Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳

Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen.

Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes .

Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy .

Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy .

Skrevet

Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄

Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå?

Skrevet (endret)
2 timer siden, RF91 skrev:

Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄

Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå?

Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. 

Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel?
Da må jo noe være alvorlig gærent?

4 timer siden, sveigis skrev:

Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳

Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen.

Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes .

Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy .

Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy .

Ja, det begynner å bli mye med denne bilen nå. Når den først funker, herrevæla så morsom bilen er. 
Fikk kjørt en del i går og for å si det sånn, å kjøre daily drivern er som å kjøre en sofa i forhold.

Ja du koste deg da. Den går enda bedre nå, det må du få testa en dag.  

Endret av Slavearbeider'n
Skrevet
22 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. 

Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel?
Da må jo noe være alvorlig gærent?

Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos?

Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎

Skrevet
6 timer siden, RF91 skrev:

Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos?

Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎

Var ingen hvit eksos nei. Det kjenner jeg igjen for å si det sånn haha

Skrevet (endret)

Elektro fagets Mr Bean bestemte seg i kveld for å se på hvorfor bilen ikke lader. 
Har voltmeter på dashbordet og ser hele tiden om bilen lader eller ikke. 
Fikk demontert dynamoen greit etter litt krangling og banning med ekspansjonstanken. Denne er uansett tom nå, så passet egt bra at kjølevannnet lakk ut. Da slapp jeg å demonere fuel rail, dyser og kompressoren for å komme til oljerøra fra oljefilterhuset.

Litt lettere å komme til her ja

IMG_9628.thumb.jpeg.3916beca3fc480551d205137143b7247.jpeg
 

Dynamo jeg hadde liggende montert

IMG_9630.thumb.jpeg.cc5f21323a9bd6f9db574ecc172cd7c2.jpeg
 

Reim montert på
IMG_9632.thumb.jpeg.0471ce76a75a74a0c217c971dcb21b84.jpeg
 

Tok en test i kveld av dynamoen for å se om den lader noe særlig og det gjør den ikke. Prøvde først å spinne dynamoen med muttertrekker og koblet den rett på multimeteret. Da ga den 0.38v. Noe sier meg at den da ikke lader mer. 
Tok så og koblet alt med ett batteri for å se hva den klarer å lade da. 13.13v er utgangspunktet gør jeg spinner opp dynamoen med muttertrekker. IMG_9635.thumb.jpeg.9ef7dc1f266e750cf060ac8a48975342.jpeg
IMG_9636.thumb.jpeg.e8ceaa7ba0f997aa528e92949db02079.jpeg

Når trekker’n spinner den opp blir avlesningen 13.08v. Så dynamoen har nok gjort sitt

IMG_9637.thumb.jpeg.e4b76bfa043e17748617bcbe173b4cb3.jpeg
 

 

 

Endret av Slavearbeider'n
Skrevet

Om du kun koblet + på den store plusspolen og - på godset så er det ikke sikkert at du har testet riktig. Ladelampa (der den er fysisk koblet opp mot dynamo) slutter faktisk en krets som gjør at dynamoen begynner å lade. Uten denne sammenkoblingen kan du spinne så lenge du vil, uten at noe skjer. Så med mindre du spant opp den andre dynamoen din på samme måte og den er av samme type OG du fikk lest av ordentlig ladespenning hadde i alle fall jeg ventet med å skrote den der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...