Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Har også fått orden på ladingen. Kjøpte regulator av det billige slaget og den brukte ett helt batteri på å levere, men nå lades det som aldri før!

Byttet også et par lokk for en tid tilbake, ganske stor forskjell og veldig deilig at ting er riktig og i orden. I kveld sprakk derimot inntaket på den lille returslangen, så nå må det handles ny ekspansjonstank 🙄 

 

14F973E5-45FE-4450-A935-ADA8839C1134.jpeg

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja Einar ,dette blir jo stadig bedre og bedre og jeg må si jeg misunner deg et sånt prosjekt.:)

Alt av sånne småting ,bringer denne gamle greven tilbake til sin rett .:)

Hehe, vet ikke om det er noe å være misunnelig over akkurat, du har vel en TDS som har gjennomgått noe liknende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Som noen av dere så hadde jeg start på 7’ern igjen i går. Ekspansjonstanken sprakk bare noen uker etter at jeg fikk nytt lokk, og etter noen runder frem og tilbake med Koed så var ny tank på plass. Ikke samme type som før, men den passer og funker - takk til Koed for strålende service!

Men jeg orker ikke skru bil i 10-20 minusgrader, så først i går ble tanken byttet, kjølevæske heldt på, og et nyladet batteri satt på plass.

Og den starta som et skudd! Går fint på tomgang og 😎 

 

F093D732-CC9F-414C-9BBC-8D88C2EAD010.jpeg

B38A096E-7326-41B9-9A8D-3C8B78D9ECEC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trengte jeg en pause i husrenoveringen, og da er det godt å ha en E23 på gårdsplassen. 
Planen var å demontere endel av interiøret for vask og reparasjon, samt kvitte seg med unødvendig søppel og ledninger...

Startet med å demontere midtkonsollen, her trengs det seriøst en vask. Kan ikke ha det slik... Men pæra til sigarettenneren funker hvert fall :P

7CAD15A7-DFD9-46CB-8DD2-29EF80660856_zps

818CC067-C65D-4291-90CD-46F0FCCA4BFE_zps

Tok også ut baksetet, noe jeg forsåvidt har gjort en gang før. Konstaterte at det var (for det meste) tørt og fint, men heller ikke her var det en eneste skrue som holdt ting på plass...

38B853D3-24C2-47B7-89E0-E80492592EC1_zps

Denne lappen hang under sitteputa og skal vel beskrive produksjonsinfo samt utstyrsliste. Her står det pent lite, noe som vel stemmer godt overens med mangelen på utstyr... 😄

edited-image_zpsslqyawky.png

Har tidligere sett kjapt under gulvmatta og konstatert at noen har isolert med Glava(!). Hvordan effekten har vært aner jeg ikke, men jeg har mine tvil... Røska bort det som var for å få en oversikt over tilstanden på gulvet bak. En smule spent...

E02EB9CC-B8D1-4179-8B72-0226384E69B1_zps

Høyre side bak:

0A72BC0E-56E5-4C73-9BAB-13F7114DD82B_zps

Venstre side. Her har gulvet fått seg en smell oppover så asfaltplaten hadde løsnet. Tok bort det meste og kunne fastslå at gulvet ser overraskende bra ut. Tror bare det er litt overflaterust bakerst ved bulken.

CFF9E5F4-CECB-4EA8-8EAC-52A01AD6AF58_zps

Gjorde samme prosedyre foran, men har bare bilde av dørken på høyre side. Har sett verre, for å si det sånn ;)

9AE47D7A-A7C5-4113-A5F8-BDF4BE87EBCB_zps

Nå er det vask og rens av ymse deler, kommer flere bilder underveis. Men er veldig glad for at jeg ikke trenger å sveise gulv med det første, hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, sveigis skrev:

Dette ble meget bra Norbakken.😀

Misunner deg det hele gulvet 😜😜.

Gulvet var bedre enn jeg hadde turt å håpe på! Veldig deilig å slippe sveising der med det første. Og siden bilen er forholdsvis komplett så er det gøy å se at det fortsatt er liv i gamle slitte deler. Setene er dessverre fryktelig bleika etter 36 år, så der blir det mye patina 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...