Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Slavearbeider'n said:

Har du CSL calipper braketter?

Hvis ikke må du kjøpe dette

Aiai så det her er ikke bare bolt on altså? Men hva tenker du om disse sprekkene og funksjonen på bremsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dusy skrev:

Aiai så det her er ikke bare bolt on altså? Men hva tenker du om disse sprekkene og funksjonen på bremsene?

Det er bolt on med samme calliper, men klavene må byttes ut, det er det jeg har gjort. Skivene mine hadde noen få sånne sprekker da jeg fikk dem. De har funka som bare av det. Men synes det er rart det har blitt sprekker på pfc skiver. @TRF vet kanskje hvorfor?

Om du trenger ‘’skiver’’ så har jeg liggende ett sett foran med masse gods igjen. Org M3 skiver. Det er litt kast i dem, men får de en runde i dreibenken er de så gode som nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Det er bolt on med samme calliper, men klavene må byttes ut, det er det jeg har gjort. Skivene mine hadde noen få sånne sprekker da jeg fikk dem. De har funka som bare av det. Men synes det er rart det har blitt sprekker på pfc skiver. @TRF vet kanskje hvorfor?

Om du trenger ‘’skiver’’ så har jeg liggende ett sett foran med masse gods igjen. Org M3 skiver. Det er litt kast i dem, men får de en runde i dreibenken er de så gode som nye.

Tusen takk for tips! Skal få sett på de på onsdag og avgjøre om det blir kjøp eller ikke, så ser vi 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett slike sprekker i PFC skiver før.

 

Man kan få de typiske "mikrosprekkene" på godt brukte skiver (racing, vanlig). Men overflata på de der ser ikke sånn ut i det hele tatt. Vanskelig å si hva som har skjedd utifra et bilde, men det der ser ut som ei ordentlig sprekk, og da vil jeg tror det skyldes noe helt annet enn vanlig bruk. Styr unna, kjøp nye. Vi er forøvrig Norsk PFC forhandler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TRF skrev:

Har aldri sett slike sprekker i PFC skiver før.

 

Man kan få de typiske "mikrosprekkene" på godt brukte skiver (racing, vanlig). Men overflata på de der ser ikke sånn ut i det hele tatt. Vanskelig å si hva som har skjedd utifra et bilde, men det der ser ut som ei ordentlig sprekk, og da vil jeg tror det skyldes noe helt annet enn vanlig bruk. Styr unna, kjøp nye. Vi er forøvrig Norsk PFC forhandler.

 

Synes det virker rart at selger sier de kun er brukt på en trackday eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser på ingen måte mye brukt ut, de ser derimot potensielt skadet ut. Det er jo ingen tegn til sprekker andre steder, og de "mikrosprekkene" man får av racebruk ser ikke slik ut.

PFC skivene er _meget_ robuste, og holder for de fleste i mange (og da mener jeg mange) sessonger. Jeg vil tørre å påstå det beste du får kjøpt når vi fortsatt snakker om stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, TRF said:

De ser på ingen måte mye brukt ut, de ser derimot potensielt skadet ut. Det er jo ingen tegn til sprekker andre steder, og de "mikrosprekkene" man får av racebruk ser ikke slik ut.

PFC skivene er _meget_ robuste, og holder for de fleste i mange (og da mener jeg mange) sessonger. Jeg vil tørre å påstå det beste du får kjøpt når vi fortsatt snakker om stål.

Tusen takk for svar! Da ser det ut som jeg styrer unna, er jo ikke vits å svi av penger på noe som er ødelagt når de er kjent for kvalitet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Dusy skrev:

Hei! Her skjer det egentlig ikke så veldig mye fortsatt. Venter på godkjenning av senkesett og EU fortsatt.

Men i dag fant jeg noen PFC CSL skiver til foran, men disse har noen sprekker. Hvor mye vil disse ha å si? Selger opplyser at disse er bare brukt en gang, og da på bane. Kan få de for en god pris, men er litt redd for å drite meg ut med at de sprekkene blir verre.

6153A3CC-D821-4050-B6E9-330CFC7E47A4.thumb.png.3b94de1e36e1e634f1574471a867bfd9.png

Disse skivene er boss. 
Ved bane kjøring før du "krakelering" som oppstår midt på skivene.
Går sprekken ut i OD eller ID så er dem boss.

Står masse bra info om emnet her med goe bilder;
https://www.essexparts.com/news-blog/when-is-it-time-to-replace-my-iron-discs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

CSL skivene ble av naturlige årsaker lagt vekk. Når ting er for godt til å være sant, så er de som regel det, Er uansett takknemlig for at jeg kan konferere her for hver minste ting :) 

I dag var bilen inne for godkjenning av senkefjærer. Der ble jeg møtt av en svært hyggelig kontrollør. Startet med at han kommenterte eksosanlegget, men han syntes det var en fin lyd fra 6eren som han selv sa. Da løsna stemningen tvert! :D Vi prata om alt fra bil til Donald Trump. Sterk kontrast fra sist gang jeg var der. 

Bilen er forøvrig godkjent innunder paragraf 1.15 visstnok da den er US import skal den i teorien ikke bygges om. Så systemet kunne ikke godkjenne bilen, selv om kontrolløren godkjente ombyggingen. Så nå er dokumentasjonen fra kontrollen sendt inn til hovedkontoret, og kontrolløren regnet med at dette skulle gå i orden :) Er litt kritisk at dette er på plass før EU kontroll neste fredag, men det mente han skulle gå i orden.

Noen bilder:

Her mens vi venter spent og noe nervøs..

82C10506-9A98-4C99-8EC2-FC153BA3BB30.thumb.jpeg.c7936b8a95056aca1dda5764c6d2bd8e.jpeg

EC95F526-5366-4B20-B60E-73017ADDC86B.thumb.jpeg.a53cdb11bff8a5945dd8b651237d06af.jpeg

165FAB15-3734-48F9-8815-2060AAA09C01.thumb.jpeg.d272195311a19b3a14127caef57e14b4.jpeg

Med den beskjeden om at dette ville gå i boks, ble det spontant en telefon til dama om at jeg kommer senere for været er for godt til å la være til å ikke ta en kjøretur :D

DE97D06D-D62E-4D70-B7CE-060BF65A2F4A.thumb.jpeg.fbb255c151bb0ff69de4c8638b9b7ac4.jpeg

2DAEC594-FE6B-486D-91AF-347478C218B5.thumb.jpeg.e4d363037ec7bed083fccde937dd7837.jpeg

Det er veldig deilig å få dette på plass, og få brukt bilen godt før den settes bort etter EU. 

På vei hjem møtte jeg en god kompis som var ute på ærender med sin E38 730D. Det er samme kamerat som skal ta oljeskift på bilen før den settes bort for vinter. Og, jeg som alltid har drømt om disse fikk endelig prøvekjørt en slik.

Denne er utstyrt med comfort seter og doble ruter blant annet, og fy for en bil. Jeg må nok få kloa på en slik på sikt når Mondeoen sier takk for seg som bruksbil. Dette kan jeg absolutt leve med som en hverdagscruiser :D  Den er forøvrig til salgs, så send en PM om noen er interesserte. 

A6D13784-6077-4891-B12D-BCF88798691E.thumb.jpeg.28e9d8d491538e4d0ff91d0752720ec8.jpeg

AE4D0879-221B-42CC-8999-E80E59A14A45.thumb.jpeg.29aac9e82cbeca8643d9a93e258f2a22.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Daniel. said:

Grattis med godkjent senk :)

Denne 730n går da virkelig i Bergen 🤔Eller har han nylig kjøpt den?

Takk for det! 😄 

Denne har han nylig kjøpt ja! Er du kjent med bilen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Kvasi said:

Ta med mondeoen bak fjøsen og skyt den, og så kjøper du 7ern sjøl  :)

Haha, ja det hadde vært noe. Men med en leilighet på lur og tilvalg til den blir ikke det forsvarlig bruk av penger 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med mest sannsynelig godkjent senk Dusy.😀

Er noe eget det å seile fra sånne instanser med ting i orden helt klart .

Angående 7 serie ,så er det noe alle burde få eid en gang inkludert meg .

Makeløse biler ikke minst her får du mye for pengene om man finner en som er hel .

Godt du fremdeles koser deg med m3 og den ser jo meget + ut😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...