Otis Skrevet August 23, 2020 Share Skrevet August 23, 2020 Ser veldig bra ut! Mulig litt dumt spørsmål, men er alt ok med vekt og slikt for bilen? Tenker på motor og andre du putter inn. Husker ikke om det er kommentert før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet August 23, 2020 Forfatter Share Skrevet August 23, 2020 11 minutter siden, Otis skrev: Ser veldig bra ut! Mulig litt dumt spørsmål, men er alt ok med vekt og slikt for bilen? Tenker på motor og andre du putter inn. Husker ikke om det er kommentert før. Vekt skal gå helt greit. M70 er aluminium å ikke så mye tyngre en m30. ( kanskje 10kg) Alt av ac er fjernet å batteri er flyttet bak. Reservehjul er også fjernet. Så burde gå helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 11, 2020 Forfatter Share Skrevet September 11, 2020 (endret) Fått satt in resten av musikk anlegget i bilen. Fått spilt litt musikk å er veldig fornøyd med lyden. Å gleden av fult fungerende trådløs Android Auto. Laget meg en holder til forsterker i 22mm gulv spoon. Som jeg malte med noe rest hus maling før jeg trakk den i biltema høytaller teppe. Fargen å stoffet i mørk grått biltema høytaller teppe er nesten helt likt med orginal stoffet til bagasjerommet. Har isolert opp hele bagasjerommet med først ordentlige lyd matter å tilslutt biltema skum matter sånn at gulvet blir ca flatt selv om jeg har diff forsterking gjennom gulvet å opp i bagasjeromet. Skjert ut en MDF plate til å ligge over batteriet som er i restene av reservehjul brønnen. Lagt skum på begge sider av plata. Men finner ikke orginal bagasjerom matten min så har klipt til en biltema bagasjerom matte i gummi foreløbig. Synes stoffmatte er penere men gummi matte er mye mer praktisk. Endret September 12, 2020 av EspenV Bimmerlorris, josulf og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 Fått inn en av fram setene og laget meg en ny stoff bagasjerommatte fra diverse biltema ting. Men fargen ser veldig OEM ut. Men usikker på om jeg skal bruke stoff eller gummi matte i bagasjerommet. Stoff er penest men gummi er så mye mer praktisk. Håper på at fedex leverer sete rail til passasjer setet tidlig neste uke så jeg kan få inn den også. KKME30, Bimmerlorris og Kvasi reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Ser krem ut, som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 2 minutter siden, Kvasi skrev: Ser krem ut, som vanlig. Takker. Begynner å se ut som en bil innvendig nå snart. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 1 minutt siden, EspenV skrev: Takker. Begynner å se ut som en bil innvendig nå snart. Forundrer meg dog litt at du kan leve med at skruene til gitter over sub ikke er sorte. Sikkert en glipp som det skal rettes opp i 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 4 minutter siden, Kvasi skrev: Forundrer meg dog litt at du kan leve med at skruene til gitter over sub ikke er sorte. Sikkert en glipp som det skal rettes opp i 😀 Hehe er flere små ting som jeg tenker å rette/endre ved en senere anledning. Nå er noe av tanken at jeg en gang må få det ferdig nok til at det kan brukes litt. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Høres 100% fornuftig ut. EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 Denne bilen bør jo bli relativt stille innvendig, eller kanskje man skal si, fri for uønsket støy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 Akkurat nå, Otis skrev: Denne bilen bør jo bli relativt stille innvendig, eller kanskje man skal si, fri for uønsket støy? Jeg håper vertfall det. Målet er å få ned all støy, også eksos lyd som går gjennom bilen å inn. Tanken er at jeg heller skal dra ned ruta når jeg vil høre litt golyd fra motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 12, 2020 Share Skrevet September 12, 2020 På 24.8.2020 den 0.01, EspenV skrev: Vekt skal gå helt greit. M70 er aluminium å ikke så mye tyngre en m30. ( kanskje 10kg) Alt av ac er fjernet å batteri er flyttet bak. Reservehjul er også fjernet. Så burde gå helt fint. Jeg vil tro at den største vektøkningen kommer fra automatkassen. Det er en massiv klump. Ellers er jeg spent på hvordan erfaringene dine med moderne støydemping blir. Kan godt tenke meg og prøve på syvern en gang om det blir noe mindre støy, ikke for at det er plagsomt nå men i forhold til en ny bil så er det jo himmelvidt forskjell. Alltid artig og følge en tråd med folk som har greie på hva det gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenV Skrevet September 12, 2020 Forfatter Share Skrevet September 12, 2020 5 minutter siden, Rune-K skrev: Jeg vil tro at den største vektøkningen kommer fra automatkassen. Det er en massiv klump. Ellers er jeg spent på hvordan erfaringene dine med moderne støydemping blir. Kan godt tenke meg og prøve på syvern en gang om det blir noe mindre støy, ikke for at det er plagsomt nå men i forhold til en ny bil så er det jo himmelvidt forskjell. Alltid artig og følge en tråd med folk som har greie på hva det gjør. Ja automatkassa er relativt tung. Men vekt messing er det bare konverteren på e32 som er større å tyngre en e24 orginalt. 4hp24 kassa er like stor å tung som 4hp22 kassa som er brukt orginal på e24. Så vekt forskjellen på en standard e24 auto å min burde ikke vere så stor. Men den dagen jeg veier bilen får vi se om jeg har tenkt riktig 🤔 Jeg er også veldig spent på lydisoleringen. Første gang jeg går så grundig til verks med isolering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 13, 2020 Share Skrevet September 13, 2020 Det er litt av et arbeid du legger ned her ganske enkelt. Det levner ingen tvil at denne blir one of A kind. EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet September 13, 2020 Share Skrevet September 13, 2020 Vanvittig insatts du legge ned her. Flott å se en slik dedikasjon til å få et bra og ikke minst proft resultat. EspenV reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå