Gå til innhold

mr.Wreckless' E46 M3


mr.Wreckless
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Anbefaler å ha en maskin med 3'' bakplate også. Utrolig kjekk å bruke på fangere og kanaler. 

Flott bil du har. Rå oppgraderinger du har planer om også 

Takker.

Jeg bruker i utgangspunktet en DA maskin jeg kjøpte på Clas Ohlson. Den funker veldig bra egentlig for prisen som var under 1000kr når jeg kjøpte den. Men jeg ser nå som du sier at en med mindre bakplate hadde vært veldig kjekt i dette tilfellet.. Vi får se, men det er ikke akkurat pressende for meg i skrivende stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i skitværet som har vært over helgen begynte det som smått å klø i fingra... Ikke annet enn å brette opp ermene og finne fram jekken, mr.wReckless skal nå atter engang gjøre noe han ikke kan. Skal bare google og se på snørr-og-førti videoer og tråder om skjermbytte...

Først må gammelskiten av: 

Skjermbytte1.jpg

Det gikk sånn høvelig greit, etter en del gjennomgang av tidligere nevnte DIY så var det 5 torx skruer oppe langs panseret, 3 10mm bak og 1 foran. Innerskjermen trengte ikke å demonteres helt men den måtte løsnes på. 

Skjermbytte2.jpg

Skjermbytte3.jpg

Av med den gamle med bulk i..

Skjermbytte4.jpg

Passformen ser fin ut sånn på øyemål.

Skjermbytte5.jpg

Løst montert, kjente fort at den ene skruen nederst til høyre var ikke så veldig morsom å få på igjen, 2 forlengere.. Trangt og godt på en mørk plass er gøy på fritiden men ikke når man skal sloss med en kort bolt når man ikke ser en skit... Festet foran til lista som går under lyktene, der måtte jeg pusse litt for å få leppa inn på festet til lista, trodde dette skulle gå segt med hard karbonfiber men fikk det fort av med 60 papir.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passformen da? Vel, man får vel hva man betaler for. Dette var og "vanlig" våtlagt karbon så selv om den var lettere enn originalskjermen så var det ikke en gigantisk sparing. Dog så var lettelsen på bankkontoen lettere enn om man skulle hatt noe pre-preg karbonskjermer som veier 0.5 kg.

Ser ikke så værst ut på litt avstand, og formen rundt døra og sideskjørtet passer ganske bra. Ser nok bare litt mer dramatisk ut her med full blits.

Skjermbytte8.jpg

Skjermbytte9.jpg

Det er litt glippe mellom skjerm og fanger, men når jeg sjekker på den andre siden så virker det likt så det er greit.

Skjermbytte10.jpg

Linja langs panseret virker også bra.

Skjermbytte11.jpg

Her var den største skuffelsen, men som sagt så får man hva man betaler for, skjermen synker litt for langt inn så dørkanten ender med å stikke litt utenfor 😕

Skjermbytte6.jpg

Også her, på midten av panseret så stikker skjermen litt høyt, ikke like ille som i hjørnet ved A stolpen men perfekt er det ikke.

Skjermbytte7.jpg

Alt i alt så får man vel det man betaler for, men jeg synes nå det er bedre enn å ha bulk i skjermen, får bytte den andre siden snart så det matcher. 

Lakkeringsplanen jeg har nå: Jeg tenker litt på å få tak i panser og framganger i karbon og skyggelegge alt. Dog så får nedre del av fanger og delen av skjermen som møter døra og sideskjørtet får bli vesentlig mørkere. Slik jeg tenker det i hodet så tror jeg det blir bra ihvertfall.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips så var andre siden på. Prøvde å jobbe litt fortere nå så derav færre bilder. Brukte 1t 20min på dette kontra 3 timer på forrige, derimot så gikk den vanskelige bolten nede mot døra mye lettere på denne gangen.

Skjermbytte12.jpg

Litt trangere linje langs panseret sammenlignet med førersiden, men den er ihvertfall jevn.

Skjermbytte13.jpg

Passer bra rundt blinklyset.

Skjermbytte14.jpg

Skjermbytte15.jpg

Ikke noe annet her, og som forventet, skjermen faller litt for mye inn mot A-stolpen.

Skjermbytte16.jpg

Skjermbytte17.jpg

Tror det hele skal bli bra til syvende og sist, og gleder meg veldig til det blir skyggelagt farge på dette.

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, magneten skrev:

Dette blir rått! Stemmer for synlig karbon :D Husk karbon-speil!

Valsemesteren.no har valset bakskjermer i karbonfiber. Mulig det går an å bøye skjermen bedre til passform mot A-stolpen og døren?

Med litt varme, makt og tålmodighet :D

Det tror jeg ett skikkelig karroseriverksted heller tar på seg å gjøre. Tviler på at Dag Philip gidder å gjøre. Litt for mye risiko for hans del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Det tror jeg ett skikkelig karroseriverksted heller tar på seg å gjøre. Tviler på at Dag Philip gidder å gjøre. Litt for mye risiko for hans del. 

Tenkte @mr.Wreckless skulle få prøve selv :D

Men ja, det må jo finnes karosseriverksted med karbonfiber-erfaring i disse dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et par dårlige mobilbiler i dagslys siden det var tørre veier....

Solskjerm2.jpg

Solskjerm3.jpg

Solskjerm4.jpg

@den følelsen når man ser man må gjøre halve jobben om igjen. Så ikke dette i mørket i kjellergarasjen. I tillegg så er dette synde-bolten jeg slet så mye med så på tidspunktet var jeg vel bare glad for å ha fått den på plass.. Jaja, får bare brette opp ermene og gjøre noe med det til helgen.

Solskjerm1.jpg

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Skulebollen skrev:

Av nysgjerrighet, hvor mye letter er per skjerm kontra original 😛 ?

Streamline Autosport mener jeg har veid en original til ca 7-ish kg. Disse jeg har veier 3.5 men de er "våtlagt" karbon. Pre-preg skjermer har jeg sett vekt ned mot 0.5 kg, men så får man betale det dobbelte av hva jeg har betalt.. Og passform er fortsatt ikke garantert 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer :) Har allerede bestilt nyrer og sidevents i karbon. Speilhus kommer men blir ikke prioritert. Tenker panser og framganger i karbon skal få stå høyere på lista..

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, magneten skrev:

Dette blir rått! Stemmer for synlig karbon :D Husk karbon-speil!

Valsemesteren.no har valset bakskjermer i karbonfiber. Mulig det går an å bøye skjermen bedre til passform mot A-stolpen og døren?

Med litt varme, makt og tålmodighet :D

 

55 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Det tror jeg ett skikkelig karroseriverksted heller tar på seg å gjøre. Tviler på at Dag Philip gidder å gjøre. Litt for mye risiko for hans del. 

 

14 minutter siden, magneten skrev:

Tenkte @mr.Wreckless skulle få prøve selv :D

Men ja, det må jo finnes karosseriverksted med karbonfiber-erfaring i disse dager ;)

Jeg må si meg fornøyd med passformen rundt A-stolpen, den er ihvertfall lik (-e ille) på begge sider. Jeg prøvde å bøye litt på dette, det flekser litt, men ser for meg at denne karbonen bøyer seg helt til den knekker, og det er jeg ikke interessert i. Jeg tenker ikke kjøre fra langt nord for polarsirkelen helt til Sarpsborg heller, da jeg mistenker skjermene må av igjen om han skal prøve å få de valset. Tror allikevel det blir vanskelig da den delen av skjermen som går ned fra A-stolpen og rett ned mot gulvet er ganske kraftig så det er ikke så mye å jobbe med. Dog så kan det godt la seg bøye litt med litt varme og makt, men akkurat der kaster jeg inn håndkleet :P

Endret av mr.Wreckless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...