BrokeBoi Skrevet Januar 16, 2020 Share Skrevet Januar 16, 2020 On 1/12/2020 at 10:22 PM, Chris A said: Bilde av BMW wallbox montert. La opp egen 32amp til denne. Hvor lang tid tar det for deg å lade fra tomt til fullt batteri med denne laderen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2020 11 timer siden, BrokeBoi skrev: Hvor lang tid tar det for deg å lade fra tomt til fullt batteri med denne laderen? Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Januar 17, 2020 Share Skrevet Januar 17, 2020 2 minutes ago, Chris A said: Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. Da tror jeg at jeg vet hva feilmeldingen min angående drivverk skyldes. Ladeboksen min ble ferdig montert igår, så jeg fikk fulladet batteriet for første gang. Det tok hele 6 timer, noe jeg synes var altfor lenge. Ladeboksen er riktignok ikke BMW sin, men denne tillater opptil 32A 3-fase lading. Det er sikkert en spenningsfeil i batteriet som må rettes opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2020 1 minutt siden, BrokeBoi skrev: Da tror jeg at jeg vet hva feilmeldingen min angående drivverk skyldes. Ladeboksen min ble ferdig montert igår, så jeg fikk fulladet batteriet for første gang. Det tok hele 6 timer, noe jeg synes var altfor lenge. Ladeboksen er riktignok ikke BMW sin, men denne tillater opptil 32A 3-fase lading. Det er sikkert en spenningsfeil i batteriet som må rettes opp. Ja, 6 timer brukte jeg ikke med nødladderen en gang. 32 amp (3fas) er det BMW sin og takler. Det skal ikke være nødvendig med noen justeringer i bilen. Den skal justere dette selv når du kobler til laderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 17, 2020 Share Skrevet Januar 17, 2020 17 minutter siden, Chris A skrev: Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. I følge det bilde du la ved så har det ikke noe for deg å ha 32 amp på. i følge den oversikten kan bilen din kun ta i mot 3,7kw. Men du er ihvertfall klar for fremtiden Vet du hva som må til for å montere en slik lader og evt hva betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 17, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2020 (endret) 1 time siden, ahj skrev: I følge det bilde du la ved så har det ikke noe for deg å ha 32 amp på. i følge den oversikten kan bilen din kun ta i mot 3,7kw. Men du er ihvertfall klar for fremtiden Vet du hva som må til for å montere en slik lader og evt hva betalte du? Du har helt rett @ahj. Men jeg tenkte når jeg først roter med det så legger jeg inn det jeg kan. Det vet jeg. Du må ha en wallbox. Kjøpte min fra BMW lokalt, wallbox essential mener jeg den heter. Betalte 9500.- for den. Montering av elektriker. Her hadde dem avtale pris, med forbehold på 4500.- dette montert på 16 amp. 1 fas. 10 m kabel osv. Samt at huset har montert overspenningsvern fra før. Jeg fikk litt ekstra pga. Større JFA, grovere kabel og litt ekstra km. Så selve monteringen kom på 6990.- Endret Januar 17, 2020 av Chris A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Februar 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2020 Liten pakke fra GS i dag:) Fahad, mslello, Walkabout og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 3, 2020 Forfatter Share Skrevet April 3, 2020 Litt vask må til når man kommer hjem fra sjøen. Pågående planer nå er: - installere BMW Advanced Car Eye 2.0 - Montere skvettlapper. StigJ, Walkabout, BTS og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet April 3, 2020 Share Skrevet April 3, 2020 B&W 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 3, 2020 Share Skrevet April 3, 2020 (endret) Er så lekkert interiør på disse! Endret April 3, 2020 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet April 3, 2020 Share Skrevet April 3, 2020 På 16.1.2020 den 20.47, BrokeBoi skrev: Hvor lang tid tar det for deg å lade fra tomt til fullt batteri med denne laderen? Kjør fossilt. Tar ca 3min for suppe til 100mil.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet April 3, 2020 Share Skrevet April 3, 2020 Carbon speilkåper er ditt valg hehe Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 3, 2020 Forfatter Share Skrevet April 3, 2020 41 minutter siden, Conquest skrev: Carbon speilkåper er ditt valg hehe Det har du helt rett i. 😉 hehe Conquest og papertiger reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 5, 2020 Forfatter Share Skrevet April 5, 2020 Søndagsvask:) BMW Advanced Car Eye 2.0 montert. Orginale skvettlapper klar til montering:) tror ikke jeg kapper disse. Patta, hanssae, BimmerFan! og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Flott bil du har Tenkte en liten stund at det kamera må jeg ha Men så såg jeg en film på Youtube av monteringen ,og da var det ikke så nøye lengre 😂😂 Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå