Ingvaldsen Skrevet Oktober 29, 2024 Skrevet Oktober 29, 2024 58 minutter siden, tennbrikket skrev: Jeg får så lyst til å sette i stand e46en skikkelig når jeg leser denne og @Ingvaldsen sin tråd, men jeg syns det koster mer enn det smaker. Uansett godt noen velger å ta vare på disse bilene med oem+. Ser på jobb nå, en som har handlet to e46 vogner, men det er jo senk, gs felger og klistremerker. Jeg må si min egen oem + med style 135 ser jo ut som ett smykke i forhold, men så var det den helvetes rusta. Framskjermer har jeg fått pris på, men det baller på seg når det er litt i bakskjermer, alle dørene osv. klarer ikke helt å finne motivasjonen til å ta det. ting ser ut til å utvikle seg mot at påkosten blir en invistering, samme blir det nok med e46 også. men har en viss tvil til at 4 sylindrede modeller blir noe populært på sikt.
hsd Skrevet Oktober 30, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2024 23 timer siden, tennbrikket skrev: Jeg får så lyst til å sette i stand e46en skikkelig når jeg leser denne og @Ingvaldsen sin tråd, men jeg syns det koster mer enn det smaker. Uansett godt noen velger å ta vare på disse bilene med oem+. Ser på jobb nå, en som har handlet to e46 vogner, men det er jo senk, gs felger og klistremerker. Jeg må si min egen oem + med style 135 ser jo ut som ett smykke i forhold, men så var det den helvetes rusta. Framskjermer har jeg fått pris på, men det baller på seg når det er litt i bakskjermer, alle dørene osv. klarer ikke helt å finne motivasjonen til å ta det. Tror ikke eg hadde orka å begynt på nytt igjen på noe slikt i dag. Penger syns eg ikke er ett tema da en ikke betaler verken renter eller har noe verditap å tenke på. Problemet er dette med tid, ivertfall når man har både andre biler, hus og hobbyer utenom bil så hadde det vert greit å slippe å skru bruksbil. Føler derimot eg er inne i ei bra periode med bilen no no då den berre fungerer. Har vert noen leie stunder som da jeg plagdes med nivåreguleringa og mye andre greier samtidig. Når bakluka kommer igjen fra lakk så får eg også omsider rydda 100% opp i ledningsbrudda som har vert lappa på gang etter gang også, det blir saker. Dersom du skal ta rust 100% så er det veldig dyrt og tar mye tid. Klarer du deg derimot se deg fornøgd med sånn 80-90% jobb så er det veldig mye mindre jobb. Eg prøver no å gjøre ting skikkelig, men en kan liksom ikke begynne å borre opp hver eneste platefals på hele bilen heller. Lærer man seg litt sveising, lakking og litt sånt så kan man gjøre mye egentlig. Uansett er det litt artig å ta vare på slike biler. Mørkeblå e39 touring med original msport og m57d30 er liksom litt synd å sende til vraking. Legger man på ting som M5 bremsene, oppgraderte stabstag, LSD, contourstoler osv så syns eg det er en artig bil. Ingvaldsen, Otis, tennbrikket og 2 andre reagerte på dette 5
Olaandref Skrevet Oktober 30, 2024 Skrevet Oktober 30, 2024 Traff deg i rundkjøringen i Furene for litt siden, eller mer riktig kom inn et par biler bak deg. Kjøper lett det du skriver om tid over, med alle dine prosjekt hadde det nok vært luksus med en bruksbil som ikke var et prosjekt i seg selv, men må si at fine E39 med ok motor er verdt å ta vare på ja.
viggo E34 Skrevet Oktober 30, 2024 Skrevet Oktober 30, 2024 Disse har vel bynt å klatre litt i pris og nå, så da kan det vell være mann kjenner litt mer på at alle disse oppgraderingene og preventive vedlikeholdet du har betaler seg likevell 😉 ikke mange e39 her til lands i så bra stand og godt/spesielt utstyrt som denne værtfall
hsd Skrevet Mai 9 Forfatter Skrevet Mai 9 (endret) Blitt litt skruing igjen siste tiden, da som før er det like greit å begynne med noe enkelt. Ny fremre plastikk på armlenet, småkroner og fort gjort å bytte men det viser igjen hver gang man setter seg i bilen. Det er vår, så da ble det litt service. - Castrol Edge 5w30 og . Eg har i alle år fylt Gulf fra GS, men når den ble en del dyrere og Autodoc kjører knallpris på Castrol Edge var det bare å bytte. - Mahle har blitt ett merke eg har blitt glad i, så det ble både luftfilter, oljefilter og kupefilter. Byttet også veivhusventilasjon, men det ble org bmw. Ny multireim, denne har vell stått på ca 50k/7 år faktisk. Egentlig helt ok stand, men på tide å bytte. Monterte ei Gates reim, så får en sjå. Gammel oe bmw. Sist gang så stod strammeren fast, så den ble bytta i en org bmw strammer. Nå stod den like fast igjen. Grunnen til at eg bytta reim var pga eg syns eg hørte en lyd, og det stemmer nok mtp reima nok har vert litt slakk. Eg irriterer meg litt over hele patenten her, monterte arma med skikkelilig keramisk pasta men alikevell hadde den satt seg helt. Endte opp med å bare borre hull i strammeren på plass, fylte den med olje å moa, og moa. Det tok litt tid, men den ble faktisk 100% så eg sier meg fornøgd med det. Neste gang eg bytter en slik en derimot, kjem eg nok til å montere grisnippel. Husker eg demonterte den eg bytta sist, den var knusktørr innvendig så det er nok ikke så rart dem setter seg. Fylt med olje, moet, tørket reint og la over litt vannfast skf lagerfett. Nylakkert ny frontfanger, og ei veldig bra brukt luke. Frontfangeren ble uorginal fra GS, den møter nok enten sine dager via stein i en traktorveg eller brøytekant så eg syns det lyt duge. Den hadde derimot ikke hull til lyktespylere, det borrer jeg nok inn i forkant av lakk neste gang. Lagde meg derimot en mal av den gamle fangeren, så det gikk greit. Gamle luka har vert lei seg lenge. Triste greier. Ledningsnettet har jeg også lappa på flere ganger, men det blir jo bare halvvegs. Den nye luka var fra lav km bil og var kjempebra inkl ledningsnettet, så hele greia ble flytta over. Ledningsnettet på nye luka var klipt helt i forkant, så var veldig enkelt å lage til dette via høgtalerboksene i taket. Varmehylser med lodd og krymp fra Wurth liker jeg godt på bil. Det koster klart ett par hundre kroner mer for å lodde noe sånt som dette, men det er jo en del ledninger men det er lettere å ikke varme for mye slik det ofte er med loddebolt (ivertfall for min del) for den del også veldig enkelt. Har faktisk kjørt uten kupelys i mange år da bilen har trodd bakluka har vert åpen når det har vert regn/fukt, jeg ga opp å drive å lappe på det så tok bare ut pærene 😅 så kjekt å få montert inn nytt på alt. Monterte også heveplater forran fra E90, var vell 20mm ettersom eg syns den har seget veldig mye. Må fortsatt heve den på lufta bak og ta ny hjulkontroll, men syns det kler bilen bedre. Endret Mai 9 av hsd E.C., Bendik Kjellevold, Ampera og 11 andre reagerte på dette 14
Skulebollen Skrevet Mai 10 Skrevet Mai 10 (endret) Er det faktisk aksept for og heve bilen i Ørsta😳 Kan ikke forstå annet enn at du vil bli utfryst fra lokalsamfunnet nå🤔 Endret Mai 10 av Skulebollen Olaandref, ehaugsnes, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 1 6
Olaandref Skrevet Mai 10 Skrevet Mai 10 2 timer siden, Skulebollen skrev: Er det faktisk aksept for og heve bilen i Ørsta😳 Kan ikke forstå annet enn at du vil bli utfryst fra lokalsamfunnet nå🤔 Er nok ikke lenge før han blir observert sittende i sovepose foran et bål under gangbroen oppe ved rundkjøringen, mens ungdommene kjører forbi og kaster tomgods og gamle senkefjærer på han 😢 Otis reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet Mai 10 Skrevet Mai 10 13 timer siden, Skulebollen skrev: Er det faktisk aksept for og heve bilen i Ørsta😳 Kan ikke forstå annet enn at du vil bli utfryst fra lokalsamfunnet nå🤔 Må huske han bor i Volda🤓 Ingvaldsen reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Mai 11 Skrevet Mai 11 16 timer siden, Eystein Ose skrev: Må huske han bor i Volda🤓 Poteito, potato, ikkje sant? 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå