drturbo Skrevet Mars 17, 2021 Forfatter Skrevet Mars 17, 2021 Litt mild vold løsnet ihvertfall 4 av stemplene. 2 sitter fremdeles fast. I morgen skal jeg kjøpe sitronsyrepulver og la dette få jobbe en stund. 4 av stemplene har spor etter nærkontakt med ventilene også. Slik ser diverse lager ut; Bimmerlorris reagerte på dette 1
drturbo Skrevet Mars 20, 2021 Forfatter Skrevet Mars 20, 2021 Stempler med originale spor til ventiler, og noen med «kustom» spor. Hadde dette vært en Audi, så kunne jeg reklamert med «unike» stempler.
drturbo Skrevet Mars 10, 2022 Forfatter Skrevet Mars 10, 2022 Bilen er jo på en måte «ferdig», og nytes stort sett gjennom sommeren. I dag fikk jeg endelig tak i siste rest av velour, så nå kan et av mange par Recaro trekkes om og monteres i bilen. Det originale komfort setet har opptil flere fjærer som er røket, og velour’n er pil råtten. Veldig gode seter, men Recaro er bedre, og veldig mye tøffere. Da er det like greit å å koste på omtrekk av et par hele Recaro, fremfor noe «dølle» komfortseter. Her er kandidatene. Fortsettelse følger! Pekka, BjornarHS, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
RF91 Skrevet Mars 11, 2022 Skrevet Mars 11, 2022 (endret) Av ein eller anna grunn så har ikkje denna tråden dukka opp for meg før no, på tross av at eg har skreve i den tidlegare 🤔 Ser ihvertfall ut til at bilen har havna hjå rett eigar. Men e da ikkje blasfemi å slakta Cosworth-seter og setta dei i ein BMW? 😂 Svinga veldig kjapt innom finndel.no og fann eit par toppar til E28 525i. Sidan du allerede skal gjera ein heil del jobb på botndelen av 2.7'en, vil du ikkje då forhøyra deg med vrakane rundtom og kanskje vurdera å overhala ein 885-topp og? Når du først e igang med motorbyggingen uansett 😉😄 EDIT: Kom M30 med 2.5 liter? Kanskje da e M30-toppar vrakhandlarane ha til salgs 😂 Endret Mars 11, 2022 av RF91 drturbo reagerte på dette 1
drturbo Skrevet Mars 12, 2022 Forfatter Skrevet Mars 12, 2022 Hei Joda, skal bruke en del tid og penger på en 2.7 liter, det stemmer. Kommer til å bruke en 731 topp som portes og bearbeides på alle måter, da denne har bedre forbrenningskammer kontra 885, samt at kompresjonsfoholdene beholdes. Mulig jeg snakker ut av ræva mi nå, men det er nå det jeg har konkludert med. Matchporter da også et b25 innsug, og bruker et matchende spjeldhus Tror ikke det er så helligbrøde å «slakte» noen Cossie seter til dette. I bunn og grunn er det bare vanlige Recarostoler med annet trekk. M 13 timer siden, RF91 skrev: Av ein eller anna grunn så har ikkje denna tråden dukka opp for meg før no, på tross av at eg har skreve i den tidlegare 🤔 Ser ihvertfall ut til at bilen har havna hjå rett eigar. Men e da ikkje blasfemi å slakta Cosworth-seter og setta dei i ein BMW? 😂 Svinga veldig kjapt innom finndel.no og fann eit par toppar til E28 525i. Sidan du allerede skal gjera ein heil del jobb på botndelen av 2.7'en, vil du ikkje då forhøyra deg med vrakane rundtom og kanskje vurdera å overhala ein 885-topp og? Når du først e igang med motorbyggingen uansett 😉😄 EDIT: Kom M30 med 2.5 liter? Kanskje da e M30-toppar vrakhandlarane ha til salgs 😂
sveigis Skrevet Mars 12, 2022 Skrevet Mars 12, 2022 Dette blir bra med nye stoler og Cossie setene er jo gode å sitte i . Gleder meg til å se de ferdige .
drturbo Skrevet Mars 17, 2024 Forfatter Skrevet Mars 17, 2024 De siste årene har jeg rett og slett bare kost meg og kjørt bilen. da jeg fikk kjøpt den sommeren 2018 så hadde bilen gått 165000km, i dag, Mars 2024, litt over 210000km. Den skal jo brukes ikke sant? Fremdeles ikke fått trukket om Recarostoler, men kanskje det gjøres i sommer. Helgen har gått med til å få byttet ut en fremdør som er rusten etter dårlig utbedret skade, med en grei dør som er lakkert. Lakkerer traff rimelig godt med nyansen også Ampera, fupsaker, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Mars 18, 2024 Skrevet Mars 18, 2024 Dette ble veldig bra uten tvil . Og enig ,skal brukes 😊
drturbo Skrevet Mars 24, 2024 Forfatter Skrevet Mars 24, 2024 Dagens vask, bort med garasjestøv og lort! Våren kan gjerne komme tidlig i år for min del. M-jakob, sveigis, mossing 92 og 7 andre reagerte på dette 10
Lauritz Skrevet Juli 25, 2024 Skrevet Juli 25, 2024 På 10.3.2022 den 21.16, drturbo skrev: Bilen er jo på en måte «ferdig», og nytes stort sett gjennom sommeren. I dag fikk jeg endelig tak i siste rest av velour, så nå kan et av mange par Recaro trekkes om og monteres i bilen. Det originale komfort setet har opptil flere fjærer som er røket, og velour’n er pil råtten. Veldig gode seter, men Recaro er bedre, og veldig mye tøffere. Da er det like greit å å koste på omtrekk av et par hele Recaro, fremfor noe «dølle» komfortseter. Her er kandidatene. Fortsettelse følger! Har planer om å gjøre samme jobb. Hvor har du fått tak i stoff ? Sliter med å finne spesielt velur og skai.
drturbo Skrevet Oktober 16, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2024 I tilfelle noen IKKE har fått det med seg, så er det tid for litt mer selvskryt. Fikk endelig ånden over meg, og leverte to eldre Recaro seter fra en Ford Sierra til Fair Mont AS i Oslo. Og som alltid, kunne jeg hente to helt nydelige seter etter ca. 4 uker. Det sies at lykke ikke kan kjøpes for penger, men jeg er ikke så sikker… To «nye» seter, og ett par nakkestøtter er montert: fupsaker, hsd, GtiGtr og 4 andre reagerte på dette 7
drturbo Skrevet Oktober 17, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2024 På 25.7.2024 den 9.59, Lauritz skrev: Har planer om å gjøre samme jobb. Hvor har du fått tak i stoff ? Sliter med å finne spesielt velur og skai. Jeg måtte lete via diverse utenlandske nettsider og facebooksider, som jeg dessverre ikke husker navnet på nå..
drturbo Skrevet November 13, 2024 Forfatter Skrevet November 13, 2024 Siste titt før batteri tas ut og bilpressening legges over. 2024 har vært en kort og bittersøt sesong. sveigis, Orjan, hsd og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå