Gå til innhold

Hva tenker dere om denne?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=96731520&ref=conversation&fks=96731520

Hva tenker dere om denne og prisen? Den er jo registrert både på SVV og på VIN-nummer som en 2002-mod, men alt ved den er jo facelift. Noen må ha brukt mye penger på å bygge om? Og hva tenker dere om pris og kilometerstand? Er jo en M57TU, så er jo i utgangspunktet solid. Tenkte å se på den i kveld eller i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive:
Ok+ Utstyrt
Grei motor

Det Negative:
"Biliiiig,!!!" :^o
Usikker (service) historikk?

Hvis selger kan dokumentere service historikk, og den virker ok.
Så er det jo ikke et dumt kjøp :-D
Men greier ikke å ta folk som skriver BILLIG i  annonsene sine serriøst,
oftest en grunn til at den prises lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper denne tror jeg vertfall du burde beholde den en stund.. Garantert litt småplukk osv. På en slik bil,  pluss at ting kommer stortsett fortløpende på gamle Bmwer med mye utstyr.. 

Tror også den vil vere tungsolgt i fremtiden mtp km.stand

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette skulle blitt noe kjøp så er det nok for å ha en fet cruiser en god stund fremover, ikke noe raskt gjensalgsobjekt. Tenker i utgangpunktet på E60 LCI men denne virket hyggelig priset og synes E65 LCI er rå biler. Men litt skeptisk til kilometerstand på en slik bil, selger kunne opplyse at "servicehistorikk var OK", så får vel bare se selv. Skal bort å se på den i kveld bare for å prøvekjøre og kjenne litt på den. Om bilen er bunnsolid går det jo også å bare bruke den til motoren takker for seg også skaffe en ny motor, men vet ikke hvor lett det er å få tak i brukte M57TU eller hva de koster. Kanskje greiest å bare vente på en fin E60 i stedet. Men gøy med E65 som skiller seg litt mer ut i mengden. Er jo ordentlig mafiabil :-D

Angående Olsen Bil, hvordan vet du at denne har vært innblandet i det? Og hva skal man sjekke? Om bilen er tidligere kollisjonsskadet eller noe? Kan man sjekke noe sted på nett om biler har vært kondemnert?

RR er i bakhodet, men har egentlig ikke behov for en stor SUV. Mer praktisk med en fin E60 eller muligens E65. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vehicle Identification Number WBAGM21030DR46399
Type GM21
Model 730d - EUR
Development Code E65
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M57/TU
Displacement 3.00
Power 160
Drivetrain HECK
Transmission AUT
Color Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery Leder Nasca Schwarz - U6SW
Production Plant DINGOLFING
Production Date 2002-09-23

Standard Equipment

202 Steptronic Steptronic
216 Servotronic Servotronic
245 Steering Column Adjustment Elec Lenksaeulenverstellung Elektrisch
261 Side Airbag For Rear Passengers Seitenairbag Fuer Fondpassagiere
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
650 Cd Player Cd-laufwerk
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
 

Options

229 Dynamic Drive Dynamic Drive
239 Lt/aly Wheels Multi-spoke 94 Lm Raeder/ Vielspeiche 94
302 Alarm System Alarmanlage
316 Automatic Tailgate Operation Automatische Heckklappenbetaetigung
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
428 Warning Triangle Warndreieck
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
438 Wood Trim Edelholzausfuehrung
442 Cupholder Getraenkehalter
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar
488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
496 Seat Heating For Rear Seats Sitzheizung Fuer Fondsitze
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
612 Bmw Assist Bmw Assist
630 Car Telephone With Cordless Receiver Autotelefon Mit Schnurlosem Hoerer
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach
677 Hifi System Professional Hifi System Professional
691 Cd Holder Cd-halterung
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
915

No Outer Skin Protection

Aussenhautschutz Entfall

exterieur2002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gabz skrev:

Angående Olsen Bil, hvordan vet du at denne har vært innblandet i det? Og hva skal man sjekke? Om bilen er tidligere kollisjonsskadet eller noe? Kan man sjekke noe sted på nett om biler har vært kondemnert

Seier ikkje at denne er innblanda der på noko vis, men ville sjekka kollisjonsskader og ch. nummer grundig :) Eg pleier alltid å sjekke med forsikringskontakten min om det er registrert nokon forsikringsskadar før eg kjøper. Er faceliften utført av reine kosmetiske grunnar, vil eg tru det finnes dokumentasjon og kvitteringar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvde den nå. Var veldig hel og grei, og så bra ut. Var ikke noe ulykkebil eller noe siden den var faceliftet, var bare gjort av kosmetiske årsaker. Dørene hadde blitt lakkert etter en liten skade så ble visst tatt samtidig. Motoren virket veldig grei den og. Men var litt småplukk også. Airbag- og beltelampe lyste, utetemp sensor var gåen, håndtak på førerdør var køddete.. Selger sa dette kunne fikses før salg, men likevel. Med småplukk og over 300k på telleren tror jeg ikke det blir helt for meg. Vil ha en bil jeg med sikkerhet kan ha lenge uten noe store problemer, og med slik kilometerstand er risikoen litt høyere for sånt. Men i gjengjeld var den jo billig også, men..

Men skal jeg tenke langsiktig så er det nok relativt fort gjort for meg å bli lei E65. Ja, den ser utrolig bra ut, og er komfortabel og digg å kjøre. Mye leketøy også. Men jeg liker av og til å ta med bilen min på noe svingete bakveier og ha det gøy der også, og der blir 7er litt båt. E90/E87 og lignende er mer kompromiss mellom sporty og komfort, og fungerer ypperlig på sånne turer, men E65 blir litt stor og tung i forhold. Nå har jeg faktisk ikke prøvd E60 selv enda, men vil tro den er et bedre kompromiss mellom sporty og komfort, og samtidig med mye leketøy og tøft utseende. Må prøve E60 først før jeg bestemmer meg noe nærmere. Om E60 ikke lever helt opp til forventningene så kunne jo denne E65en vært en sjef bruksbil framover det, men da måtte det blitt en morrobil ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å huske at (som du sikkert vet da men), at det å kjøpe dyre luksusbiler som har gått langt gjerne betyr SVÆRT høye driftskostnader. Nyprisen på denne bilen er jo høy, og vedlikehold, service og deler er deretter. Hvis du ikke er mekaniker og gjør alt selv da (og det er du kanskje for alt jeg vet). :)

100,000 i innkjøp er billig, men ikke like billig når du har brukt 100,000 til i løpet av neste året. :)

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...