Kvasi Skrevet Februar 8, 2019 Skrevet Februar 8, 2019 Vært fri for BMW i noen år og kjøpte en E46 bruksbil for noen mnd siden, og "fant igjen bimmers" men hadde ingen plan om å lage egen tråd til den. Men, man finner alltids ut av ting på feks FB men det er rotete, lite oversiktlig og ikke i nærheten av det trivelige bimmers det iallefall pleide å være så slår et lite slag for å fremme forum over FB. Bilen er ikke spes spennende og ikke kommer det til å bli et ellevillt bygge men jo mer jeg har gått bilen etter i sømmene jo mer er det åpenbart at det var en dyr bil i 2002 når den var ny. VIN decoder, tok med det som er nevneverdig. I tillegg har jeg funnet ut på en FB-gruppe at mistanken min om at setene ikke er vanlige stemte; They are very rare fatura spec seats. Type 325XI (EUR) Series E46 (3 Series) Body Type TOUR Steering Left Hand Drive Engine M54 Displacement 2.50 Power 141kw / 192hp Drive ALLR Transmission Automatic Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery HIGHLEDERLIGHTGELBE 46 (V5LT) S338A M Sports package II S710A M leather steering wheel S716A Aerodynamics package S785A White direction indicator lights S789A BMW LA wheel Individual S403A Glass roof electrical S411A Window liftselectric front rear S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automaticdip S464A Ski bag S473A Armrest front S481A Sports seat S494A Seat heating driverpassenger S663A Radio BMW Professional S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control PDC S521A Rain sensor S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S520A Fog lights S548A Kilometercalibrated speedometer S550A Onboard computer S203A 4wheel drive S205A Automatic transmission S249A Multifunction f steering wheel S261A Side airbags for rear passengers S210A Dynamic stability control S313A Foldin outside mirror S354A Green windscreen green shade band S386A Roof railing S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S772A Interior moldings Alu Black Cube Svart bil med vinterhjul og gråhvit av salt har ikke blitt tatt presentable bilder av enda. Men nå er tråden her, og jeg har kjøpt etpar m2 med greier til den som skal på/inn etterhvert så får diske opp med noen bilder etterhvert. Fredrik, Thundercoil og Marius2002 reagerte på dette 3
Thundercoil Skrevet Februar 8, 2019 Skrevet Februar 8, 2019 Gratulerer, da! Kjekt å se deg igjen. Fornøyd med vinteregenskapene? Kjøpte en 2001 Forester som vinterbil denne gangen, og må si at den er ganske rå på vinterføre. Har ikke fått bruk for lavserie enda, men det er nå der. Synes faktisk den er bedre å kjøre på snø enn asfalt.
Kvasi Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Skrevet Februar 8, 2019 (endret) 16 minutter siden, Thundercoil skrev: Gratulerer, da! Kjekt å se deg igjen. Takk, og likevice. Har jo hatt BMW og 4wd før med det var manuell E30 IX med en bar ladetrykk så det er forskjell, men syns absulutt ikke at denne er kjedelig. Mulig det har noe med sammenlogningsgunnlaget å gjøre, E46en erstattet en Range Rover Classic som hadde ca alle mods tilgjengelig og ikke var verdens beste bruksbil etterhvert så må si at jeg liker den frem til nå Endret Februar 8, 2019 av Kvasi Thundercoil reagerte på dette 1
StigJ Skrevet Februar 8, 2019 Skrevet Februar 8, 2019 Velkommen tilbake @Kvasi Kjekt at det dukker opp gamle navn igjen. Viser bare at Bimmers er her for å bli Kjekk bil du har fått tak på. Kjenner faktisk selv suget etter en pen E46 med riktig antall sylindre Kvasi og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet Februar 9, 2019 Forfatter Skrevet Februar 9, 2019 (endret) Syns nesten E46 FL er penere nå enn når den var ny, M-Techbilene holder seg usedvalig godt syns jeg. Egentlig alltid vært motstander av lyst interiør og automat men det tok ikke lang tid å bestemme meg for at det kler bilen. Etpar bilder av skittent interiør fra jeg forsket på det. Er ikke shinet skikkelig opp enda men blir nok blir bra etter litt oppmerksomhet. Også kjøpt et sett hjul som skal på til sommeren etter en runde med pulverlakk. Har originale temmelig strøkne style 68 med bra dekk til salgs hvis noen har lyst på. 215 og 245 hvis jeg husker rett. Er en bra bil men bar preg av å ikke ha blitt brukt penger på, på en stund, så jeg har byttet plugger (det sto BMW på de gamle så gudene må vite når de ble byttet sist) toppdekselpakning som lakk som ei sil, begge bærearmer foran, bensinpumpe med tankarmatur (kjørt tørr etpar ganger pga feil på målern og hatt startprobl pga pumpa) bensinfilter og alt av bremser inkl skjold bortsett fra calipere bak. Satans veisalt.. Har liggende justerbare Koni sport dempere, H&R fjærer, topplager og stablenker samt en shitload of bra stereo så det blir nok enda triveligere å kjøre E46 når det nærmer seg sommer og jeg gidder å få dette på plass. Endret Februar 9, 2019 av Kvasi Thundercoil og Mathiseen reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet Februar 20, 2019 Forfatter Skrevet Februar 20, 2019 Tråd uten bilder er ingenting verdt Thundercoil og Mariuse34 reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet April 2, 2019 Forfatter Skrevet April 2, 2019 Hatt et lass av deler liggende lenge men lite arbeislyst, men nå nærmer det seg tid for sommerhjul så heiv meg rundt og fikk på plass dempere og fjærer osv i dag. Ble ikke bildebonansa akkurat men. Fredrik, Thundercoil, Mathiseen og 1 annen reagerte på dette 4
Kvasi Skrevet April 2, 2019 Forfatter Skrevet April 2, 2019 Evopower, Fredrik, Thundercoil og 1 annen reagerte på dette 4
Kvasi Skrevet April 4, 2019 Forfatter Skrevet April 4, 2019 (endret) En eller annen gang, om en sesong eller to, må det vel bli forsvarlig med sommerhjul her oppe så får satse på at det ser bedre ut da. Endret April 4, 2019 av Kvasi
Kvasi Skrevet April 14, 2019 Forfatter Skrevet April 14, 2019 Mathiseen og Mariuse34 reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet Mai 10, 2019 Forfatter Skrevet Mai 10, 2019 Fikk omsider dekk fra dekkonline, de anbefales ikke etter 3 uker med totalt kaos, men nå er nå sommerhjulene på og det er plaster på såret. Mathiseen og Marius2002 reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Mai 11, 2019 Skrevet Mai 11, 2019 17 timer siden, Kvasi skrev: Fikk omsider dekk fra dekkonline, de anbefales ikke etter 3 uker med totalt kaos, men nå er nå sommerhjulene på og det er plaster på såret. 3 veker er ingenting. I fjor sommar venta eg 7 veker og fekk 6 dekk i staden for 4 😅 Men utanom den gangen så har dekkonline alltid vore greie å handla med. Litt lang leveringstid sidan lageret er i Tyskland, men ellers enn det er alt tipp topp 😄
Fredrik Skrevet Mai 11, 2019 Skrevet Mai 11, 2019 (endret) Gratulerer så mye med "ny" fin BMW. Det er ingen nærbilder av bilen, men jeg formoder at det er et nogenlunde rustfritt eksemplar du har kjøpt. På avstand ser den i alle fall veldig fin ut. Hvordan er det så å kjøre M54B25 motoren (og E46 selvfølgelig) så mange år senere?... Når man handler på daekonline.dk her på Jylland kommer dekkene 2-3 arbeidsdager senere med tysk budbil fra Hamburg. Hele Jylland sorterer fraktmessig under Hamburg som et slags "Stor-Hamburg". Endret Mai 11, 2019 av Fredrik
Kvasi Skrevet Mai 11, 2019 Forfatter Skrevet Mai 11, 2019 Det er en E46 så selvsagt er det rust i hjulbuene foran, begge skjermene skal byttes. Bortsett fra det er det faktisk ikke mye å sette fingeren på. Brukt to timer på å rubbe, polere og vokse panser ii ettermiddag, av en eller annen grunn har noen bestemt seg for at å ripe inn en BMW-logo på ca en meter diameter va en bra plan. Fikk det bort etterhvert men et strøken panser viser helt tydelig hvor mye jobb jeg har igjen med resten av bilen. Skulle opprinnelig være en bruksbil, men skulle ikke så mye eierskap til før den blir påkostet og får manlove And-reas og Fredrik reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet Mai 18, 2019 Forfatter Skrevet Mai 18, 2019 På 11.5.2019 den 17.15, RF91 skrev: 3 veker er ingenting. I fjor sommar venta eg 7 veker og fekk 6 dekk i staden for 4 😅 Men utanom den gangen så har dekkonline alltid vore greie å handla med. Litt lang leveringstid sidan lageret er i Tyskland, men ellers enn det er alt tipp topp 😄 Handlet der flere ganger tidligere og rekorden er 3 dager til her nord for polarsirkelen, men nå har de tydeligvis satt sparekniven i fraktdealen sin. Og når de i tillegg disker opp med verdens dårligste kundeservice er det ingen tvil om at mer penger får de definitivt ikke hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå