E30TurboTouring Skrevet Desember 2, 2018 Skrevet Desember 2, 2018 Har alltid hatt sansen for Z4 coupe og jeg elsker S54, sÄ jeg vurderer Ä importere en M Coupe fÞr sommeren. Prisene varierer ganske mye i utlandet, og det er ikke lett Ä sammenligne priser med det norske markedet da det bare ligger 1 roadster pÄ finn for Þyeblikket. SÄ jeg lurer litt pÄ om noen kjenner markedet pÄ disse og har en anelse om hva de er verdt her hjemme. Vil prÞve Ä finne en bil i meget god stand med km stand rundt 100k.
StigJ Skrevet Desember 3, 2018 Skrevet Desember 3, 2018 (endret) ForstÄr deg veldig godt at du vil ha en slik en  da jeg selv har en Z4 coupe. Dog dessverre ikke med S54. Ikke lett Ä sette noen pris pÄ Z4M coupe her pÄ berget da det ikke akkurat florerer av de. Jeg har funnet 5 stk. norskregistrerte Z4M Coupe. Og 4 av de har vÊrt for salg en eller annen gang.  @Lazyman Importerte en nydelig Interlagos Blau i 2016 var det vel. Dette er den eneste som ikke har ligget for salg.   Men her er i alle fall noen tidligere annonser. Merk at disse annonsene begynner Ä bli noen Är. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=53015305 registrert solgt sist i 2014 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84704383 (denne er sÄpass modifisert at den kan nesten ikke tas med i beregning her) Registrert solgt sist i februar i Är. Men hva den gikk for mÄ gudene vite da den har ligget for salg i flere Är til denne prisen. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91694006 (denne har vÊrt krasjet og bygget opp igjen. Solgt til en som har en stÞrre bilsamling) Registrert solgt sist i 2017. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72834803 (ble vel aldri solgt) Import i 2014.  Endret Desember 3, 2018 av StigJ Ron Jeremy og Daniel80 reagerte pÄ dette 2
E30TurboTouring Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Skrevet Desember 3, 2018 Takk for meget utfyllende svar. Ser for meg at dette er biler som holder seg godt i pris og muligens kan stige noe ogsÄ. Jeg kommer i utgangspunktet til Ä kjÞpe bil for Ä beholde den. Men med tanke pÄ at den bare er en 2 seter sÄ er det en fare for at den mÄ vike for noe mer brukervennlig pÄ sikt, sÄ da er det greit Ä vite sÄnn noe lunde hva jeg kan fÄ igjen for en sÄnn bil her til lands.
StigJ Skrevet Desember 3, 2018 Skrevet Desember 3, 2018 @E30TurboTouring Dette er biler som kommer til Ä stige i verdi om det er bra eksemplarer. Jeg har sett at like min egen med ca samme kilometerstand ligger i ca samme prisleie som det jeg gav for min i 2010. Men det er tungsolgte biler her til lands.  Men skal du ha den i mange Är er det nok ikke den dummeste tingen Ä plassere penger i. Se bare pÄ Z3M. Prisene i Tyskland pÄ bÄde roadster og coupe har skutt i vÊret de siste Ärene.  Ron Jeremy reagerte pÄ dette 1
Ron Jeremy Skrevet Desember 3, 2018 Skrevet Desember 3, 2018 1 time siden, StigJ skrev: @E30TurboTouring Dette er biler som kommer til Ă„ stige i verdi om det er bra eksemplarer. Jeg har sett at like min egen med ca samme kilometerstand ligger i ca samme prisleie som det jeg gav for min i 2010. Men det er tungsolgte biler her til lands.  Men skal du ha den i mange Ă„r er det nok ikke den dummeste tingen Ă„ plassere penger i. Se bare pĂ„ Z3M. Prisene i Tyskland pĂ„ bĂ„de roadster og coupe har skutt i vĂŠret de siste Ă„rene.  Stig sier mye fornuftig her og han har helt rett. Riktige eksemplarer vil stige i verdi, Norge er et lite nisjemarked, men rett bil kan ogsĂ„ eksporteres ved et fremtidig salg. En spennende model med det beste fra den gyldne ĂŠra, lĂžp og kjĂžp - eller bedre nyt jakten og Finn rett eksemplar! đđ» StigJ reagerte pĂ„ dette 1
mcelg Skrevet Desember 3, 2018 Skrevet Desember 3, 2018 Husker den til konghelle lÄ til 550' nÄr jeg tittet pÄ den hÞsten '14. Tenker jeg ville satt et relativt konservativt utgangspunkt pÄ rundt 450k.
E30TurboTouring Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Skrevet Desember 3, 2018 @Ron Jeremy Jakten er allerede igang og prismessig sĂ„ ser det ut til at usa er noe rimeligere enn europa, sĂ„ mulig det blir us model. @mcelg Ut ifra hva bilene koster i utlandet sĂ„ ser det ut som det er mulig Ă„ finne et greit eksemplar mellom 400-450k đ @StigJ Jeg var faktisk innom tanken pĂ„ en Z3 med S54, men som du nevner sĂ„ har prisene pĂ„ disse gĂ„tt kraftig opp. Takker for alle innspill đ mcelg reagerte pĂ„ dette 1
awt Skrevet Desember 3, 2018 Skrevet Desember 3, 2018 Husk Ä ta med prisen for nye stÞtfangere om du handler fra statene. mcelg og Marius2002 reagerte pÄ dette 1 1
E30TurboTouring Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Skrevet Desember 3, 2018 @awt Ja de markeringslysene er grisestygge đ
StigJ Skrevet Desember 4, 2018 Skrevet Desember 4, 2018 Tenker du verdiÞkning ville jeg ikke vurdert US-modell. De pleier Ä vÊre mindre attraktive.   Utenom de stygge sidemarkeringslysene sÄ har du litt mindre hk grunnet noe katalysatorgreier. Strengere avgassregler etter hva jeg har lest. Andre hovedlykter som du mÄ belage deg pÄ Ä bygge om. En jeg kjenner importerte en 3.0si roadster fra USA, og han slet veldig med Ä fÄ skilter pÄ den grunnet lyktene. husker ikke hvordan det ble lÞst. Annen radio, men det er jo ikke akkurat noe tema lenger her i Noreg.  mr.Wreckless reagerte pÄ dette 1
humpfy Skrevet Desember 4, 2018 Skrevet Desember 4, 2018 Av ren interesse: hvorfor er lyktene er problem? Er det spesielt knyttet til denne modellen eller et generelt problem?
E30TurboTouring Skrevet Desember 4, 2018 Forfatter Skrevet Desember 4, 2018 (endret) Ang hovedlyktene sÄ er det vel nye regler nÄr det gjelder import fra statene, sÄ jeg tror ikke det er et problem lenger. Endret Desember 4, 2018 av E30TurboTouring Ron Jeremy reagerte pÄ dette 1
StigJ Skrevet Desember 4, 2018 Skrevet Desember 4, 2018 22 minutter siden, humpfy skrev: Av ren interesse: hvorfor er lyktene er problem? Er det spesielt knyttet til denne modellen eller et generelt problemï»ż? HĂžrte med ham nĂ„. var et 3.0is problem da sidemarkeringslyset sitter i hovedlykta og de satte seg pĂ„ bakbeina hos tilsynet. Endte med Ă„ tape over pĂŠra. Lyktene ble senere byttet til Euro-modell. SĂ„ da er ikke dette et tema pĂ„ M Coupe da sidemarkeringslysene sitter for seg selv i fangerne.  humpfy reagerte pĂ„ dette 1
Jarod Skrevet Desember 4, 2018 Skrevet Desember 4, 2018 Dette med ombygging skal ikke vĂŠre noe problem lenger. Ble nye regler fra 1. juni i fjor. SĂ„ lenge bilen har vĂŠrt registrert i USA er det ikke noe problem.
fxslin Skrevet Desember 4, 2018 Skrevet Desember 4, 2018 Jeg er ikke sĂ„ oppdatert pĂ„ priser og pris utvikling pĂ„ Z4'ere som @StigJ er, han er virkelig "the man to go to" her i Norge vedr. Z4'ere. Men jeg vurderte en Z4 M da jeg var i markedet for en Z3/4 M bil for drĂžye 2 Ă„r siden. Jeg skulle ha en Roadster og ikke Coupe (Coupe ligger etter min vurdering alltid noe hĂžyere en Roadster). Og hvis jeg husker riktig sĂ„ lÄ den ene Z4 M jeg vurderte pĂ„ rundt 400K kr. En fantastisk bil men jeg har en forkjĂŠrlighet for Z3'er og innbiller meg (overtaler meg selv  ) at jeg kjĂžpte en Z3 M pĂ„ riktig tidspunkt. Da jeg ser at prisene har steget veldig i de siste Ă„rene. Tror at det samme vil skje Z4 M enten det er Coupe eller Roadster, spesielt siden nyere Z biler ser ut til Ă„ ikke ha samme analoge kjĂžre opplevelse (synsing fra min side). Hvis du skal kjĂžpe US bil og Z3, sĂ„ husk at det er annen motor i Z3 us modeller (S52 med 240Hk). Regner med at du har kontroll pĂ„ slike ting, men nevner det for sikkerhetsskyld. FĂ„r du tak i en Z3 med S54 motor, sĂ„ har du en "enhjĂžrning" i min verden. Men disse er ofte dyre og allerede pĂ„ prisnivĂ„ som tilsier at de er nĂŠr "toppen" prismessing (igjen synsing fra meg). Blir spennende Ă„ se hva du ender opp med!  Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ