Gabz Skrevet Mars 18, 2017 Skrevet Mars 18, 2017 (endret) Snart er det på tide for meg å oppgradere E39'en til en E60. Jeg skal ha 525D eller 530D og har budsjett på cirka 130k. Men av og til popper det opp en og annen LCI-bil med sekserdiesel til en 150-160k+. Med tanke på at en helt fin 525D pre-LCI koster rundt 100-120k, så er det ganske stor prisforskjell. Greit, man får penere dørpaneler, lykter, tøffere girspak, knappstart i stedet for nøkkel og oppgradert iDrive. Kanskje også litt mindre elektriske problemer? Men er det så mye mer enn det? Spørsmålet mitt er da om LCI er verdt de ekstra pengene? Mye av det man får i LCI kan jo ettermonteres relativt greit i pre-LCI. Og hvis jeg da finner en fin pre-bil med mye utstyr til 40-50k mindre enn en av de billigste LCI'ene på markedet som da sikkert har høy km og lite utstyr, er det kanskje ikke verdt det? Endret Mars 18, 2017 av Gabz
laffe Skrevet Mars 18, 2017 Skrevet Mars 18, 2017 Vil si at lci er verdt ekstra penger, men hvor mye ekstra det er verdt er det største spørsmålet? Riktig ekstrautstyr er uansett det viktigste på en e60/61 synes jeg, men synes lci oppgraderingen gjør at bilen virker litt mer moderne. Men mulig man ikke er helt objektiv når man eier en lci modell selv.
laffe Skrevet Mars 18, 2017 Skrevet Mars 18, 2017 Forøvrig vil jeg si at hvis kmstand og utstyr er relativt likt ville jeg fort verdsatt en LCI i hvertfall 20-30k over en preLCI. Spesielt hvis det er en 09modell eller nyere med CIC iDrive istedet for CCC.
Gabz Skrevet Mars 18, 2017 Forfatter Skrevet Mars 18, 2017 Ja, det kommer jo helt ann på bilen og prisen. Koster jo sitt å ettermontere CIC, LCI-lykter osv. på en preface bil.
Shattered Skrevet Mars 18, 2017 Skrevet Mars 18, 2017 Nå har jeg riktignok ikke prøvd en lci. Men må si meg rimelig fornøyd med en pre-lci. Eneste irriterende er den jævla idrive-møkka, at man ikke kan stille varmeapparat som på E39, eller at man ikke ser temperaturene i dashen. Mulig dette er oppgradert på lci for alt jeg vet komfortmessig har jeg ingenting å utsette på bilen vs e39.
awt Skrevet Mars 18, 2017 Skrevet Mars 18, 2017 Klimastyringen er nok like elendig på LCI er jeg redd. Ellers er jeg enig med Laffe.
Gabz Skrevet Mars 18, 2017 Forfatter Skrevet Mars 18, 2017 Hmm. Får se hva det blir til. Må kvitte meg med begge bilene og se hva det endelige budsjettet ender på
Daniel. Skrevet Mars 19, 2017 Skrevet Mars 19, 2017 Er bare de aller første E6x som har Diamantnøkkel. Får startknapp på Pre-LCI også. Men f.eks med tanke på trim så ville det vel vært bedre med Pre-LCI om du går for 525D. Og om LED stripene på balyktene ryker så må man vel ha ny lykt, mens på Pre-LCI er det jo bare vanlige pærer.
Gabz Skrevet Mars 19, 2017 Forfatter Skrevet Mars 19, 2017 Åja! Kanskje litt barnslig å tenke sånn, men synes det er kult å ha startknappen framfor vanlig nøkkel. Gir mye mer moderne inntrykk med en gang Hvorfor er det bedre med trim av pre-LCI? Er LCI uten commonrail ellerno?
Daniel. Skrevet Mars 19, 2017 Skrevet Mars 19, 2017 Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den 525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det. HMW reagerte på dette 1
Gabz Skrevet Mars 19, 2017 Forfatter Skrevet Mars 19, 2017 Haha, ja! Akkurat som sånn rød flipp med flickerswitch under, hybrid av F&F racecar og jagerfly Ah, okei. Ja, det er kjekt å ha i bakhodet! Daniel. reagerte på dette 1
Clevion Skrevet Mars 19, 2017 Skrevet Mars 19, 2017 På 19.3.2017 den 10.52, DanielStance skrev: Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den 525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det. Expand Stemmer det at 520D og 525D i LCI deler samme girkasse, har fått smake på den. Mens 530D og 535D deler samme
S. Gunstad Skrevet Mars 22, 2017 Skrevet Mars 22, 2017 På 19.3.2017 den 10.52, DanielStance skrev: Startknapp var jo sånn vi anså som en ting racerbiler hadde når vi var liten så, ja jeg ser den 525D LCI deler girkasse med 520D LCI mener jeg å huske, og de tåler ikke så mye moment i forhold til kassen på 525D Pre-LCI. Er i hvertfall sånn jeg har forstått det. Expand 525d LCI kan vel trimmes til naermere 300 hk? Det må da vaere bra?
tennbrikket Skrevet Mars 22, 2017 Skrevet Mars 22, 2017 På 22.3.2017 den 19.58, S. Gunstad skrev: 525d LCI kan vel trimmes til naermere 300 hk? Det må da vaere bra? Expand Hvis du leser innlegget rett over fra clevion så deler 520d og 525d lci samme girkasse, noe som ikke er veldig gunstig for trimming. Så klart kan det gjøres, men de fleste dropper dette, da girkasse havari ikke er billig.
Evopower Skrevet Mars 22, 2017 Skrevet Mars 22, 2017 En 525da lci med 197hk går mer enn godt nok og har finere gange enn pre face 2.5 motoren. En Lci er verdt pengene helt klart. Men det ligger jo en Lci 525d manuell til 130k eller noe på finn nå? Hadde vært løp å kjøp om det var meg! Chip i tillegg så har man noe som drar fra det meste, billig Godt med luksus og plass også prefacen har for masse tullefeil og bare sånn som de innvendige dørhåndtakene irriterer meg. Så at Lci er 50-70k dyrere er den helt klart verdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå