Gå til innhold

F11 salgsprosjekt [solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Walkabout skrev:

Forskjellig utforming på rammen, samt to kromstriper som gjør at skjermen visuelt fremstår større. 

Før og etter (illustrasjonsbilder):

 

cic ramme.jpg

nbt ramme.jpg

Takk, ja det var myyyye mer enn bare lister. Blir å handle sånn tror jeg. Hvor kjøpte du din? Original?. Mvh. Mikkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Conquest skrev:

Takk, ja det var myyyye mer enn bare lister. Blir å handle sånn tror jeg. Hvor kjøpte du din? Original?. Mvh. Mikkelsen

Ja, det gir en veldig fin oppgradering synes jeg. Du finner delenummer på bildet under her. Jeg kjøpte original, kostet 631 kroner på Bavaria Stavanger iallfall. Tar to-tre dager fra du bestiller til den kommer :) 

delenummer.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Ja, det gir en veldig fin oppgradering synes jeg. Du finner delenummer på bildet under her. Jeg kjøpte original, kostet 631 kroner på Bavaria Stavanger iallfall. Tar to-tre dager fra du bestiller til den kommer :) 

delenummer.jpeg

Supert. Takker :) Veldig stor forbedring...

 

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker litt vibrasjon ved oppbremsing, så da har jeg bestilt inn nye bremseskiver- og klosser foran også, så skal alt bli på stell!

For øvrig alltid tilfredsstillende å se regndråpene perler seg på lakken etter at Swissvax Shield er lagt på :) 

B75B88A3-5CF5-45A1-BA81-FE28A000C80D.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig morsom lesing og veldig lekker bil. Mørkeblå utvendig farge sammen med lyst interiør er en flott kombo. Særlig med nyrenset interiør ;) 

Veldig lignende prosjektet mitt med E61 530d jeg hadde tidligere(bortsett fra at den ikke var kjørbar 😅), men så et godt tilbud på finn, kjøpte den, fikset den opp og la den ut til markedspris og tjente noen kronasjer for arbeidet samt brukte bilen i 5 mnd :)  

Fin oppdatering med Navi rammen, ga overraskende stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på oljeservice og vehicle check :) 

Ikke de helt store overraskelsene. Bremseskivene bak var snart slitt, så da bestiller jeg inn det også like gjerne, så både klosser og skiver foran og bak byttes. Kjøpt inn fra Zimmermann, veldig fornøyd med kvaliteten på disse. 

Ellers var det slakk i "indre styrekule" begge sider foran, så tenkte å få skiftet det også. Er det noen som vet hvilket delenummer det er på disse? Reg. nr. DN69027 om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra realoem:

04 LEFT TIE ROD   1    
  32106784716 $149.57    
04 RIGHT TIE ROD   1    
  32106784719 $149.57  

 

Indre styrekuler/ledd som da er en del av styrestaget. Kanskje ikke dumt å bytte endeledd samtidig?

 

 

-bilder-93656.gif

Styrestag (tie rod) er nr 4 og endeledd er nr 5.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2018 den 19.20, Walkabout skrev:

Godt innspill, men tviler at jeg får noe igjen for de pengene og arbeidet på salgsprisen - er ikke så kyndig at jeg hadde fikset det lett selv heller, så da blir det litt knotete :) 

www.nmerker.no - mye bedre kvalitet enn de forrige jeg kjøpte på norgesmerket.no :) 

Det støtter jeg. Fikk fra Norgesmerket i går, vilt dårlig ass. Ingen burde kjøpe der. Vanlig klistrelapp med skader som de hadde tusjet over.... Skuff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en pakke i posten fra Scratch Doctor! For vel en hundrings på eBay så får man et sett til å farge ødelagt eller slitt skinn, så tenkte å prøve dette. 

Jeg gikk for Ivory, som var et lite knepp for lyst, men synes likevel det ga stor forbedring i forhold til før. Vet at Swissvax selger noe tilsvarende, men det koster rundt tusenlappen, man må sende inn skinnprøve, og det tar flere uker før man får det levert.

Så for en liten quick fix så synes jeg dette ble ganske så greit :) 

Må slenge inn et lite stemningsbilde fra cockpiten også - ambiente interiørbelysning og lyst skinninteriør er så lekker kombo!

79D39357-2ACE-4540-9B41-E44DBD024184.jpeg

FED3BDBF-2240-4F61-814A-ECFE1CAC73FC.jpeg

 

 

A1F29810-A8FF-4BBB-AF21-D9FC5121AF63.jpeg

83BFB24A-6699-45D7-8BF5-FF8BF84B260E.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Walkabout skrev:

I dag kom det en pakke i posten fra Scratch Doctor! For vel en hundrings på eBay så får man et sett til å farge ødelagt eller slitt skinn, så tenkte å prøve dette. 

Jeg gikk for Ivory, som var et lite knepp for lyst, men synes likevel det ga stor forbedring i forhold til før. Vet at Swissvax selger noe tilsvarende, men det koster rundt tusenlappen, man må sende inn skinnprøve, og det tar flere uker før man får det levert.

Så for en liten quick fix så synes jeg dette ble ganske så greit :) 

Må slenge inn et lite stemningsbilde fra cockpiten også - ambiente interiørbelysning og lyst skinninteriør er så lekker kombo!

79D39357-2ACE-4540-9B41-E44DBD024184.jpeg

FED3BDBF-2240-4F61-814A-ECFE1CAC73FC.jpeg

 

 

A1F29810-A8FF-4BBB-AF21-D9FC5121AF63.jpeg

83BFB24A-6699-45D7-8BF5-FF8BF84B260E.jpeg

Flott oppgradering for pengene 😊

Denne skal bestilles og testes👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...