Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Æsj, for noe drit! Kjenner virkelig på følelsen av å påkoste bilen penger samt slit, og alikevel så slenger den mere drit i trynet på deg. Det er nå dog sånn med eldre bil... Enda mer surt er det jo når det er samme feil flere ganger 🥲

Men jeg er glad for at ingen av bilene ble solgt eller ble til spiker! Hadde vært for synd at bilen vi assosierer med sveigis på forumet blir solgt og at X5n som virkelig har blitt en fin-fin bil til tross for alderen går for en dritbillig penge. 

Håper det blir et fint kompromiss til slutt Jan :)

 

 

Huff ja dette var ikke greit og mistet motet totalt her i vår Armin .

Bare utrolig uflaks at dette skulle skje ,men igjen kjøper man brukt så vet man aldri .

Nei det med salg av e34 er jeg glad jeg slipper ,dvs om jeg selger så er det frivillig ikke pga av noe sånt ,så det blir oppdateringer fremdeles på den og nå fremover .

Ser man bort fra dette med girkasser ,så har x5 vært en utrolig bil og det beste ,den er jo så hel til å være en sånn bil .😊

Jada skal nok få til noe etterhvert .😊

8 timer siden, Olaandref skrev:

Jaja, en ting skal du ha Jan, du bretter opp ermene og får det gjort, selv så surt det måtte være, tror tippe at mange hadde solgt den som den står etter nok et girhavari, men nå er det bare å sondere terrenget etter en god bruksbil. :)

Hehe jo takk for det 😊.

Jada denne hadde nok havnet på hugger eller Facebook kjøp og salg hos de fleste ,men som nevnt ,den er for hel ved og gi opp .

Ja ting skjer nå fremover her ,må bare få landet andre ting her dvs pkk på e34 bla .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lars89 skrev:

Den plingelyden er vel nærmest traumatisk for Bmw-eiere. Har hatt mareritt om den selv... 

Bra at du hiver deg rundt!

Blir det stående for lenge er det lett å miste motet. 

Du Lars ,den er ikke kjekk den lyden og varselet der det er helt sant.

Ja tenkte at her må jeg bare lukke øynene og kaste seg rundt og få det opp og gå .

Så sant så sant ,ble stående alt for lenge allerede men var godt å få brukt den nå .

 

6 timer siden, papertiger skrev:

Ajajaj, uflaks! Utrolig at du setter i gang og fikser, jeg hadde bare kvitta meg med problemet, men ser poenget ditt ang verdi. 

Ja møkk var det ,men hadde ikke noe valg og var nettopp pga verdi ,ikke minst det at en e53 som har denne fargen osv og originalt utstyr var i mine øyne verdt og fikse opp .😊

5 timer siden, skoglund skrev:

Føler med deg Jan, det e kjedelig å havna i diskusjon med fruen og da særlig over bil, det er ikke hver gang de har helt oversikt hva de diskutere på. Men utrolig synd med 3 girkasse havari , men det er som alltid , du bretter opp armen og ordner opp:) det skal du i allefall få cred av meg for. Håper det holder en stund nå da:) 

Ja man kan bli usaklig når sånt skjer ,heldigvis etter en pustepause så hjelper det på og man blir mer fornuftig 😊

Ja dette passet jo dårlig og veldig umotiverende men men ,man kan ikke vinne bestandig .

Takk for fine ord og ja satser på godt vær ,ikke minst jeg bør ikke ha dårlig samvittighet ved et evnt salg av denne for gudene skal vite at den har fått påkost og timene sine Skoglund .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tennbrikket skrev:

Huff. Mega uflaks med girkassen, men godt det løste seg. Kan ikke mista flere topazblau biler på veien nå :) 

utrolig nok så holder girkassen min enda godt, bank i bordet 338000km. Kun vært gjort en service på den meg bekjent. Ellers la TRF inn 330d program for tidligere lock up etter steg 4 ble montert. Må jo være så ærlig å si at så fort bilen er driftsvarm så får den brent unna noe diesel. Håper jo selvsagt at bilen holder, men snart 9 år i mitt eie, og eneste bilen jeg har eid, så frister det med noe nytt. Dog skummelt når man ikke vet hva man får på bruktmarkedet heller. Kjenner bilen så godt at jeg sjeldent blir overrasket, og det er lettere å holde seg på preventiv siden med såpass kjennskap.

Nei ikke sant ,disse må vi ha på veien 😊

Dette med Gm kasser på disse kan slå begge veier ,noen varer og varer andre er Lego og bryter sammen for et godt ord .

Fetteren min hadde en x5 den gikk og gikk uten noe kødd med kassen .

Så kjøpte han 530 d e39 der gikk to kasser igjen .

Men igjen brukt er brukt når det kommer til kasser så man har ingen garanti .

Det skumle her var at den kassen jeg fikk billigst av de tre som jeg satt i ,så best ut av alle i oljen 😊

Skjønner deg godt ,kjøpe nytt gammelt kan være skummelt.

Uansett den din bør du vel uansett ha ,er jo ingen e46 som ser sånn ut lengre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fikk tatt en solid rengjøring på bilen nå igår etter og ha stått lenge.

Var ekstremt møkkete og noe seigt som hadde lagt seg på lakken ,gudene vet hva men tenker det har noe med trær osv og gjøre .

Surfex og en grundig berøring fikset det og ble igjen fin :•IMG_0012.thumb.jpeg.979a27c7ead1ae09310f76a791e8ca42.jpeg

Siden :

IMG_0013.thumb.jpeg.fded809d8771e0746cafbc34d37c235a.jpeg

Blank og klar igjen :

IMG_0017.thumb.jpeg.46569e52b20eebf55f43baf8f32b067c.jpeg

Men i forbindelse med girkasse havari kjøpte jeg to ventilhus :

IMG_7868.thumb.jpeg.569722abf836625512f8f0f9f53c699b.jpeg

Snakket med en kamerat av datteren min som hadde likt problem ,der var det en av Solenoidene som var ødelagte og hadde håpet det kunne vært noe sånt på min og ,men det var helt til jeg Somsagt åpnet kassen og så var som lå inni.

Mine solenoider ble kontrollmålt og var helt like de som stod på de som var på ventilhusene jeg kjøpte og var iorden så ingen vits og prøve å bytte en gang .

Derimot så har jeg hvertfall to ekstra ventilhus med Solenoider som skal være iorden (Bør taes ut og rengjøres selvsagt) om noen trenger til gm kasser.

Når det er sagt ,så har jeg kontroll på å bytte kasser nå så om der skulle dukke opp billig e53 så hadde jeg ikke vært av veien for å kjøpe ,fikse og selge for jeg er jo glad i disse stabeistene dvs elsk hat forhold .

Men ikke nok til at jeg betaler gull for defekte e53er .

Kunne få kjøpt en e53 her i Grimstad nå for en måned siden med knust revers som var knall karroserimessig for 5000 ,men da kjente jeg at jeg var kvalm bare jeg så de …

Men hva har fungert som erstatter for denne nå i denne perioden ?

Jo denne :

IMG_3896.jpeg.7fda29047a48efc885043d77360cbd66.jpeg

Og ikke minst Opelen .❤️

E28en har gått land og Strand og vært sømløs ,ikke minst Combo .

Den bilen er den bilen jeg aller mest fornøyd med av alle .

Ja det klunket og slår i forstillingen ,skriker i bremser bak pga den fine håndbrekkpatenten likevel så tusler den og går .

Nå skal den få ferie snart og service .

Fikse bremser bak samt tette vannlekkasje som renner inn sikringsboksen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at den store økningen av unge uføre i Norge har sammenheng med antall BMWer på veien - mange av disse unge uføre har mest sannsynlig fått PTSD etter å ha kjørt rundt i gamle E46, E39, E90 og E60 med den "koselige" plingelyden som maser som et lokomotiv.  Holdt på å få hjerteinfarkt og dra av veien selv her om dagen, men da var det heldigvis bare varsling på gåent parklys 😂

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Jeg mistenker at den store økningen av unge uføre i Norge har sammenheng med antall BMWer på veien - mange av disse unge uføre har mest sannsynlig fått PTSD etter å ha kjørt rundt i gamle E46, E39, E90 og E60 med den "koselige" plingelyden som maser som et lokomotiv.  Holdt på å få hjerteinfarkt og dra av veien selv her om dagen, men da var det heldigvis bare varsling på gåent parklys 😂

Ikke usannsynlig dette Werther 😅😅.

Bare det at det er kun på e53 som jeg får pling ,de andre som jeg har eid ,er det somregel enten ei lyspære eller spylervæske .

Men satser på det er stille nå fra Gearplingen håper jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Jeg mistenker at den store økningen av unge uføre i Norge har sammenheng med antall BMWer på veien - mange av disse unge uføre har mest sannsynlig fått PTSD etter å ha kjørt rundt i gamle E46, E39, E90 og E60 med den "koselige" plingelyden som maser som et lokomotiv.  Holdt på å få hjerteinfarkt og dra av veien selv her om dagen, men da var det heldigvis bare varsling på gåent parklys 😂

Kan si meg enig om PTSD fra disse. Selv måtte jeg koble ut gongen på mine E39 så jeg ikke fikk tilbakefall.. Selv med F11 nå så det like ille, hopper nesten ut av stolen når den varsler om ute temperatur 🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja Jan, du er nå en av de mest tålmodige menneskene jeg veit om 😅 Men skjønner godt klikken og sprukket skinnsko 😂 Et sted går vel grensen for deg også 😅

Men nå har du atter kasse og vi sier at alle gode ting er tre og ferdig med det. Det er jo en veldig fin E53 dette her 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg selv om utfallet var tragisk...

Jeg leste meg litt opp på range rover l322 en gang og der fant jeg ut at de har noen gm kasser som er rett å slett ikke holdbare nok. Og ser jo at de samme kassene sitter i e53. Synd at disse ikke fikk zf kassene.

Bra du fikk tak i enda en kasse, men om det var meg hadde jeg solgt e53 og e34 nå, e34 slik den du har kan du nesten diktere hvilken sum du vil ha for nå om dagen. Få deg en F serie om det er det du vil (disse er jo heller ikke feilfrie med register/høyttrykkspumpe både på bensin og diesel) men man får også noen hustru poeng om man får seg nyere bil innimellom. Og du beholder e28 til småskruing og tuttel og kos :)

Hadde du ikke hatt e28 så måtte jo e34 blitt beholdt. Og vet du ikke like lett kan kvitte deg med biler med affeksjonsverdi som f.eks meg. 

Spent på fortsettelsen 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shattered skrev:

Huff, snakk om maks uflaks! Vurdert å sette inn manuell kasse i stedet? :P

Ja dette var uflaks .😊

Nei det har jeg ikke og tenker at det koster mer enn det smaker for min del .

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja ja Jan, du er nå en av de mest tålmodige menneskene jeg veit om 😅 Men skjønner godt klikken og sprukket skinnsko 😂 Et sted går vel grensen for deg også 😅

Men nå har du atter kasse og vi sier at alle gode ting er tre og ferdig med det. Det er jo en veldig fin E53 dette her 😃 

Ja tålmodighet har jeg stortsett ,men kjenner det tærer nå .😊

Ble noe utbrudd der da ja ,var veldig sint 😅

Det var det de andre sa og at alle gode ting er tre .

Uten å skryte her så er jeg enig ,bilen er fin og så jækla god å kjøre til å være en sånn bil ,altså gammal luksus Landcruiser .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RemyNG skrev:

Kan si meg enig om PTSD fra disse. Selv måtte jeg koble ut gongen på mine E39 så jeg ikke fikk tilbakefall.. Selv med F11 nå så det like ille, hopper nesten ut av stolen når den varsler om ute temperatur 🫡

Jada man hopper litt i stolen når det gonger ,spesielt i denne .

For hver gang det gonger så er det enten spylervæske eller failsafe 😅,men satser på at det kan være stille nå .😊

 

5 timer siden, Evopower skrev:

Bra innlegg selv om utfallet var tragisk...

Jeg leste meg litt opp på range rover l322 en gang og der fant jeg ut at de har noen gm kasser som er rett å slett ikke holdbare nok. Og ser jo at de samme kassene sitter i e53. Synd at disse ikke fikk zf kassene.

Bra du fikk tak i enda en kasse, men om det var meg hadde jeg solgt e53 og e34 nå, e34 slik den du har kan du nesten diktere hvilken sum du vil ha for nå om dagen. Få deg en F serie om det er det du vil (disse er jo heller ikke feilfrie med register/høyttrykkspumpe både på bensin og diesel) men man får også noen hustru poeng om man får seg nyere bil innimellom. Og du beholder e28 til småskruing og tuttel og kos :)

Hadde du ikke hatt e28 så måtte jo e34 blitt beholdt. Og vet du ikke like lett kan kvitte deg med biler med affeksjonsverdi som f.eks meg. 

Spent på fortsettelsen 😊

 

Ja Gm kassene er ikke det beste i disse og heller ikke i e39 ,går ofte i stykker .

Husker når e39 spesielt med diesel var nyere og dyre ,var det og mange som slet med revne kasser .

Zf er nok hakke bedre ,likevel så eser jeg og desverre e53 med disse som har problemer desverre .😩😩

Angående salg ..

Jo jeg er enig og ved et salg av e34 så kunne den lett vært med på å finanisiere et kjøp av nyere F serie ,for jeg vet med sikkerhet at den kunne jeg fått endel for .

Men jeg er for glad i den dvs alle i huset har et forhold til den og velger å ha den enda til jeg blir lei .

E53 har vært plan og bytte ut nå uansett ,så den vil nok komme for salg nå ila sommeren .😊

Ja det blir spennende å se fremover hva jeg ender opp med .

Sender deg pm senere @Evopower da jeg har noen spm til deg som jeg vet du kan svare på .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Selv om jeg ikke har opplevd de store tingene så er den gongen en av de tingene man alltid venter to sek med å sjekke når den kommer, må liksom forberede seg litt 😅

Hehe sant det ,når sant skal sies så hadde jeg et skikkelig gong på e61 i sin tid og .

Var ute og røsket den i sport pga forbi kjøring ,så trodde jeg at jeg kjørte manuell og kastet girspaken i Gud vet hva ,da fikk jeg og noe feil 😅😅,men det var bare å starte på nytt så funket den fire nye år .

Savner e61 bil nå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Jan, lite kjekk opplevelse dette. og på langtur med familien, blir god stemning av slikt. Nesten så jeg ikke trodde på det du skreiv her.

Imponerende at du hiver deg rundt å fikser enda ei kasse på denne, men du kan vel drillen her nå, og som du sier så er den verdiløs uten denne på plass. Er en E53 som har fått mega godt med stell.

Kan absolutt anbefale en F-serie, F10 eller F11 er konge, savner min innimellom :( var 11 år når den gikk, og står ikke noe tilbake for G26 (i4'n). Tight og fin var den og virka fortsatt som det var mye bil igjen. Men som det sies, CP4 pumpa og register er jo noe å bekymre seg over her og, men motor/havari forsikring så er det iallefall noe tryggere.

Får vel både 6'er diesel og bensin her til en fornuftig pris (ja er innom Finn i noen svake øyeblikk).

Blir spennende å se hva du ender opp med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...