Gå til innhold

FTE prøver seg på F10


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

År og dag (bokstavelig talt) siden jeg har vært aktiv på dette forumet, forum generelt egentlig. Jeg var daglig aktiv for inntil ca 7 år siden, så tok jeg en pause fra BMW, ville prøve noe annet. Gikk også på et stort Amcar-prosjekt som har tatt ca 5 år, så det har vært mye å henge fingrene i. 

Har tittet innom forumet nå og da de siste ukene, mest for å lese tråder som omhandler F10, for å suge opp litt informasjon fra dere som har førstehånds-erfaring med disse bilene, for å lære litt om fordeler og ulemper med disse. Har også lest mye på utenlandske forum. Generelt sett ser det ut som at disse bilene er solide, med få større feil. Alle biler har jo noe, men i det store og hele virker det som relativt trygge kjøp. 

Har vært på utkikk etter bil nå siden mai, da jeg solgte min forrige bil, en 2010 Tahoe Hybrid. Tok meg god tid til å finne ut hva jeg ville ha. Har vært innom mye rart, en stund var jeg fiksert på Audi A7, synes de har en fet karrosseriform. Så kikket jeg litt på Audi RS 4 B5, som fra et samler-perspektiv begynner å bli ettertraktet, dog de urørte vel og merke, og helst i gul og rød. Men slo det fra meg, da de fine eksemplarene fort ligger på en halv million, og det er litt mye for en 20 år gammel bil føler jeg. 

Fant ut at jeg måtte pense meg inn på BMW igjen, da F10 alltid har vært en modell jeg har likt utseendet på. Så jeg begynte å kikke litt på M550d. Var å prøvekjørte en F11. Dro som et godstog, hele veien opp til 150, da ga jeg meg. Men ville helst ha en F10, da jeg liker sedan bedre, og M550d blir jo importert stort sett som F11. Så dro jeg og prøvekjørte en M5. Og da var det gjort. DET ville jeg ha! Synes M5 i F10-utgave er rått, de har virkelig truffet på designen etter min mening. Så begynte å kikke etter disse. Syntes jo egentlig at de var noe dyre ennå, 650k for en 7-8 år gammel bil, og etter å ha lest meg litt opp på de, så begynte jeg å tenke meg om. Og kanskje fornuften slo inn, for da denne ble lagt ut, med utstyret, fargen og tilstanden den hadde, så måtte jeg reise å se på den. Det ble kjøp, dagen etter at den ble lagt ut. 2016 530d Xdrive. Må si jeg er meget fornøyd med kjøpet, det lukter fortsatt nybil, den tyder på å være godt tatt vare på også. 

Så får vi se da, hvor lenge jeg klare å holde fingrene unna. Har allerede bestilt meg senk 😏

 

956_1276157405.jpg

956_1235882175.jpg

956_583936614.jpg

956_1702873263.jpg

956_930366577.jpg

956_1466177740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker 😎 Spørs om Chargeren blir litt for tung, men mulig det går. Er ettermontert hengerfeste på bilen, men usikker på hva den kan dra. 

Ja, mye gjøres med senk og hjul, skal se an hvordan den blir med hjulene som står på nå når senk er utført, liker 5-eiker design. Noen som ser hva slags felger det er? Har ikke studert de ennå, er vel ikke noe originalt BMW? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker 😉 Stemmer nok det ja, ligner veldig på GS felgene. Ingen merking på baksiden av eikene heller som jeg kunne kjenne, så antok at det var noe billig-greier. De er ok foreløpig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...