Gå til innhold

Min F01 730d Byggetråd, NBT EVO, B&O ++


 Share

Anbefalte innlegg

På 30.5.2021 den 13.18, Saltkjelen skrev:

Spennende! Håper du får det til og at problemene løser seg greit. :) 

Satser på at det går godt... :)  Har ett alternativ også; Rolls Royce Ghost, disse passer perfekt i topp, men må ha egen nedre bærearm for Rolls Royce, disse koster ca. 8000-9000kr pr.stk!! 😕

Ellers fått testa litt med remap nå.... :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så RR-dempere med nye nedre bærearmer er egentlig plug and play? Interessant. Nå er jo en Ghost og F01 i hovedsak samme bil, så det gir jo mening i så fall. Greit fraspark der. Hva slags ytelser er det nå, og er det med twinturboene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ah, så RR-dempere med nye nedre bærearmer er egentlig plug and play? Interessant. Nå er jo en Ghost og F01 i hovedsak samme bil, så det gir jo mening i så fall. Greit fraspark der. Hva slags ytelser er det nå, og er det med twinturboene?

Ja, i prinsippet ser det sånn ut. Skal sjekke det ut litt mer. 

Det er ca. 340hk remap med hardcut nå, uten twin turbo. Satser på å gå montert twin turbo ila. Sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RB26DETT changed the title to Min F01 730d Byggetråd, Stage2 remap med hardcut limiter
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • RB26DETT changed the title to Min F01 730d Byggetråd, 22" Hjul montert

Ikke for å være negativ, men jeg hadde utrolig mye problemer med de 21" Avantgarde M510-felgene jeg hadde på F11'en. Sprakk opp flere ganger på innsiden, samt oppstod lett kast og korrosjon. Så bare vær litt oppmerksom på det og husk å reklamere til forhandler om det skjer. Men designet på de er pent da :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 2021-7-28 den 14.17, Walkabout skrev:

Ikke for å være negativ, men jeg hadde utrolig mye problemer med de 21" Avantgarde M510-felgene jeg hadde på F11'en. Sprakk opp flere ganger på innsiden, samt oppstod lett kast og korrosjon. Så bare vær litt oppmerksom på det og husk å reklamere til forhandler om det skjer. Men designet på de er pent da :) 

Joda, det er jo alltids ein fare. Men har hatt gode erfaringer med 20" hjul på 5 seriene eg har hatt før. Kjørt 150k km uten problemer med E60/E61 på 20".

Kjøpte disse brukt for ein slikk og ingenting, kjørt 50mil, så det er nok lite reklamasjons muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert! Ikke for å gi skår i gleden her nå, men dette taktrekket må vel være trukket om? F01 har skinn og alcantara i sine alcantara taktrekk og alle stolpedeksler er i skinn. Dette medfører i så fall at du må trekke om alle stolpedeksler for å matche taket, da man ikke får kjøpt stolpedeksler i alcantara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Lekkert! Ikke for å gi skår i gleden her nå, men dette taktrekket må vel være trukket om? F01 har skinn og alcantara i sine alcantara taktrekk og alle stolpedeksler er i skinn. Dette medfører i så fall at du må trekke om alle stolpedeksler for å matche taket, da man ikke får kjøpt stolpedeksler i alcantara.

Ja, det stemmer, dette er trukket om. Å finne alcantara taktrekk brukt til F01 uten takluke har vist seg å være "umulig"
Vil tro den kombinasjonen er svært lite solgt, de fleste "specca" biler som ble levert med alcantara taktrekk, blei nok også levert med takluke. Dette trekket som eg kjøpte, er heldigvis komplett, med A,B,C stolpe deksel i alcantara, bremse lys bak, kart leser lampe framme, svarte håndtak etc. Skal være skikkelig arbeid i følge selger, han betalte 2000 Euro for jobben.

 

Image 4 - BMW F01 Alcantara Headliner Sky Complete

Endret av RB26DETT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ah, da er jo saken grei. Trodde ikke det fulgte med øvrige deler ettersom dette ikke var avbildet. Resultatet kommer til å bli fin-fint. Gleder meg til å se bilder ferdig montert. :) 

Ja, det blir artig å få montert. Du tok ut bakruta for å montere? Eg tenkte å ta ut front ruta, da eg ønsker å skifte til LCI rute og KAFAS2 samtidigt. Også blir det nok også montert ambient lys i B stolpe dekslene samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • RB26DETT changed the title to Min F01 730d Byggetråd, NBT EVO, B&O ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...