Gabz Skrevet April 7, 2017 Forfatter Share Skrevet April 7, 2017 (endret) *Feilpost* Endret April 7, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 7, 2017 Forfatter Share Skrevet April 7, 2017 (endret) I dag var det på tide å montere tilbake høyttaler i passasjerdøren foran. Dro på Bilia for å hente skruene jeg måtte bestille fra Tyskland Også av med panel. Fant ut at frontsettet som sto i fra før fungerte, bare at kablene var dårlige, så det ble gjenbruk. Monterte først delefilteret i dørpanelet med kraftig dobbeltsidig teip og lim. Selvsagt nye kabler på plass her. Koblet meg så på original høyttalerledning. Og koblet alt opp for testing. Alt fungerte nå utmerket, så da var det på igjen med dørpanel også er jeg endelig ferdig med det Endret April 7, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 Denne bilen blir jo riktig så bra Gabz.:). Du har ikke vurdert å beholde denne kontra 1eren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 8, 2017 Forfatter Share Skrevet April 8, 2017 Takk for det, sveigis! Næh. Denne er tøffere, men 1ern er mye diggere å kjøre og føles mye mer moderne. Men ser ut til at begge selges uansett, da dama ikke får solgt Carismaen sin og ser mer bruksverdi i den enn å selge den billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 8, 2017 Forfatter Share Skrevet April 8, 2017 I dag var det service på denne. Av med stabstag, kupéfilter og litt sånt: Så av med innsug og alle motordeksler. Byttet luftfilter først. Dette var definitivt modent for utskiftning. Så var det ut med glødepluggene og bytte de. Blendet så EGR. Både røret til kjøleren: Og selve ventilen: Plugget også opp vakuumslangen og festet den trygt. Ferdig blendet: Så var det veivhusventilasjonen. Deretter var det selvsagt tid for oljeskift. Ut med det gamle: Bytte filter: Også inn med det nye! Alt er da byttet. Og alt montert igjen. Da var det klart for hjemtur med god samvittighet Next up er å montere de originale frontlyktene når de er her, samt bytte motorfestene da de er litt slitne. Så nærmer det seg ferdig. Freakshow og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 Bestandig godfølelse i magen etter service Hvordan så EGR ventilen ut innvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 8, 2017 Forfatter Share Skrevet April 8, 2017 Oh yes Så bra ut den, faktisk. Innsuget også. Tynt lag med sot bare. Ser ut som de har vært renset for relativt kort tid tilbake. Men greit å ha det borte uansett! Har nå bestilt nye motorfester fra Koed. Er også litt dieselsvetting fra dyse 1 og 2, så kjøpte med nye pakninger til de også. Bækkmann og Freakshow reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 9, 2017 Share Skrevet April 9, 2017 Hender seg dysene sitter noe helt innforjævlig. Bare så du vet det Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 9, 2017 Forfatter Share Skrevet April 9, 2017 Har hørt så Heldigvis nummer 1 og 2 fra fronten, og er som regel de bakerste som er verst. Så får se hvordan det går, jeg har god tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 9, 2017 Share Skrevet April 9, 2017 Jeg brukte en slagters fra biltema hvor jeg sveiset på en mutter som ble skrudd nedpå dysen. Og etter en evighet med slåing løsnet den til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 Haha, det var såpass, ja! Får håpe det går lettere med disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 Tok en tur innom høggeren igjen idag. Fikk med meg litt småting. Første var dekselet til høyttaler bak som manglet og har irritert meg veldig lenge, så det var digg å få på plass. Også var det tåkelysene som ikke funket, da. Kabler, pære og sikringer var fine så da var det reléet sin tur. Dermed var det ut med hanskerom og dekselet bak. Og så var det bare å finne fram. Fant og byttet synderen.. Og vipps så var det i orden! Tok også med meg en annen liten detalj som har irritert meg, nemlig denne: På plass slik at OCD'en får dempet seg litt Bækkmann og Thundercoil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 Også ramlet disse inn i posten idag. Fryktelig mye penere enn de som står på. Splittet dem og ga dem en rask vask inni da de var litt skitne. Også var det bare å montere. Ble veldig mye bedre! Funker fint gjør de og Bækkmann, Skulebollen, tennbrikket og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2017 Share Skrevet April 10, 2017 Det er svært tilfredsstillende å se på denne tråden! Jeg mener at denne tråden er et prakt eksempel på hvor lite som skal til før man gjør en bil hel igjen og samtidig holder den så enkelt pen! Honnør til deg, Gabz! Thundercoil, norbakken og HenrikSolberg reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 Tusen takk, Otis Hyggelig å høre. Skal faktisk ikke mye til før bilen får et enormt mye bedre inntrykk, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå