Blueplays Skrevet Februar 14, 2019 Skrevet Februar 14, 2019 Jeg har kommet borti et problem, jeg kjøpte bilen min (bmw 318i E90 2008) i sommer som min første bil, jeg har ikke så veldig mye peiling på tekniske ting under temaet bil, derfor spør jeg her.på grunn av det som skjedde så må jeg skaffe meg en ny motor, og er usikker på om jeg må ta en 2L eller mindre, hva må til for å kunne sette inn en 2,5 liter.og hva slags nettsider burde jeg se på for å finne en grei brukt motor.
Sand1 Skrevet Februar 14, 2019 Skrevet Februar 14, 2019 Hei og velkommen, Ehm når det kommer til ombygging, med tanke på eu kontroller og vidre så er det ikke lønnsomt og bygge om til 2,5 eller høyere, da dette blir en sekssylindret bil, så da må du ha større bremser, tykkere fjerbein, annet ledingsnett, katalysatorer(vis det ikke følger med) større clutch osv annen radiator, så neh ikke tenk på det, fiks bilen og kjøp deg en sekser. Når det kommer til motor så kan du prøve nbfbildeler.no , koed.no har også god erfaring med hompens dekk og bil. bare få en motor som stemmer med motorkoden på bilen. jeg hadde ikke gått for noe mindre enn det du har i dag. lettest og omsette noe som stemmer med det som er orginalt.
Blueplays Skrevet Februar 16, 2019 Forfatter Skrevet Februar 16, 2019 ser at Nordic Motor Center AB overhaller motorer, noen som har erfaring med disse? https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=108578827 og om jeg skal kjøpe en brukt motor, er det viktig at den har blitt brukt med en automat (med tanke på at jeg har automat fra før) eller har det ikke noe å si, om det har vært brukt manuell eller automat
Evopower Skrevet Februar 16, 2019 Skrevet Februar 16, 2019 Om den nye motoren har vært aut eller manuell har ikke noe å bety. Flytter bare over svinghjul eller flexplate alt ettersom. Bare få tak i en av samme type årsmodell helst
warg Skrevet Februar 25, 2019 Skrevet Februar 25, 2019 (endret) Kondolerer, nå er dette veldig vanlig på disse motorene beklagelig vis. Helt utrolig at ikke BMW tilbakekaller disse, de er vell klar over kostnadene dette vil medføre og tjener vell veldig bra på at folk må kjøpe nye motorer igjen. BMW er fullt klar over at det er ingen garanti på motor etter 5 år. Spurte de som jobber på Jæger om det var planlagt noen service på dette nye kjedesystemet som BMW bruker men svaret var nei, dette måtte kunde spørre spesifikt om. Så da er vell spørsmålet til deg om det blir brukt eller ny motor, er bilens verdi verdt å bytte motor? Eller havner den på dyngen? Uansett ville jeg ikke begynt på noe ombygging av motor på denne bilen og ihvertfall ikke en 318, det koster mer enn det smaker. Endret Februar 25, 2019 av warg
quandt1960 Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 Dessverre vanlig på hele rekke 4 serien til BMW, senest N20 motoren og. Ufattelig de ikke adresserer dette skikkelig. Trist, ikke verdig BMW. Enig med det warg skriver, vurder kost nytte her og prøv heller selge den som delebil og dekke inn kostnadene dine så mye du kan. Evt sjekk hos koed eller schmiedmann, de selger mye brukt relativt rimelig
CrZyWiz Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 23 minutter siden, quandt1960 skrev: Dessverre vanlig på hele rekke 4 serien til BMW, senest N20 motoren og. Ufattelig de ikke adresserer dette skikkelig. Trist, ikke verdig BMW. Enig med det warg skriver, vurder kost nytte her og prøv heller selge den som delebil og dekke inn kostnadene dine så mye du kan. Evt sjekk hos koed eller schmiedmann, de selger mye brukt relativt rimelig Og hvor har du kilden på N20 motoren fra?
Marius2002 Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 (endret) 1 time siden, CrZyWiz skrev: Og hvor har du kilden på N20 motoren fra? En rekke plasser. Dessverre. Søker du på "N20 timing chain", kommer det opp mye. Kjipt men 🤷♂️ Endret Februar 27, 2019 av Marius2002 Blandet N20 og N13 først, men resten står likevel. Øyvind.J reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 N20 har veldig dårlig rykte på seg blant BMW folk i USA på grunn av registerkjede problematikk. Er visst glideskinnene som knekker 🤔
CrZyWiz Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 Var en eller to som jobber på BMW her på forumet som henviste til at det ikke er helt samme motor som den som vi har her i Norge.
quandt1960 Skrevet Februar 27, 2019 Skrevet Februar 27, 2019 Det er samme motor mekanisk sett, N20B20O0. forskjellene mellom USA og EU er på utslippssystemet ULEVII (USA) og Euro V i EU. Øyvind.J reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2019 Skrevet Mars 7, 2019 På 27.2.2019 den 15.27, quandt1960 skrev: Det er samme motor mekanisk sett, N20B20O0. forskjellene mellom USA og EU er på utslippssystemet ULEVII (USA) og Euro V i EU.
mcbanan Skrevet Mars 7, 2019 Skrevet Mars 7, 2019 N26 er vel n20 med litt anna innsug og eksos pga. utslepp? Mekanisk sett er det vel samme motor? Iflg. Google er det 13 statar i USA som brukar n26, sidan dei har strengare utsleppskrav enn resten. Dei andre statane brukar n20. quandt1960 og Øyvind.J reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå