sveigis Skrevet Mai 16 Skrevet Mai 16 Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳 Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen. Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes . Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy . Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy . Ampera reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Mai 16 Skrevet Mai 16 Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄 Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå?
Slavearbeider'n Skrevet Mai 16 Forfatter Skrevet Mai 16 (endret) 2 timer siden, RF91 skrev: Detta e jo easy-peasy i forhold til alt anna du ha måtta kuka med 😄 Såg du nåken skade på slangen/radiatoren, eller va dan berre ikkje ordentleg innpå? Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel? Da må jo noe være alvorlig gærent? 4 timer siden, sveigis skrev: Fy flate ,hadde det vært pris for verdens tålmodigste hadde du vunnet 💕🥳 Er grusomt trist å se hvor mye ball du har med denne bilen. Men en dag !En dag så kan du kjøre som en gal og jeg vet du lykkes . Glemmer aldri jeg testet denne ,for det var pinadø gøy . Følte jeg kjørte en racebil ,rett og slett knallgøy . Ja, det begynner å bli mye med denne bilen nå. Når den først funker, herrevæla så morsom bilen er. Fikk kjørt en del i går og for å si det sånn, å kjøre daily drivern er som å kjøre en sofa i forhold. Ja du koste deg da. Den går enda bedre nå, det må du få testa en dag. Endret Mai 16 av Slavearbeider'n Olaandref, sveigis og CHNilsen reagerte på dette 2 1
RF91 Skrevet Mai 17 Skrevet Mai 17 22 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Klarte ikke se noen skader sånn ved første øyekast. Alt var jo varmt så gadd ikke ta så mye på det. Hele slangen hadde hoppet av ansatsen på radiatoren, så jeg antar enten jeg eller fatter'n har vært så sløv at vi ikke har fått på plass splinten 100%. For my trykk kan vel ikke føre til at sånt skjer vel? Da må jo noe være alvorlig gærent? Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos? Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎
Slavearbeider'n Skrevet Mai 17 Forfatter Skrevet Mai 17 6 timer siden, RF91 skrev: Teinkte tanken på trykk i kjølesystemet, men då hadde du vel fort fått andre indikasjona slik som kvit eksos? Eg trur me får satsa på ei slapp klemma elns, da høyres mykje kjekkare ut 😎 Var ingen hvit eksos nei. Det kjenner jeg igjen for å si det sånn haha RF91 reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden (endret) Elektro fagets Mr Bean bestemte seg i kveld for å se på hvorfor bilen ikke lader. Har voltmeter på dashbordet og ser hele tiden om bilen lader eller ikke. Fikk demontert dynamoen greit etter litt krangling og banning med ekspansjonstanken. Denne er uansett tom nå, så passet egt bra at kjølevannnet lakk ut. Da slapp jeg å demonere fuel rail, dyser og kompressoren for å komme til oljerøra fra oljefilterhuset. Litt lettere å komme til her ja Dynamo jeg hadde liggende montert Reim montert på Tok en test i kveld av dynamoen for å se om den lader noe særlig og det gjør den ikke. Prøvde først å spinne dynamoen med muttertrekker og koblet den rett på multimeteret. Da ga den 0.38v. Noe sier meg at den da ikke lader mer. Tok så og koblet alt med ett batteri for å se hva den klarer å lade da. 13.13v er utgangspunktet gør jeg spinner opp dynamoen med muttertrekker. Når trekker’n spinner den opp blir avlesningen 13.08v. Så dynamoen har nok gjort sitt Endret 15 timer siden av Slavearbeider'n Ampera, Otis og Dusy reagerte på dette 3
E.C. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Om du kun koblet + på den store plusspolen og - på godset så er det ikke sikkert at du har testet riktig. Ladelampa (der den er fysisk koblet opp mot dynamo) slutter faktisk en krets som gjør at dynamoen begynner å lade. Uten denne sammenkoblingen kan du spinne så lenge du vil, uten at noe skjer. Så med mindre du spant opp den andre dynamoen din på samme måte og den er av samme type OG du fikk lest av ordentlig ladespenning hadde i alle fall jeg ventet med å skrote den der. Kvasi reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå