Gå til innhold

F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [E61 1000km Update]


 Share

Anbefalte innlegg

Kjapp update på hva som skjer. Bil fyrte på andre forsøk idag uten at jeg trengte å gjøre noe via ISTA. Kunne sikkert klart på første om jeg lot startermotoren gå i mer enn 3 sekunder. Etter å ha stoppet starteren første gang koblet jeg opp ISTA for å kontrollere hvorvidt matepumpa fikk signal om å aktiveres når startermotoren slår. Det gjorde den, og som sagt på andre forsøk våkna den momentant. 

Ettersom jeg hadde av diverse høytrykksrør igår og kun lot motor gå 5x3 sekunders intervaler igår etter å ha nullstilt EKPS modulen, så er det mulig det fortsatt var mye luft i systemet. Idag var iallefall stor kontrast iforhold til igår hvor den ikke ville starte i det hele tatt. 

Lot motor gå med og uten last i c.a 20min for å pushe det siste som er av luft ut. Gjør et nytt forsøk imorgen tidlig og hvis den starter på første imorgen, så er bilen friskmeldt. Gjør den ikke det, så bygger det seg tydeligvis luft i systemet en plass. 

Kommer også til å ha av dyse 4 for å skifte ut kobberpakningen. Lekkasjen var minimal idag sammenlignet med igår, men når jeg først har en ekstra pakning liggende så rengjør jeg dysehullet og skifter pakningen.

20220702_104034.thumb.jpg.b7b508c0dc524cf7f65a4a87a0f30748.jpg

Liveverdiene viste at matepumpetrykket og aktiveringssignalet endret seg avhengig av turtall, last og andre påvirkende faktorer. Så det er good!

Her er også et utsnitt fra TIS som forteller om viktigheten ved å nullstille verdier etter bytte av HT pumpe. Jeg trodde jeg gjorde dette via "service functions" menyen og under adaptation values -> reset adaptation fuel system, men mulig denne ikke endret noe som helst i EKPS modulen. 

95667439_Screenshot_20220701-215349_SamsungInternet.thumb.jpg.f19279d5b9d6710bcf2fa63ac033f188.jpg

945973062_Screenshot_20220702-110726_SamsungInternet.thumb.jpg.5a33bf47238487dc3b021bc8180656ae.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update update 😅

Motor har stått avskrudd siden igår, og startet på første forsøk idag tidlig! Om jeg skal bemerke noe, føler jeg den drar på starteren noen tideler mer enn før, men nå har jeg ikke kjørt bilen på snart en måned. Mye kan dermed være placebo. 

Prøvekjørte bilen en liten runde også med et par WOT, og den trekker veldig fint. Ingen lugging, ulyder eller motorlamper. Det tyder på at ting fungerer som det skal. 

Det som gjenstår nå er å få byttet dieselfilter enda en gang, og så parkeres bilen i garasjen ut sommeren. Etter sommeren blir det å gå over motordeksel for å bytte diverse foringer ettersom disse er noe slappe og slipper igjennom ulyd. 

Siden det er så lenge siden sist bilen ble brukt og  mange komponenter har vært demontert så merker jeg på meg selv at jeg aktivt leter etter ulyder og avvik fra hvordan bilen var. Blir nok en tilvenningsperiode med denne bilen etter sommeren kjenner jeg...

20220703_113345.thumb.jpg.4b959fcb402fdc7921fd626f2e719273.jpg20220703_122801.thumb.jpg.b417d792cba8fbcff8dc0bafe102b851.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det offisielt ferie på denne karen! 4 uker med å ikke tenke på annet enn bare feriekos. Kan ikke beskrive hvor lettet jeg er for bekymringer nå som F10n er kjørbar og ikke lenger er en papirvekt.

Siden sist har jeg bare kjørt 3 mil med bilen, men motoren har hatt 4-5t driftstid, og har ikke vært noen hick ups så langt. Starter på første gjør den også, så det er deilig. 

Før ferien ble initiert gjorde jeg dog noen ting først. Jeg byttet endeleddene på E61 da slakket på høyre side var ganske merkbart. Rattet har også vært noe skjevt siden kjøp, så ypperlig mulighet til å rette opp alt. De ytre endeleddene satt selvfølgelig som alt annet på forstillingen, BOMM fast. Skulle nesten tro de var sveisa på. Rustløser, varme og banking ble den endelige løsningen. Fikk justert inn spissingen og wow for en forskjell. Kan også legge til at jeg avbalansert alle fire hjul, så nå er den typiske 80-100 km/t ristingen helt borte vekk. Gud for en smooth kjørefølelse bilen gir nå, helt herlig. Føles rett og slett som en ny bil.

20220705_151323.thumb.jpg.8dcd2e23fece660016b693ed774283db.jpg

Snapchat-138690723.thumb.jpg.24a13094dc184ea9d9b9b02bd683ee0b.jpg

20220703_185831.thumb.jpg.fcf10720a87556e87813a081a060a2f8.jpg

F10n fikk også litt pleie. Tok en rask avspyling av motoren og en håndvask av bil. Interiøret fikk også litt pleie ettersom jeg ikke akkurat har vært forsiktig med interiøret. Har liksom ikke tenkt på skitt og møkk når jeg har gått ut og inn av bil og diesel har sprutet ut diverse steder ved demontering av matepumpe. Lukter god skinnkrem nå, og setene er myke igjen - samme med rattet 😬

Fusso'n sitter fortsatt godt på lakken, imponert!

Dieselfilter ble også byttet enda en gang på F10n, og dieselen så fin ut. Skrudde løs skruen i girkassen som tvinger den ut av P og i permanent N, så nå er girkassen fult funksjonell. Fjernet også tauekroken, og dermed ser ikke bilen ut som en havaribil lenger 😅

20220706_170927.thumb.jpg.d3a3c83c65a0f6971235d61cd535c4ac.jpg

20220707_152334.thumb.jpg.ced668e247203c057bf61b5fed4ef04c.jpg20220707_154438.thumb.jpg.cb2d1a342619722f852af15a59b9fd39.jpg20220707_155342.thumb.jpg.9ba09fc5cf7e9815289fd7566be60bd5.jpg20220707_173533.thumb.jpg.579398a215c3965da58f88d69939f7b4.jpg

Plan etter sommer for F10 er:

- Montere tilbake resterende plater under bil. Skal også legge støydempende matter på disse platene samt plate under motor for å se om dette kan gjøre en forskjell i støy fra drivlinjen. Vet at VAG har skumputer i platene sine og kollega sin E92 335d har noe lignende.

- Skifte pakning til oljepåfyllingsrøret. Kommer ut litt oljedamp derifra og det er ikke så rart. Har vel hatt av det røret 4 ganger uten å bytte pakning. 

- Skal også skifte membran til veivhussystemet. Denne fåes ikke løst fra BMW, da må man isåfall skifte hele toppdekselet. Heldigvis finnes uoriginale alternativer 

162_v20-3341_02@3.thumb.jpg.76e35c85008911c979a53c8e0c19438c.jpg

- Og så fikse det som irriterer meg mest, det løse motordekselet. Makan til ulyd den lager hvis den ikke sitter 100% eller en av foringene er ødelagte

Så med det ønsker jeg resten av forumet en god sommerferie, og så satser jeg på å få brukt F10n godt etter ferien! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er gutten tilbake i Norge etter snart 4 uker i utlandet. Er sant som de sier, borte bra - men hjemme best. 

4 uker ferie hvor mesteparten har blitt brukt til å ta igjen litt tapt besøkstid med familie i utlandet grunnet covid, men også litt annet. Har fokusert mest på at jentungen skal ha det morro, så hu har iallefall ingenting å klage på. Blir dermed ikke særlig til reisebrev her :P

20220724_121826.thumb.jpg.1f4139cdbc796e8ad416ce5f3c3180bd.jpg

Ferien fikk seg et lite hakk grunnet en leiebil jeg ikke ble helt fornøyd med. Fadern dro en uke tidligere og leide en bil vi skulle disponere sammen, da han sjeldent trenger bil. Bestilte nyere Skoda Octavia grunnet plass, men fikk en 2012 Opel Astra sedan, 1.6 sugebensiner... Jeg har mye kjærlighet for Opel, men den møkka der har virkelig gitt meg et hat for leiebiler. Den var så seig, og daff å kjøre, samt var den heller ikke teknisk bra heller. Fra dag 1 har det vært ulyder og følelsen av en løs forstilling. Bestemte meg for å jekke opp bilen med jekken som ligger bak, og bærekulen var helsikkes løs. Leiebilselskapet hadde ingen andre biler tilgjengelig, men mente at den umulig kan være så ille da den hadde vært på service for ikke lenge siden. Så jeg kjørte bilen som det ut ferien, men fikk ikke dratt lange distanser da jeg rett og slett ikke turte. Så av den grunn blir det bilreise fremover så langt det lar seg gjøre, samt kjøpe en bil å ha nede i feriehuset. Sett litt, men ikke bestemt meg enda. Får mye bra BMW'er til 5-7000 Euro, så har kikket litt på e46 330d, men ikke bestemt meg. Har enda et år til før jeg reiser igjen... 

20220716_130306.thumb.jpg.342bfdfbc29af2b0f7d530b2539062db.jpg

Ble plukket opp av far på Gardermoen med E61n og det var en brutal forskjell å kjøre den kontra en 10 år nyere leiebil 😅 For en herlig bil E61n har blitt å kjøre 🥰

Men så til det jeg gruet meg mest til... F10n. Kom den til å starte? Og hvis den gjør, hva skjer så??

Tja...

 

4 uker stillestående, starter lekent 😍

Og ikke minst nydelig å se på 😃 Har snakka så mye drit om denne bilen hele sommern, men etter å ha satt meg ned i interiøret og kjent litt på ting, og ikke minst beskuet bilen merker jeg at mye av hatet plutselig forsvinner 😅 

20220805_212912.thumb.jpg.17be7502c64cd47bede467d2d401d195.jpg

20220805_213604.thumb.jpg.2d957616d42e67f7349ca0ad50a43863.jpg

20220805_213625.thumb.jpg.2b2d2c73ca250c62cc19f2f853970b9a.jpg

20220805_213710.thumb.jpg.2461d3e6c4418b7711326933d78ff4d7.jpg

Fikk også varsel om battery discharge, så satt den på vedlikeholdslading. Mulig det må nytt batteri før vintern slår inn :)

 

20220805_215413.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey [Update: Back On Track ]
7 timer siden, papertiger skrev:

Er så fin den 5eren din! Skjønner godt det blir bilferie framover, slike opplevelser gir ikke akkurat mersmak. Fordelen med bilferie at reisen til målet blir en del av ferien også. 

Takk for hyggelige ord 😃 Når det kommer fra en som disponerer den F11'n så betyr det vel noe 😅

Jeg har personlig alltid foretrukket bilferie, men jeg gikk med på fruens ønske i år om fly grunnet at vi venter en guttunge til høsten. Vil heller kjøre min egen bil enn å putre rundt i mellomstore leiebiler med 110-140 hk.

Neste år blir det definitivt egen bil, så vurderer å ettermontere sånne replica LCI RSE skjermer som kjører android program i baksetet før reise.

Er jeg flink før sommeren får jeg klaska på en tune fra TRF med en fil fra XHP samt montert MPPK intercooler. Alt avhenger av hvordan bilen holder seg fremover. Håper jeg har opplevd det verste nå og resten kan reddes med preventivt vedlikehold. Vurderer også strekke opp lakk og karroseri samtidig i utlandet da det er mye billigere. Har fått en liten p-bulk på venstre bakskjerm/hjulbue som mest sannsynlig har dukket opp fra en stressa forelder i barnehagen så vil gjøre noe med den også.

Ellers har jeg bestilt litt lydisolasjonsmatter jeg skal prøve meg på her og der. Skal legge det oppå eksisterende isolasjon som BMW har montert fra før rundt motor, og kombinere det med å legge samme type matter på deksler og plater under motor. Skal prøve meg på en db måling før og etter, men har ikke store forventningene annet enn at jeg vil prøve det 😅

Så er det jo seff de side view kameraene som kanskje er greit å kjøpe samt montere på plass snart siden ledningsnettet bare ligger der... Har visst litt å sysle med denne vintern kjenner jeg 🤓

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie Armin 😊

Ja skjønner deg godt angående f10 .

Nydelig design og så komfortabel å kjøre at man blir satt ut omtrent 😊

Beste å komme hjem til nå ,må være at du har tatt jobben på den .

For det var virkelig jobben sin og tenker jeg 🥺🥺

Skal så definitivt eie en sånn etterhvert som du har ,misunner deg / dere som har disse F 1x bilene 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sveigis skrev:

Velkommen tilbake fra ferie Armin 😊

Ja skjønner deg godt angående f10 .

Nydelig design og så komfortabel å kjøre at man blir satt ut omtrent 😊

Beste å komme hjem til nå ,må være at du har tatt jobben på den .

For det var virkelig jobben sin og tenker jeg 🥺🥺

Takk for det, Jan :D Håper sommern har vært bra for dere også!

Absolutt, og så er det ekstra morsomt når man har vært borte fra bilen også en stund. Man verdsetter ting litt mer da enn når man kjører bilen hver eneste dag. 

Jah... Den jobben har virkelig gått løs på meg da det samtidig som det ikke var noe hast, så måtte jeg ha det gjort ferdig før jeg reiste vekk. Kjente litt på det mot slutten når ting ikke gikk 100%.

Har fått høre fra kamerat som tidligere jobbet hos BMW at det ikke var hvem som helst som tok slike havarijobber, så det sier jo litt om omfanget og at det ikke akkurat er noen "enkel" jobb. Desto mer morro at jeg fikk det til tenker nå jeg da :P

Nå som bilen har startet og kjørt fint de siste gangene etter rep, så begynner jeg å få litt tilitt til jobben jeg utførte. Har en "1000 km regel" ved at om ting fungerer som det skal etter 1000 km, så er det bare å peise på som om ingenting har skjedd. Med andre ord, har jeg noen gode kilometer igjen å bruke opp før jeg friskmelder 100%, men har troa :D

23 timer siden, sveigis skrev:

Skal så definitivt eie en sånn etterhvert som du har ,misunner deg / dere som har disse F 1x bilene

Gleder meg til den dagen slik at vi på forumet kan komme med all slags mulige forslag til å brenne penger 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Gleder meg til den dagen slik at vi på forumet kan komme med all slags mulige forslag til å brenne penger 😂

Haha jeg og 😅😅

For å si det med enkle ord her nå ,så går hverdagen på å se etter e65 facelift eller en f10 av noe slag ,så noe skjer her etterhvert om planen går dit jeg vil .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2022 at 2:14 PM, ///M-ini95 said:

Takk for hyggelige ord 😃 Når det kommer fra en som disponerer den F11'n så betyr det vel noe 😅

Jeg har personlig alltid foretrukket bilferie, men jeg gikk med på fruens ønske i år om fly grunnet at vi venter en guttunge til høsten. Vil heller kjøre min egen bil enn å putre rundt i mellomstore leiebiler med 110-140 hk.

Neste år blir det definitivt egen bil, så vurderer å ettermontere sånne replica LCI RSE skjermer som kjører android program i baksetet før reise.

Er jeg flink før sommeren får jeg klaska på en tune fra TRF med en fil fra XHP samt montert MPPK intercooler. Alt avhenger av hvordan bilen holder seg fremover. Håper jeg har opplevd det verste nå og resten kan reddes med preventivt vedlikehold. Vurderer også strekke opp lakk og karroseri samtidig i utlandet da det er mye billigere. Har fått en liten p-bulk på venstre bakskjerm/hjulbue som mest sannsynlig har dukket opp fra en stressa forelder i barnehagen så vil gjøre noe med den også.

Ellers har jeg bestilt litt lydisolasjonsmatter jeg skal prøve meg på her og der. Skal legge det oppå eksisterende isolasjon som BMW har montert fra før rundt motor, og kombinere det med å legge samme type matter på deksler og plater under motor. Skal prøve meg på en db måling før og etter, men har ikke store forventningene annet enn at jeg vil prøve det 😅

Så er det jo seff de side view kameraene som kanskje er greit å kjøpe samt montere på plass snart siden ledningsnettet bare ligger der... Har visst litt å sysle med denne vintern kjenner jeg 🤓

 

 

Gratulerer så mye med en til på vei! 🙌 kjekt å høre. Skjønner godt fly trumfa bil da.

Imponerende å holde trykket oppe på bilen i slike tider og med hektisk jobb i tillegg, er glad om jeg bare får tid til å vaske bilene jeg 😂. Skjønner ikke hvor tida blir av.

Joda, F11’en er fabelaktig den, men det er jo noe eget med en bil du har gått så inn i detaljene og materien på - og holdt så godt så mange år. Ser fram til mange år med F11’en selv, den imponerte på langtur i helga :) dvs jeg fikk ratte ca en times tid totalt, ellers satt kona bak rattet på hele landeveisstrekket både i går og i dag 😂. Men Webasto fikk kjørt seg i dag tidlig og Adaptive Drive viste seg svært deilig å ha på svingete vestlandsveier. Nå må en bare finne ut hvordan en kan modifisere sjalteventilen på Webastoen til å fungere slik den burde - varme motoren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer så mye med en til på

vei! 🙌 kjekt å høre. Skjønner godt fly trumfa bil da.

Imponerende å holde trykket oppe på bilen i slike tider og med hektisk jobb i tillegg, er glad om jeg bare får tid til å vaske bilene jeg 😂. Skjønner ikke hvor tida blir av. 😂

Takk for det, Bjørn! Skal bli morro med å balansere kjønnsfordelingen i huset og prøve å få dyttet denne "sykdommen" kalt bimmers på neste generasjon 😅 Jentungen har et ambivalent forhold til bil og synes ikke det er morsomt når begge turboene lader fult på F10n :P

Joa, merker at motivasjonen til å legge seg på bakken for all slags mulig arbeid på bilen har falt ned med åra og spesielt siden jeg begynte å jobbe med bil på heltid. Tenkte alltid før at de som jobber på verksted er så heldige som har tilgang til alt det der og syntes det var rart at de alikevel velger å ikke ha bil som hobby. Er nok en kombinasjon av alder, det faktum at jeg snart får enda en unge og at jeg jobber med bil dag inn og ut som gjør at det krever litt ekstra motivasjon for å bruke en helg på å skru bilen i stykker. Når jeg først er i gang derimot så har jeg motivasjon og lyst, er bare det å sette i gang som har blitt mer ork 😅 

Skal også sies at jeg føler meg stort sett ferdig med bilen også egentlig.   Er ofte jeg lager planer i hodet om ettermontering av ditt og datt, men velger til slutt å heller bruke pengene på noe som jentungen finner glede i. 

22 timer siden, papertiger skrev:

Joda, F11’en er fabelaktig den, men det er jo noe eget med en bil du har gått så inn i detaljene og materien på - og holdt så godt så mange år. 

Er vel egentlig det som gjør at jeg ikke vet om jeg klarer å skille meg fra bilen. Har basicly "bygget" min egen bil med all det vedlikeholdet og ettermonteringene samt ekstra snacks fra andre modeller. Jeg vet jeg snakker mye drit om bilen til tider utenfor forumet, og det er ikke til å stikke under en stol hvor irritert jeg er over det faktum at utleggene mine på rep så tidlig i bilens "alder", er høyere enn den vanlige mannen i gata som gir totalt faen i bilen. Med det sagt så er jeg veldig fornøyd med hva bilen gir av glede på andre måter. Man verdsetter en F10 skikkelig etter å ha kjørt noe annet en stund, iallefall hvis man har gjort bilen sin til noe eget. 

22 timer siden, papertiger skrev:

Ser fram til mange år med F11’en selv, den imponerte på langtur i helga :) dvs jeg fikk ratte ca en times tid totalt, ellers satt kona bak rattet på hele landeveisstrekket både i går og i dag 😂. Men Webasto fikk kjørt seg i dag tidlig og Adaptive Drive viste seg svært deilig å ha på svingete vestlandsveier. Nå må en bare finne ut hvordan en kan modifisere sjalteventilen på Webastoen til å fungere slik den burde - varme motoren også.

Bare å glede seg! Er overbevist at en F11 av din kaliber har mange trøbbelfrie år fremover :)

Om det er noen trøst, så liker fruen å kjøre bare F10n, så skal hu først kjøre bil er det ikke snakk om at hu kjører noe annet 😅

Den sjalteventilen kan modifiseres på flere måter. Enten ved å sette inn en spesifikk motstand i stikkerkoblingen, eller ved å fysisk fjerne spjeldet. Jeg hadde gjort det hadde jeg hatt webasto, men husk at om du ikke kjører den fult hver gang, så kan du risikere en en litt rufsete kaldstart grunnet at bilen mottar så mange forskjellige verdier. Den er i utgangspunktet ikke designet for å varme såpass mye kjølevæske og pumpa vil ikke klare å gjennomvarme blokka så mye som temp måleren faktisk viser. Er det mange minus ute og webasto har blitt brukt i 10 minutter, så vil bilen justere seg etter hva temp måleren viser. 50 varmegrader i kjølevannet fra webasto blir ikke det samme som å starte en bil som tidligere er kjørt litt. 

Når jeg bruker varmeren min på 2kw, som er mindre enn halvparten av hva webastoen er rated til, så vil temp måleren ofte synke 10-15, grader på de kaldere dagene selvom varmeren har stått på i 2t. Det er ikke et stort problem for om den viser 65-70 grader og har en reell temp på 55 så er det fortsatt varmt nok til at motor ikke oppfører seg rart ved oppstart i kalde temperaturer. Er kjølevannet 50 grader og synker 15 grader, så vil nok bilen bli greit forvirra kan jeg tenke meg 😅 

Er en hel TIS forklaring fra BMW på det der om jeg husker riktig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, makes sense. Mulig det ikke er det lureste å gjøre mtp at den får flere forskjellige verdier som kan jobbe mot hverandre. Om jeg har forstått det riktig kjører Webasto som en tilleggsvarmer når motor startes for å varme motor fortere? Ford Transitene vi har på jobb har det, de blir varme på et blunk selv på vinteren. Jeg gjorde noen logginger på vei til jobb med hidden menu for et par dager siden. Vel gunstig utetemperatur den morgenen, bilen hadde sist blitt kjørt kvelden før. Skal legge ut litt i tråden min men her er verdier etter 5min kjøring i ca 30-50km/t. 18FD03A4-6169-43C6-921C-F147810EBA3C.thumb.jpeg.9baf23b174200c652707e05080696784.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Webasto kjører (når det er kaldt nok) med motor i gang, men det er ikke direkte ment at den skal varme motoren fortere. Er vel heller tenkt at ikke mye av varmen i kjølevannet til motor skal forsvinne for å varme opp interiøret, så indirekte får man vel raskere opp motortemp sånn sett. Du kommer nok til å merke på vinteren at ved oppstart så kan du kjenne at lufta blir kaldere i dysene ettersom det varme vannet i "webasto kretsen" nå blander seg med det kalde kjølevannet som er i kretsen til motor. 

Angående hidden menu, så ser de verdiene bra ut :) Nå har jeg ikke testet min på en god stund, og iallefall ikke på sånne varme dager som dette. Kan skyte inn at min blir mye fortere varm når AC/Varme er skrudd av, enten det er vinter eller sommer - men spesielt på vinterstid da kretsen for kupèn suger til seg varme. 
Virker som N57 både holder på varmen bra og produserer bra med overskuddsvarme med motor i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve å finne litt funksjonsbeskrivelser i TIS på dette systemet, av en eller annen syk grunn synes jeg slikt er meget interessant 😛 .

Ja logisk nok at dersom du sjalter varme inn i kupéen så tar det varme fra motoren. Husker når jeg hadde sommerjobb med forskaling så hadde lastebilen en tendens til å bli noe varm når den stod på tomgang, så da var det å fyre på med fullt varmeapparat midt på sommeren. Det hjalp for å få ned motortempen. Same same. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey [Update: Jomfruturen unnagjort ]
12 timer siden, papertiger skrev:

Tror jeg skal prøve å finne litt funksjonsbeskrivelser i TIS på dette systemet, av en eller annen syk grunn synes jeg slikt er meget interessant 😛 .

Har en følelse på at det blir noen sene kvelder på deg med TIS fremme 😅 

Ellers kan jeg oppdatere med at første ordentlige jomfruturen med refresha dieselsystem er unnagjort. Etter at bilen ble reparert har den stått stille på tomgang eller blitt kjørt fra en p-plass til en annen. Igår derimot, etter å ha stått stille i en garasje i nesten 5 uker tok jeg en skikkelig kveldstur! Ble litt over 100 km totalt fordelt på noen prøverunder i nærområdet før jeg kjørte et stykke. For de som er kjente i Oslo-omegn ble det E6 mot Lillestrøm - rv 120 via enebakk og rv 155 tilbake mot Oslo igjen. Dette er min faste kjørerute når jeg ønsker å koble av litt uten å nødvendigvis dra langt hjemmefra. 

Screenshot_20220814-112855_Maps.thumb.jpg.b1e247f4de749fb55429f563faca8246.jpg

20220814_002123.thumb.jpg.656d8b12febb2e0bc60f3899c89904b9.jpg

Utenom at motordekelset vibrerer litt når bilen settes i revers, så fungerte bilen upåklagelig. Hadde helt glemt hvor annerledes det er å kjøre bil med M sport bremser kontra standard bremsene. Krevde litt tilvenning de første gangene. Alt i alt fornøyd og gleder meg til alt av deksler, plater og slikt er montert sånn at bil kan brukes som daily igjen 🥰

20220814_002655.thumb.jpg.0ee119f8ca1b1ce348f22048de484929.jpg

20220814_002737.thumb.jpg.1725697fadd8c96c3c560da9d0dedfe4.jpg

20220814_002723.thumb.jpg.5ff3be0d17de06726055bb48aae88df2.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ///M-ini95 changed the title to F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [E61 1000km Update]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...