Gå til innhold

5 serie E60 eller 7 serie E65! Hva er å anbefale?


Bimmer-1
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Bimmer-1 skrev:

Er det ikke samme girkasse som sitter i en 525 og 530 facelift? 

Nei, 525 facelift har 6hp19, 530 facelift har 6hp26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hpi skrev:

Nei, 525 facelift har 6hp19, 530 facelift har 6hp26.

Ok.

 

Vet du kanskje hvorfor noen av de sportstolene på den uttrekks delen helt foran på sete har en rett pute og noen som har en som skråner litt til sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evopower skrev:

De med rett pute er sportsetene. De som skråner er komfortsetene. Anbefaler å prøve begge. Komfortsetene har flere justeringsmuligheter, men man sitter godt også i sportsetene. 

Ok, trodde først det var M-stolene som hadde skråningen, men fant fort ut at det ikke var tilfellet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmer-1 skrev:

Hei.

 

Ønsker å kjøpe en 5 serie helst 2007- (facelift utgaven) tenker på diesel utgave og må være automat.. Eller skal man gå for 7 serie (2006- facelift utgave).

 

Hva bør jeg passe på ved kjøp av disse?

 

Alle tips tas imot med stor takknemlighet!

Om du ikke har en fetish for avansert elektronisk feilsøking ville jeg gått for E60 som under skallet i stor grad er basert på en E39, den mest solide BMWn som er laget og som BMW ikke har spart peng på. E60 er en slags derivat av det men med mer spenstig design. E65 syns jeg i utgangspunktet er en bra bil men BMW tok i bruk en del helt ny teknologi og E65 har MYE. Prøver du telle moduler kommer du antagelig ut av telling så det er en mye dyrere bil i drift enn en E60. 

Hold deg unna N47 motoren om du ikke har motor og drivlinjeforsikring på E60. Ville gått for en rekke 6, mest bensin i grunn men dieselmotorene er bra de og. 

Endret av quandt1960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Otis skrev:

Det finnes ikke M stoler, men standard, sport eller komfort.

525f 197hk har heller ikke svirvel ventiler i innsuget.

"Svirvel" er meg ukjent, er det bra at den motoren ikke har det eller er det et "must" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, quandt1960 skrev:

Om du ikke har en fetish for avansert elektronisk feilsøking ville jeg gått for E60 som under skallet i stor grad er basert på en E39, den mest solide BMWn som er laget og som BMW ikke har spart peng på. E60 er en slags derivat av det men med mer spenstig design. E65 syns jeg i utgangspunktet er en bra bil men BMW tok i bruk en del helt ny teknologi og E65 har MYE. Prøver du telle moduler kommer du antagelig ut av telling så det er en mye dyrere bil i drift enn en E60. 

Hold deg unna N47 motoren om du ikke har motor og drivlinjeforsikring på E60. Ville gått for en rekke 6, mest bensin i grunn men dieselmotorene er bra de og. 

Ok, tenkte at en rekke 6 diesel må tåle en del før ting går i stykker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun her inne, og da kun av enkelte med spesielle interesser, du vil høre fabling om bensin i E60. Dette er etterhvert eldre bruksbiler, og dieselen er overlegen bensinmotoren på "alle" måter (seksere vel å merke). Det finnes knapt marked for dem sammenlignet med diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bimmer-1 skrev:

"Svirvel" er meg ukjent, er det bra at den motoren ikke har det eller er det et "must" ?

Man pleier å fjerne dette på de andre modellene som et rimelig og preventivt tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, quandt1960 skrev:

Om du ikke har en fetish for avansert elektronisk feilsøking ville jeg gått for E60 som under skallet i stor grad er basert på en E39, den mest solide BMWn som er laget og som BMW ikke har spart peng på. E60 er en slags derivat av det men med mer spenstig design. E65 syns jeg i utgangspunktet er en bra bil men BMW tok i bruk en del helt ny teknologi og E65 har MYE. Prøver du telle moduler kommer du antagelig ut av telling så det er en mye dyrere bil i drift enn en E60. 

Hold deg unna N47 motoren om du ikke har motor og drivlinjeforsikring på E60. Ville gått for en rekke 6, mest bensin i grunn men dieselmotorene er bra de og. 

E60 deler plattform/arkitektur med e65, ikke E39.

Ellers er jeg enig med degi at E60 for de aller fleste er et bedre alternativ enn e65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 kan (som regel) legge ned baksetene. Det er det ingen E65 som kan såvidt meg bekjent. Noen komponenter er vel felles (ettersom E60 har E65-basis), men de delene som er E65-spesifikke er nærmest garantert dyrere. E65 er jevnt over spekkede biler, mens for E60 er det litt mer variabelt. Med mindre du er personlig svak for E65, så vil jeg si at E60 er det beste valget.

 

Komfortstoler er ikke bedre enn sportsstoler synes jeg, men det er det sikkert flere meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting; facelift kom i 2007, men fra 2009 så fikk e60 oppgradert naviskjerm og idrive kontrollenhet. De fleste med skinninteriør har dakota skinn, men det føles billig (har det selv) Nappa eller merinoskinn er veien å gå. Men nå snakker vi kun søken etter det beste, og hvor budskjett ikke er et tema 😛

hvor legger du deg prismessig, og hvor gammel er du?

 

Touring facelift

https://www.finn.no/148469995

 

Sedan med sportsgirkassa 

https://www.finn.no/124186152

 

Pre facelift touring men med Individual pakken, som du kanskje vet er den pakken med egne farger, skinn og utstyr.

https://www.finn.no/126117160

 

E60 og BMW generelt er liksom ingenting uten utstyr. En bmw uten utstyr kan man like gjerne erstatte med en nyere Kia Optima eller noe (kjempebil med alt utstyr inkludert) utstyret skaper bilen, og hos bmw står man fritt til å velge det meste. Lite er standard. 

Utstyrlister og utstyrskoder er en liten jungel om man ikke kjenner til det, og man må ha personlige ønsker når man velger bmw utstyrsmessig.

Selv er jeg svak for individual samt litt spreke farger.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2019 den 13.36, TRF skrev:

Det er kun her inne, og da kun av enkelte med spesielle interesser, du vil høre fabling om bensin i E60. Dette er etterhvert eldre bruksbiler, og dieselen er overlegen bensinmotoren på "alle" måter (seksere vel å merke). Det finnes knapt marked for dem sammenlignet med diesel. 

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...