Bimmerlorris Skrevet Oktober 10, 2021 Share Skrevet Oktober 10, 2021 Masse lykke til med kasseskift. Dette blir spennende 😃🤞 Og takk for smøretips ☺️ Dette skal jeg få gjort på min også 😉👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2021 1 minutt siden, Bimmerlorris skrev: Masse lykke til med kasseskift. Dette blir spennende 😃🤞 Og takk for smøretips ☺️ Dette skal jeg få gjort på min også 😉👍 Hehe jo takk 😊,blir spennende alt sammen . Versegod ,greit å ta sånne ting som dette .😊 Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 10, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2021 Og en evnt erstatter ,så hadde jeg ikke vært lei meg om der stod en sånn bakende rygget inn i tunet : Med rette hjulene,bitt litt lavere så kunne jeg trives i en sånn .😊 Bimmerlorris, Walkabout, Tony Soprano og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-jakob Skrevet Oktober 11, 2021 Share Skrevet Oktober 11, 2021 17 timer siden, sveigis skrev: Og en evnt erstatter ,så hadde jeg ikke vært lei meg om der stod en sånn bakende rygget inn i tunet : Med rette hjulene,bitt litt lavere så kunne jeg trives i en sånn .😊 Du har en stemme fra meg på det valget der🤩 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 11, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2021 9 minutter siden, M-jakob skrev: Du har en stemme fra meg på det valget der🤩 Ja har jaggu så lyst på en sånn at jeg blir dårlig . Sort ,Shadowline litt senk og store hjul =Bil jeg liker .😍 M-jakob reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 12, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2021 Da var den i det minste oppi luften : Fortsettelse ikveld.😊😊 Mortenej reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2021 Da var vi igang . Igår var det det vi kaller monsterskruing på høyt plan .😊 Startet kl18 og begynte . Og herregud så mye demontering 😩,dvs helt sikkert normalt . Masse deksler under bil ,eksos ,aksler osv . Hvertfall etter en time ligger gammel kasse her : Så opp med ny : Og på plass: Deretter var det å montere div ting igjen ,fikse nye bolter på flexirør til eksos da de knakk ved demontering . Hvertfall så var vi ferdig med absolutt alt kl 21.10 og det må jeg bare si er imponerende . Nå skal det jo sies at med rett verktøy ,mekaniker som har skrudd Bmw i alle år / til daglig samt en bil som visstnok var strøken under mtp bolter så gikk det fort sa han 😊 Han var sær imponert over hvor flott den var under .Betryggende 🙏🙏. Dessuten fikk jeg kjøpt ny mansjett til denne igår: Nå gjenstår det igrunn bare å fylle på olje igjen her ,så ser vi hva som skjer .😊 Kjenner jeg er spent . mslello, papertiger, Skulebollen og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet Oktober 13, 2021 Share Skrevet Oktober 13, 2021 Nydelig arbeid Dette gikk jo unna så det holdt! sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2021 34 minutter siden, Andreas_R skrev: Nydelig arbeid Dette gikk jo unna så det holdt! Takk Andreas😊 Ja det gikk fort dette,heldigvis så løsnet alt greit ,men kjære tid så mye demontering da . Sikkert bare meg som ikke er vant til sånn type skruing . Ps et komplett x5 original eksos er svinetungt å få på plass .🥵😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet Oktober 13, 2021 Share Skrevet Oktober 13, 2021 Ja det er helt vanvittig hvor innkapslet bilene begynner å bli under. Spesielt BMW. F1x ser man jo ingenting under, alt er bak deksler! Og det er jo bra med tanke på rustbeskyttelse. En kompis av meg fikk understellsbehandlet en F31, der demonterte de samtlige deksler for å komme inn til karosseriet. Var snakk om timesvis med jobb, og flere hundre klips og småskruer. For ditt vedkommende var det vel ned med mellomaksel og fordelingskasse også, sikkert med tilhørende deksler og varmeskjold og hva det måtte være! Godt dere var 2 mann til det eksosanlegget da sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2021 2 timer siden, Andreas_R skrev: Ja det er helt vanvittig hvor innkapslet bilene begynner å bli under. Spesielt BMW. F1x ser man jo ingenting under, alt er bak deksler! Og det er jo bra med tanke på rustbeskyttelse. En kompis av meg fikk understellsbehandlet en F31, der demonterte de samtlige deksler for å komme inn til karosseriet. Var snakk om timesvis med jobb, og flere hundre klips og småskruer. For ditt vedkommende var det vel ned med mellomaksel og fordelingskasse også, sikkert med tilhørende deksler og varmeskjold og hva det måtte være! Godt dere var 2 mann til det eksosanlegget da Ja nyere biler er veldig innkapslet ja helt klart . Såpass ja ,det blir fort skruer og klips om man skal gå all in før tektyl . Stemmer det dvs : Eksos Alt av aksler Deksler Fordelingskasse Ja det du nevner . Heldigvis ja to var man pluss girkassejekken 🤓🤓😊😊 Vi prøvde først uten ,men sjanseløst å få entret ting på kjapt . Andreas_R reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 13, 2021 Share Skrevet Oktober 13, 2021 Godt å få det unna. Hvordan er den å kjøre med nå da? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2021 34 minutter siden, Shattered skrev: Godt å få det unna. Hvordan er den å kjøre med nå da? Den er ikke testet enda ,ikke sikkert den rikker seg en gang .😊 Så vet ingenting . Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 13, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2021 Da var kvelden her og hvordan gikk dette mon tro? Starter fra begynnelse . Først avgårde og hente ny olje og div småting . Så opp til bil og starte påfylling av olje . Pumpet inn til det tøyt ut ,så sier kameraten min start opp … Huff tenkte jeg vel startet opp og ingen ulyder 😊. Så dra gjennom gir med brems på ,positive her var at jeg kjente den tok i alle gir . Ny etterfylling og ferdig . Så sier han at nå får vi ta den en testur og se . Nå skjønner dere ,nå skulle sannheten frem ville kassen virke? Først revers og ut garasje ,så i drive og ut på E18 . Det viser seg at den sluker gir sømløst uten noe problemer ,altså ingen rykk og nykk ingen sluring osv AMEN OG YES!!😊😊 Noen typiske tester ble tatt for å provosere frem failsafe ,men girer stadig fint . En befrielse uten sidestykke . Så ble bil kjørt inn på merkeverksted for å nullstille alle feilkoder : Her slettes det for full musikk : Etter det en ny tur og ikke noe som dukker opp : Etter noen mil så virker alt i orden .😊 Vi pratet litt sammen igår og den kassen vi satt i så var oljen overraskende fin ,ikke minst denne girer mye finere og virker mer direkte liksom ,så får håpe den fungerer nå . Legger ikke skjul på at jeg har tenkt mye på dette og hadde ikke bilen vært så bra som den faktisk er hadde jeg droppet det .😊 Skulle jo byttet drivaksel mansjett ,men taes om 14 dager pga manglet denne pipa til senterbolt . Var ei glad kone da jeg sendte bilde av bil nå ikveld . Og fortsetter den uten tull skal jeg feire til helgen .😊 E.C., Daniel., BimmerFan! og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 13, 2021 Share Skrevet Oktober 13, 2021 Bra å vite at den virker igjen Men titta dere på den gamle kassa og fant ut at den var defekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå