Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

15 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg ville sagt at du trenger sorte N-merker. Men siden jeg måtte på visning for det tullet der har jeg slått det helt fra meg😅

Bilen ser veldig bra ut nå 

Haha, vet ikke hvor strenge folk her i Bergen er på det med N-Merker. Ser stadig biler som har det. 😅

Men har to sett liggende (har faktisk lagt her siden jeg hadde E38) så kan være jeg klistrer det på etter senk er godkjent og EU er tatt. 

Takk for det 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skulle egentlig vært tatt hjulstilling denne uken, men det gikk ikke så bra da alt satt bom fast. 😬 Regner med at det meste har stått på siden bilen var ny, så det har hatt veldig god tid på å godgjøre seg med salt, fukt og mer. 😛

Så nå har jeg bestilt litt nye deler :)

To nye bærearmer til begge sider bak + klikkestag, komplett endeledd begge sider (indre/ytre), div. bolter til justeringer bak + de nye bærearmene, et deksel som mangler på ene viskerarmen foran og et ISOFIX deksel til baksetet da lokket har knekt av.

Blir lite kjøring på meg de neste dagene fram til dette er byttet + hjulstillingskontroll er tatt :( 

Fikk seg i hvertfall en vask i dag, selv om den garantert er dekket i pollenstøv i morgen.... :) 

18_06_2020.thumb.png.2977ab03b97ff251c47bb565932e6da5.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det isofixdekselet kunne du fått av meg, har liggende et etter E91’en :) dritt når alt sitter, er det rett og slett derfor du har bestilt nytt? For å få tatt hjulstilling, ikke fordi det er utslitt? Herligt med ren bil og duggete netter. Oppskrift på polleninfisert (bestøvet? :D ) bil :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, papertiger skrev:

Det isofixdekselet kunne du fått av meg, har liggende et etter E91’en :) dritt når alt sitter, er det rett og slett derfor du har bestilt nytt? For å få tatt hjulstilling, ikke fordi det er utslitt? Herligt med ren bil og duggete netter. Oppskrift på polleninfisert (bestøvet? :D ) bil :( 

Haha, jeg kunne jo det om jeg hadde visst at du hadde en liggende 😅

Ja, er lite gøy :P På disse bærearmene bak så går hele foringen rundt når de prøvde å løsne eller justere. Ting generelt sett sitter godt fast, men jeg er vel på rundt den kilometerstanden der ting begynner å slites ut uansett, så jeg tror ikke det er noe negativt i å bytte de overnevnte tingene. Gjør uansett justeringen en god del enklere.

Meget gøy det ja :P Føler du har kastet bort både tid og penger på vasking. Tak og panser blir ofte seende slik ut, eller verre.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1591198556075_6673970468541818205.thumb.jpeg.a86a4905aca47fa4b16d04d78107b7e1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Føler denne bilen elsker meg 🥰

IMG_20200702_185748.jpg

(Tåkelys varslene er fordi jeg ikke har kodet vekk pæresjekk).

Men denne gangen så lyser ikke ABS lampen slik den gjorde sist, før det ble byttet to stykk ABS sensor. Nå var det kun disse to.

dsf.png

Stoppet innom butikken på veien hjem, og når jeg startet bilen igjen etterpå så var lampene der med en gang, men de forsvant plutselig etter et par meter og siden har de ikke kommet tilbake.🤔

Endret av Daniel.
All teksten forsvant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

Skudd i blinde.. Har du prøvd å kalibrer rattvinkel sensor?

Njet. Hadde i grunn en liten tanke mens jeg kjørte, om at det kanskje kan være relatert til at hjulvinklene ikke er helt ok nå og rattet står skeivt. Så du kan være inne på noe med den tanken der. :)

Får siste resten av deler fra Koed i morgen så da er det håp om å få byttet de og tatt hjulstilling, så får vi se om jeg ser noe mer av disse lampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Daniel. skrev:

Njet. Hadde i grunn en liten tanke mens jeg kjørte, om at det kanskje kan være relatert til at hjulvinklene ikke er helt ok nå og rattet står skeivt. Så du kan være inne på noe med den tanken der. :)

Får siste resten av deler fra Koed i morgen så da er det håp om å få byttet de og tatt hjulstilling, så får vi se om jeg ser noe mer av disse lampene.

Har du surret noe med spissing osv da? Hvis du har gjort det og rattet er blitt skeivt så hadde jeg i allefall startet med rattvinkel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Har du surret noe med spissing osv da? Hvis du har gjort det og rattet er blitt skeivt så hadde jeg i allefall startet med rattvinkel.

Jeg har ikke tilgang til hjulstillingsapparat.

Ble forsøkt å ta en hjulstilling, men flere ting satt bom fast, så den ble ikke utført skikkelig, og etter det var rattet skeivt.

Så som nevnt lengre opp så har jeg kjøpt nye deler + bolter som skal monteres og deretter skal det taes hjulstilling en gang til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel. skrev:

Jeg har ikke tilgang til hjulstillingsapparat.

Ble forsøkt å ta en hjulstilling, men flere ting satt bom fast, så den ble ikke utført skikkelig, og etter det var rattet skeivt.

Så som nevnt lengre opp så har jeg kjøpt nye deler + bolter som skal monteres og deretter skal det taes hjulstilling en gang til.

 

Da er nok den feilen du ha nå ikke bilen sin feil, men en selvforskyldt feil. :) Du har rotet det til selv. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Da er nok den feilen du ha nå ikke bilen sin feil, men en selvforskyldt feil. :) Du har rotet det til selv. :)

Er et verksted som har forsøkt på hjulstillingskontroll om det var vanskelig for deg å forstå :) Eller har du som standard å tro det verste om folk? 🤔

Hadde disse lampene kommet fra første kjøretur etter det mislykkede forsøket så hadde jeg kanskje sett sammenhengen med en gang, men nå skjedde ikke dette. Derfor tenkte jeg i den retningen jeg gjorde.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...