mslello Skrevet November 23, 2022 Share Skrevet November 23, 2022 32 minutter siden, sveigis skrev: Ja er mye av og på her nede desverre 😊. Det gjør dere nok ja . Har selv vært i Trøndelag og der er vær der og .😊 Garantert! Ganske sikker på at allværsjakken er oppfunnet av en fra Trøndelag. 😆 Her skifter det mellom regn og snø hele vinteren som regel. Må bare ta det man får 😊 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 23, 2022 Forfatter Share Skrevet November 23, 2022 1 minutt siden, mslello skrev: Garantert! Ganske sikker på at allværsjakken er oppfunnet av en fra Trøndelag. 😆 Her skifter det mellom regn og snø hele vinteren som regel. Må bare ta det man får 😊 Ja meget mulig det su sier om jakken 😅😅 Absolutt så må man det.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 23, 2022 Forfatter Share Skrevet November 23, 2022 Fikk forøvrig tatt meg en lengre tur i 116 idag ,noe som er lenge siden 😊 Her er det ikke stort å si annet enn at det er en trivelig bil å kjøre . Ble totalt ti mil og fikk blåst utav den da datteren min,er veldig snill på pedalen . Eller vent litt ,går det an å si blåse ut av en 116 ?😅 Frisket den mer opp er det riktige . Synes sportstolene i disse bilene er så gode og gjør ingenting å kjøre langt med den . Jeg spurte forøvrig om hun ville ha en serien igjen nå men det hastet ikke . Tror hun er blitt bitt av høy bil og 4x4 . Og blir visst nok heller en x1 kontra x3 til våren / sommeren . Så til våren om alt går som planlagt ,så kommer nok denne for salg . Dette er en e87 som er godt i varetatt både teknisk og kosmetisk mao en bil jeg ikke er redd for selge .😊 Bimmerlorris og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet November 23, 2022 Share Skrevet November 23, 2022 Kan kommentere været både i ene og andre rettningen Er ikke store fan av snø selv, greit med et lite lag som legger seg men mengder som må måkes vekk før en skal ut kan jeg begrense min begeistring for Uansett kjipt å måtte ende opp med dekkskifte i slikt vær. De sommer dekka så ut til å ha rundet siste sessongen sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 24, 2022 Forfatter Share Skrevet November 24, 2022 10 timer siden, Mortenej skrev: Uansett kjipt å måtte ende opp med dekkskifte i slikt vær. De sommer dekka så ut til å ha rundet siste sessongen Ja det ble sånn desverre da plassen jeg skulle stå ,ble akutt opptatt .😊 De var veldig ferdige dvs kun det ene ,så får kjøpe to nye nå til våren igjen da resten var som nye . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 25, 2022 Forfatter Share Skrevet November 25, 2022 Da fikk jeg gjort noe på bilen som garantert ikke er gjort på lenge på den ,nemlig en klassisk vask 😊 Vet den får en runde på jobben til datteren min i vaskehallen der ,men det er jo sånn vask jeg ikke liker 😅. Hvertfall så var det oppholds nå før idag og måtte benytte meg . Den skal være en dyp blå farge på denne men den ser jeg ikke nå så godt : Bak: Og da dette : Da var bare å blande en grei blanding med Surfex som forvask og dynke på overalt stortsett😊 Etter nærmere 10 minutt spyle av og vaske i vei . Enkelt fortalt dette var nødvendig . Og inni dørene ble det skrubbet godt : Og endelig : Det ble ikke noe tørk og QD idag da det snart begynner å regne ,men bil ble ren til neste gang . Ferdigbilder : Nå ble den blå og blank igjen: Bedre nå : Igrunn greit å få gjort dette synes jeg for når denne er ren ,så er det jaggu en pen farge .😊 Så kunne jeg tenkt meg å fått hjem e53 nå snart da jeg merker at denne loppa er litt tjaaa type trang 😅 Men hun haster ikke med bytte visstnok så får ta en snakk med henne litt senere ikveld . BimmerFan!, mslello og Vegard_ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet November 25, 2022 Share Skrevet November 25, 2022 1 time siden, sveigis skrev: Da fikk jeg gjort noe på bilen som garantert ikke er gjort på lenge på den ,nemlig en klassisk vask 😊 Vet den får en runde på jobben til datteren min i vaskehallen der ,men det er jo sånn vask jeg ikke liker 😅. Hvertfall så var det oppholds nå før idag og måtte benytte meg . Den skal være en dyp blå farge på denne men den ser jeg ikke nå så godt : Bak: Og da dette : Da var bare å blande en grei blanding med Surfex som forvask og dynke på overalt stortsett😊 Etter nærmere 10 minutt spyle av og vaske i vei . Enkelt fortalt dette var nødvendig . Og inni dørene ble det skrubbet godt : Og endelig : Det ble ikke noe tørk og QD idag da det snart begynner å regne ,men bil ble ren til neste gang . Ferdigbilder : Nå ble den blå og blank igjen: Bedre nå : Igrunn greit å få gjort dette synes jeg for når denne er ren ,så er det jaggu en pen farge .😊 Så kunne jeg tenkt meg å fått hjem e53 nå snart da jeg merker at denne loppa er litt tjaaa type trang 😅 Men hun haster ikke med bytte visstnok så får ta en snakk med henne litt senere ikveld . Spørs om hun ser på det som et permanent skifte Jan 🫣 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 25, 2022 Forfatter Share Skrevet November 25, 2022 2 timer siden, Olaandref skrev: Spørs om hun ser på det som et permanent skifte Jan 🫣 Ja det er mulig ,men det vil jeg ikke altså 😊 En 1 serie er jo ikke i nærheten av x5en vår helt ærlig . e87 kjekk sånn type på butikken bil ,men som familiebil for oss ?Nei 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet November 25, 2022 Share Skrevet November 25, 2022 2 timer siden, sveigis skrev: Ja det er mulig ,men det vil jeg ikke altså 😊 En 1 serie er jo ikke i nærheten av x5en vår helt ærlig . e87 kjekk sånn type på butikken bil ,men som familiebil for oss ?Nei 😅 Nei, ser den, fin bil til småærend og kortere turer der man ikke trenger all verden av plass. 🙂 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 25, 2022 Forfatter Share Skrevet November 25, 2022 56 minutter siden, Olaandref skrev: Nei, ser den, fin bil til småærend og kortere turer der man ikke trenger all verden av plass. 🙂 Helt sant det det du skriver her ,en ypperlig bil til sitt bruk . Men er noe jeg stusser litt på med denne . Den er liksom litt tung på styringen kontra de andre Bmwene jeg har ,mulig de er sånn.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 25, 2022 Forfatter Share Skrevet November 25, 2022 Update på x5 . Den har jeg hatt på verksted idag for bytte av termostat ,samt et rør under innsug og flushing av kjølesystemet ,men den får jeg ikke igjen før til uken .😩 Årsaken var det at der var flere av disse plastrørene / slanger som rett og slett gikk i stykker når de skulle sette det sammen . Og det har det lov til etter nærmere 330 tusen km . Så jeg sa bestill alt nytt og fiks det .😊 Var bla et rør med flere koplinger og noen tetningsringer som måtte byttes . Dette ble bestilt som originalvare fra GS ,så da bør det holde en stund. Så takke høyere makter for at jeg ikke stod hjemme med dette . Blir derimot storslagent å få den hjem med det meste nytt på den fronten .😊 Så da ble det sånn i helga at Mini fikk 1 serien og meg og fruen må kjøre Combo 😅,men det lever vi lett med . Når jeg hentet datteren min istad ,så var jeg innom butikken og der var der 50% på en rekke Sonax varer ,så til uken skal jeg ned og handle både lakkrens og polering . Trenger det ikke da jeg har haugevis av alt dette ,men ting som er billig og bra produkter det må man ta med seg 😊 mslello reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 29, 2022 Forfatter Share Skrevet November 29, 2022 Da har dagene gått og fremdeles ikke noe e53 hjemme enda . Grunnen er at delene de trengte ikke var kommet enda ,men fikk nyss fra sikre kilder at de var kommet i ettermiddag 😊😊. Så da regner jeg med noe skjer imorgen . Har ikke kjørt x5 på 14 dager og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å få den tilbake . Savner denne nå : De skulle samtidig resette Webasto og nå sånn at den skal være oppe og gå nå . Sirkpumpe ble jo byttet ,så regner med den er iorden nå altså Webasto. Snakket med verksmester at det lakk i alle kanter fra gamle rør og slanger når de skulle sette det sammen . Så nå skal det bli godt å kjenne på litt luksus igjen😊. For det er det ikke mye av på det jeg kjører nå hvertfall 😅,men dog så kjekt . Satser på den er hjemme imorgen . mslello, hanssae, Bimmerlorris og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 29, 2022 Share Skrevet November 29, 2022 Du er flink til å ordne med bilene dine selv Jan, men av og til er det greit å bare sette ting bort og få det gjort slik som du har gjort her. Tenker det blir kjekt å få tilbake X5 igjen regner med vi får tilbake 4er fra lakk på torsdag, gleder meg sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 29, 2022 Forfatter Share Skrevet November 29, 2022 24 minutter siden, papertiger skrev: Du er flink til å ordne med bilene dine selv Jan, men av og til er det greit å bare sette ting bort og få det gjort slik som du har gjort her. Tenker det blir kjekt å få tilbake X5 igjen regner med vi får tilbake 4er fra lakk på torsdag, gleder meg Mange takk Bjørn .😊 Ja av og til handler det om å bare få satt ting bort og la andre gjøre tingene ,rett og slett pga jeg ikke gadd eller orket å skru på den . En annen ting med denne ,så blir jeg litt stresset av og skru på den pga den er som en drosje den må være iorden til enhver tid liksom . Ikke noe koseskruing og da liker jeg ikke å holde på .😩 Så hadde jeg på følelsen at sikkert noe kom til å gå i stykker ,og da er det greit det skjer på verksted og ikke hjemme . Du det skal bli en lettelse nå å få den tilbake ja. Ja da har du noe og å se frem til .😊 Rart med det skal ikke gå lang tid før man savner det man har . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 29, 2022 Share Skrevet November 29, 2022 Er veldig greit å kunne sette bort ting av og til, ikke minst med det været vi har nå. Jobber på bil eskalerer sikkert halvparten av gangene man skrur, ihvertfall når bilene begynner å dra på åra. Har en sær greie med at jeg setter bort egne biler til service på merkeverksted selv om jeg veldig enkelt kunne gjort dette selv. Handler vel om å kunne senke skuldrene mtp garanti osv. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå