Gå til innhold

registerkjedet gikk rett vest


Blueplays
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet borti et problem, jeg kjøpte bilen min (bmw 318i E90 2008) i sommer som min første bil, jeg har ikke så veldig mye peiling på tekniske ting under temaet bil, derfor spør jeg her.
på grunn av det som skjedde så må jeg skaffe meg en ny motor, og er usikker på om jeg må ta en 2L eller mindre, hva må til for å kunne sette inn en 2,5 liter.
og hva slags nettsider burde jeg se på for å finne en grei brukt motor. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen, 

Ehm når det kommer til ombygging, med tanke på eu kontroller og vidre så er det ikke lønnsomt og bygge om til 2,5 eller høyere, da dette blir en sekssylindret bil, så da må du ha større bremser, tykkere fjerbein, annet ledingsnett, katalysatorer(vis det ikke følger med) større clutch osv annen radiator, så neh ikke tenk på det, fiks bilen og kjøp deg en sekser. Når det kommer til motor så kan du prøve nbfbildeler.no , koed.no har også god erfaring med hompens dekk og bil. bare få en motor som stemmer med motorkoden på bilen. jeg hadde ikke gått for noe mindre enn det du har i dag. lettest og omsette noe som stemmer med det som er orginalt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at Nordic Motor Center AB overhaller motorer, noen som har erfaring med disse? 

 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=108578827

og om jeg skal kjøpe en brukt motor, er det viktig at den har blitt brukt med en automat (med tanke på at jeg har automat fra før) eller har det ikke noe å si, om det har vært brukt manuell eller automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kondolerer, nå er dette veldig vanlig på disse motorene beklagelig vis. Helt utrolig at ikke BMW tilbakekaller disse, de er vell klar over kostnadene dette vil medføre og tjener vell veldig bra på at folk må kjøpe nye motorer igjen. BMW er fullt klar over at det er ingen garanti på motor etter 5 år. 

Spurte de som jobber på Jæger om det var planlagt noen service på dette nye kjedesystemet som BMW bruker men svaret var nei, dette måtte kunde spørre spesifikt om. 

Så da er vell spørsmålet til deg om det blir brukt eller ny motor, er bilens verdi verdt å bytte motor? Eller havner den på dyngen?

Uansett ville jeg ikke begynt på noe ombygging av motor på denne bilen og ihvertfall ikke en 318, det koster mer enn det smaker.  

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre vanlig på hele rekke 4 serien til BMW, senest N20 motoren og. Ufattelig de ikke adresserer dette skikkelig. Trist, ikke verdig BMW. Enig med det warg skriver, vurder kost nytte her og prøv heller selge den som delebil og dekke inn kostnadene dine så mye du kan. Evt sjekk hos koed eller schmiedmann, de selger mye brukt relativt rimelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, quandt1960 skrev:

Dessverre vanlig på hele rekke 4 serien til BMW, senest N20 motoren og. Ufattelig de ikke adresserer dette skikkelig. Trist, ikke verdig BMW. Enig med det warg skriver, vurder kost nytte her og prøv heller selge den som delebil og dekke inn kostnadene dine så mye du kan. Evt sjekk hos koed eller schmiedmann, de selger mye brukt relativt rimelig

Og hvor har du kilden på N20 motoren fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2019 den 15.27, quandt1960 skrev:

Det er samme motor mekanisk sett, N20B20O0. forskjellene mellom USA og EU er på utslippssystemet ULEVII (USA) og Euro V i EU. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...