Gå til innhold

Min BMW X1 E84.


M-jakob
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, sveigis skrev:

Nydelig arbeid ,nå ble den blank og fin .😊

Morro med resultater som dette .

Tusen takk. Gikk med noen timer på lørdag og søndag for å si det sånn. Men jeg liker å pusle med litt sånne ting så det var bare artig. Å så er det kjekt å bli ferdig med nå for om en mnd. når båten skal opp så blir det mer polering der hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Dekkskift

Endelig var det et par dager med fint vær og oppholdsvær her så da benyttet jeg sjangsen til å bytte til vinterhjul. Da gikk det i fra 18 Toms Ronal felger til 17 toms borbet felger. Ikke så veldig spennende vinterhjul men det er ny gummi på de så det er kjekt mot vinteren.

Fikk seg også en vask og kjørte da på med en hurtig vox fra Autoglym som sprayes på våt bil og tørkes av etterpå. Virket veldig fint syntes jeg.

2BD2884E-D9B5-4523-94F8-962B2EB3C743.jpeg

4DBACDC4-268E-481A-A682-891DDEAB07D7.jpeg

27ACAF1E-7F9C-4D24-881D-2CBA6ABB9A67.jpeg

Endret av M-jakob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84 2014 modell Vinterhjul på.
  • 2 months later...

Vinter oppdatering

Eu godkjenning i boks der det ikke var noe å plukke på. Og et oljeskift ble tatt i mellom longlife skift. Liker å bytte olje litt oftere enn anbefalt. Og på disse motorene trengs det tror jeg. 
 

Og en annen ting som er bra er jo lavere diesel priser om dagen.  Har fått vært på litt flere turer med bilen inn mot Oslo og Vestfold område. Hadde vært moro med flere hester under panseret men det får bli på neste bil jeg skal ha. 
 

Nå er også bilen blitt brukt til øvelseskjøring med datteren min så blir noen mil til det også.

I dag ble det shine av bil. Avfetting og høytrykk vask med tørk i garasjen etterpå. Og støvsuging inni. Veldig deilig å få gjort nå som kulden skal sette inn neste uke.

D6E7722A-AACB-4467-920C-20372D508C3F.jpeg

A605E7EE-7FBB-41F2-918E-5FA74AB0BA28.jpeg

97158730-F497-42F1-A30F-903112654168.jpeg

08EEF1BB-DBB3-4FC2-9C20-9BC6AF0F87D9.jpeg

12A6DC3D-506A-425D-8582-CF3EF15B4E80.jpeg

49E42037-71FB-41A8-B727-567CC112972C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Veldig fine disse X1'ene, ditt eksemplar er intet unntak. Hvilken utgave er det du har? 20d eller 18d xdrive?

Dette er 18d xdrive og skulle gjerne hatt større motor men den her var velholdt og gått lite så det ble denne da. Gått 62000km nå. Så blir å bytte kjedestrammer etterhvert tenker jeg. Er vel en stor svakhet på de her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Enig med Papertiger her 😊

Fine biler og gode å kjøre .

Forøvrig fin jobb du gjør her på den .😊

Tusen takk, har en vaskeplass ikke langt unna der jeg bor så er kjekt sånn på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Handlet inn stoffmatter til bilen. Syntes det gjør seg og kommer til å følge noen andre her inne med å slenge de inn når sommerhjul kommer på.
 

Og når jeg snakker om hjul så lurte jeg på om det er noen som har liggende et sett felger til X1.  Helst på Østlandet👌 Har lyst på en oppgradering til våren med 19 tom. Bare send meg en privat melding her.😄😄

25127B3F-4E3C-4EAF-A75B-9C552F130A11.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:


Style 225, men usikker på dekkdimensjon: https://www.finn.no/290329450

Enda et sett 225: https://www.finn.no/282959545

Har ligger ute et sett Style 230 også i ny og ne, men 225 er jo også felger som ble levert på X1 fra fabrikk. 230 er samme dimensjon. 

Ja det er en felg jeg vurderer. Veldig fin felg som jeg syntes passer til X1 og E90 blant annet. Eneste ulempen med disse er når du skal vaske de hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ja ikke kjøpt nye felger til bilen ennå. Og grunnen til det er at jeg har lyst på ny bil. Så da har det stoppet opp med felgkjøp.

 

Er veldig fornøyd med bilen så ikke noe hast med å bytte. Blir hvis den rette bilen dukker opp.

Har nå vært på ferietur med bilen. 
Porsgrunn til Hamar

Hamar til Lillehammer og så videre til Åndalsnes. Dette er en vei jeg ikke har kjørt før så fint å få sett med masse flott natur. 
En tur innom rampestreken og fjelltur der.

Så gikk turen til Geiranger med Trollstigen. Og her tenkte jeg. Hvorfor har jeg ikke en manuell bakhjulstrekker så jeg kunne slengt litt på rumpa😂😂

 

Fra Geiranger så reiste vi til Beitostølen og der var det jo også en fantastisk kjøre rute.

Topptur til Bitihorn. (Har vært på Besseggen før)

Og så vendte snuta hjemover.

Ble en veldig fin tur med en bil som er god å kjøre på langtur. Og et snilt forbruk.

Kan anbefales å få med seg den fjellheimen😊

Legger ved noen bilder fra turen.

IMG_4758.jpeg

IMG_4790.jpeg

IMG_4796.jpeg

IMG_4828.jpeg

IMG_4855.jpeg

IMG_4854.jpeg

IMG_4870.jpeg

IMG_4888.jpeg

IMG_4915.jpeg

IMG_4920.jpeg

IMG_4939.jpeg

IMG_4961.jpeg

IMG_5001.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84 Rundtur i fjellheimen.
På 16.7.2023 den 18.35, Ron Jeremy skrev:

Nydelig tur dette her.
Et par av disse stedene jeg har til gode å se.

Spent på neste kjøretøy, tilbake til noe lavere igjen?! 

Ja turen var veldig fin og kunne brukt enda flere dager i området. Mye vill natur.

Angående bytte av bil så ser jeg etter 5 serie 2010 og fremover med diesel 6`r. Er et par stykker jeg har sett på finn.no men de står litt langt unna. Jeg har  også tenkt tanken å beholde X1 og kjøpe en E38 i tillegg. 

Endret av M-jakob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...