Gå til innhold

5 serie E60 eller 7 serie E65! Hva er å anbefale?


Bimmer-1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ønsker å kjøpe en 5 serie helst 2007- (facelift utgaven) tenker på diesel utgave og må være automat.. Eller skal man gå for 7 serie (2006- facelift utgave).

 

Hva bør jeg passe på ved kjøp av disse?

 

Alle tips tas imot med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facelift e60, da må du bare passe på å unngå 520d som har n47 motoren. Diesel fra 525 og oppover er en bedre motor m57. M57 er også i e65. 

Hvor ligger du prismessig? En 535d er 286hk med 2 turboer. Den gir en ganske annen kjørefølelse enn 30d.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evopower skrev:

Facelift e60, da må du bare passe på å unngå 520d som har n47 motoren. Diesel fra 525 og oppover er en bedre motor m57. M57 er også i e65. 

Hvor ligger du prismessig? En 535d er 286hk med 2 turboer. Den gir en ganske annen kjørefølelse enn 30d.

 

 

520 d n47, er det den med 150 hk? Ser at det er mange 520d som har 163hk og de med 177hk som også er en "520d" hva er egentlig forskjellen på de? Har jo også vært i tankene om en 530D men da er de som regel mye dyrere.. Har ikke satt noen grense prismessig, ser at de ligger alt fra 50.000 og oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bimmer-1 skrev:

520 d n47, er det den med 150 hk? Ser at det er mange 520d som har 163hk og de med 177hk som også er en "520d" hva er egentlig forskjellen på de? Har jo også vært i tankene om en 530D men da er de som regel mye dyrere.. Har ikke satt noen grense prismessig, ser at de ligger alt fra 50.000 og oppover..

Kort fortalt er vel 177-versjonen facelift om jeg husker riktig. Samme motor (N47 på faceliften), men annen programvare. 

 

Jeg har en 525d (preface) til salgs om interessant... 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alle facelift 520d E60 er N47. Er kun noen få mnd i 2007 der de fortsatt hadde M47.

Vil anbefale deg å se på 525d Facelift. Da får du en bedre motor enn den i 520d.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

525 Lci har vel den "lille" automatkassen 5hp19 som også står i 520d,  530d har 5hp26 som tåler endel mer i forbindelse med tuning hvis det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Shattered skrev:

Kort fortalt er vel 177-versjonen facelift om jeg husker riktig. Samme motor (N47 på faceliften), men annen programvare. 

 

Jeg har en 525d (preface) til salgs om interessant... 😛 

Ok, frykter egentlig mest diesel motoren til BMW, har hatt det i 3 serien (E46 og E91) 150 hk og 163hk og begge hadde trøbbel. 

 

Vil helst ha facelift utgaven, takk for tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hpi skrev:

525 Lci har vel den "lille" automatkassen 5hp19 som også står i 520d,  530d har 5hp26 som tåler endel mer i forbindelse med tuning hvis det er aktuelt.

Riktig, nå vet ikke jeg navnet på den men har hørt at den er bra og er i grunn mest på grunn av det at jeg vil ha en facelift utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...