 😂 bilen går dårligere for hver tur. Nå står den å jukker på tomgang tilogmed. Dpf delete hadde allerede vært gjort dersom jeg hadde fått kontakt med de som skal ta jobben. 

Det var dramatisk mye høyere trykk enn jeg opplevde. Hadde vel en 70 - 100 mbar på tomgang før jeg gjorde tiltak.

Kjørte en lang tur, og når temperaturen kom over 75 grader (tror jeg) begynte vi å slette feilkodene. De kommer tilbake med en gang, så de må slettes kontinuerlig mens du kjører. Til slutt ser du på eksostemp at det blir kjørt en regen, og etter det faller trykket som en stein.

Muligens for sent å prøve dette i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, noble skrev:

Det var dramatisk mye høyere trykk enn jeg opplevde. Hadde vel en 70 - 100 mbar på tomgang før jeg gjorde tiltak.

Kjørte en lang tur, og når temperaturen kom over 75 grader (tror jeg) begynte vi å slette feilkodene. De kommer tilbake med en gang, så de må slettes kontinuerlig mens du kjører. Til slutt ser du på eksostemp at det blir kjørt en regen, og etter det faller trykket som en stein.

Muligens for sent å prøve dette i ditt tilfelle?

Bra med input fra deg som har opplevd det samme :)

Har kjørt den god og varm og kjørt regen flere ganger etter at feilmeldingen først oppsto. Da ble verdiene bittelitt bedre, men neste tur var det like tett. Og nå klarer ikke bilen å regenerere selv om jeg tvinger den med diagnoseutstyr under kjøring. 

Jeg har helt siden jeg kjøpte bilen for 3 år siden ikke vært spesielt imponert over sprekheten i motoren. Det skrev jeg vel tilbake her da jeg hentet bilen. Den gikk ca likt som min e39 520d. Oppe i fart har den vært sterk nok, men akselerasjon 0-80 har vært veldig svakt så lenge jeg har eid den. Og dette har blitt forsterket veldig det siste halve året. Så dette har nok pågått altfor lenge ja. Har altfor lite å sammenligne med til å umiddelbart kjenne at bilen var undermotorisert, men nå vet jeg jo det 😂 dpf delete og nytt map så tenker jeg dette blir en rakett igjen. 

0-100 er nå oppe i 12 sek. Gidder ikke å prøve mer, ødelegger bare turboen til slutt med det mottrykket som er nå. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Unnagjort en 2 ukers bilferie. Slapp av e61 til reparasjon av dpf på østlandet. Plukket den med på vei tilbake igjen. Og resultatet med dpf/egr/swirl flaps delete, pluss tune er veldig bra. Ikke mer feilmeldinger på dpf og med tune så er det variert hva man får. Men det slår meg hvor naturlig bilen er. Den virker ikke trimmet under vanlig kjøring, og når man trør på så kommer det masse lineær effekt, ingen ketchup effekt eller svartrøyk :) kunne ikke vært mer fornøyd. 

IMG_20210722_102057.thumb.jpg.25cf719dd9405fc294242102c90236d3.jpg

 

 

Forden tok norge på langs og 5000km uten problemer :)

IMG_20210804_094843.thumb.jpg.5234914f1244ee63b5432d3512ebc7e6.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 km er jo litt av en lengde det på ferie her i Norge .

Men det beste var vel å få en friskmeldt e61 tilbake og kunne bruke den og vil jeg tro .😊

Nå kan du hvertfall slappe av med denne er iorden og vil tro den er gøy nå etter tune .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...