norbakken Skrevet November 16, 2018 Forfatter Share Skrevet November 16, 2018 (endret) Har også fått orden på ladingen. Kjøpte regulator av det billige slaget og den brukte ett helt batteri på å levere, men nå lades det som aldri før! Byttet også et par lokk for en tid tilbake, ganske stor forskjell og veldig deilig at ting er riktig og i orden. I kveld sprakk derimot inntaket på den lille returslangen, så nå må det handles ny ekspansjonstank 🙄 Endret November 16, 2018 av norbakken Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 16, 2018 Share Skrevet November 16, 2018 (endret) Med tid og stunder så blir dette en enda finere bil! Endret November 16, 2018 av Otis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet November 16, 2018 Forfatter Share Skrevet November 16, 2018 1 time siden, Otis skrev: Med tid og stunder så blir dette en enda finere bil! Med tanke på hvordan den så ut så skal det ikke så mye til, men det er utrolig tilfredsstillende å få på plass selv slike småting som hanskerom og lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 16, 2018 Share Skrevet November 16, 2018 Ja Einar ,dette blir jo stadig bedre og bedre og jeg må si jeg misunner deg et sånt prosjekt.:) Alt av sånne småting ,bringer denne gamle greven tilbake til sin rett .:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet November 16, 2018 Forfatter Share Skrevet November 16, 2018 3 timer siden, sveigis skrev: Ja Einar ,dette blir jo stadig bedre og bedre og jeg må si jeg misunner deg et sånt prosjekt.:) Alt av sånne småting ,bringer denne gamle greven tilbake til sin rett .:) Hehe, vet ikke om det er noe å være misunnelig over akkurat, du har vel en TDS som har gjennomgått noe liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2019 Som noen av dere så hadde jeg start på 7’ern igjen i går. Ekspansjonstanken sprakk bare noen uker etter at jeg fikk nytt lokk, og etter noen runder frem og tilbake med Koed så var ny tank på plass. Ikke samme type som før, men den passer og funker - takk til Koed for strålende service! Men jeg orker ikke skru bil i 10-20 minusgrader, så først i går ble tanken byttet, kjølevæske heldt på, og et nyladet batteri satt på plass. Og den starta som et skudd! Går fint på tomgang og 😎 Kolstad Jr. og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2019 Men det er endel fukt ombord. Ikke direkte vått, men høy fuktighet. Mistenker at dette kommer fra dørene da det ofte renner vann ut av dem når de åpnes... Noen som har tips til hvilke pakninger som slipper inn mest vann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2019 I dag trengte jeg en pause i husrenoveringen, og da er det godt å ha en E23 på gårdsplassen. Planen var å demontere endel av interiøret for vask og reparasjon, samt kvitte seg med unødvendig søppel og ledninger... Startet med å demontere midtkonsollen, her trengs det seriøst en vask. Kan ikke ha det slik... Men pæra til sigarettenneren funker hvert fall Tok også ut baksetet, noe jeg forsåvidt har gjort en gang før. Konstaterte at det var (for det meste) tørt og fint, men heller ikke her var det en eneste skrue som holdt ting på plass... Denne lappen hang under sitteputa og skal vel beskrive produksjonsinfo samt utstyrsliste. Her står det pent lite, noe som vel stemmer godt overens med mangelen på utstyr... 😄 Har tidligere sett kjapt under gulvmatta og konstatert at noen har isolert med Glava(!). Hvordan effekten har vært aner jeg ikke, men jeg har mine tvil... Røska bort det som var for å få en oversikt over tilstanden på gulvet bak. En smule spent... Høyre side bak: Venstre side. Her har gulvet fått seg en smell oppover så asfaltplaten hadde løsnet. Tok bort det meste og kunne fastslå at gulvet ser overraskende bra ut. Tror bare det er litt overflaterust bakerst ved bulken. Gjorde samme prosedyre foran, men har bare bilde av dørken på høyre side. Har sett verre, for å si det sånn Nå er det vask og rens av ymse deler, kommer flere bilder underveis. Men er veldig glad for at jeg ikke trenger å sveise gulv med det første, hvert fall. Skulebollen, Kolstad Jr. og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Februar 16, 2019 Share Skrevet Februar 16, 2019 Ser bra ut det gulvet der. Som regel ruster de rundt gass pedalen og langs med kanalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2019 5 timer siden, Rune-K skrev: Ser bra ut det gulvet der. Som regel ruster de rundt gass pedalen og langs med kanalen. Ja jeg er veldig fornøyd, hadde frykta verre ting. Da kan jeg fint fokusere på å ordne resten av interiøret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2019 Det finnes sikkert diagnoser for sånt her, men det er helt fantastisk å gjøre gamle deler som nye igjen! Er ekstra kjekt å montere deler som ser nesten nye ut 😎 StigJ, Bimmerlorris, Kolstad Jr. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 16, 2019 Share Skrevet Februar 16, 2019 Du fikk den meget ren! norbakken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 16, 2019 Share Skrevet Februar 16, 2019 Dette ble meget bra Norbakken.😀 Misunner deg det hele gulvet 😜😜. norbakken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2019 27 minutter siden, sveigis skrev: Dette ble meget bra Norbakken.😀 Misunner deg det hele gulvet 😜😜. Gulvet var bedre enn jeg hadde turt å håpe på! Veldig deilig å slippe sveising der med det første. Og siden bilen er forholdsvis komplett så er det gøy å se at det fortsatt er liv i gamle slitte deler. Setene er dessverre fryktelig bleika etter 36 år, så der blir det mye patina 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 17, 2019 Share Skrevet Februar 17, 2019 Alltid herlig å se slike små overhalinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå