Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Det ligger alt for mange timer med jobb bak det og en tålmodig samboer, men det kjennes godt. 

Skjønner godt at du savner den, men du har jo en ganske grom bil nå også :) 
 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platene fra Reddish Motorsport er i følge UPS i Sverige, så de bør være her på mandag. Foringene til diff og bærearmer har kommet, og subframe foringene er på vei fra Bergen. God timing før man går under kniven førstkommende onsdag :)

Gruer meg veldig til operasjonen og tiden etterpå, men jeg motiverer meg selv til å tenke på hva man har i vente med sesongen.

Leverer nøkkelen til M3en til han jeg leier vinterlagringsplass hos slik at han kan lade batteriet på bilen, samt lufte den noen turer mens jeg henter meg inn. Veldig snilt gjort :D Tenker å spørre om han har anledning til å utføre et oljeskift også. 

Fikk hentet to nye bremseskjold i dag, i og med at det er dags for EU innen oktober. Greit å ha slike ting på plass! Viser seg at han jeg kjøpte disse av sitter på en SMG pumpe som er overhalt, og diverse andre deler. Han skal holde disse av til meg til jeg kommer meg på beina igjen, noe jeg setter stor pris på. Inspirert av @sveigisher inne, det skader aldri å samle opp noen deler når det gjelder disse gamle traverne. SMG pumpe kan fort bli kostbart så hvorfor ikke ha en i bakhånd? 

Nå krysser jeg bare fingrene for at operasjonen går som det skal, og at jeg kan få nyte denne i sommer :)

99C72E30-2B5F-4E9B-84DD-EC3AD31E2BE6_1_201_a.thumb.jpeg.cbff623d531f77528e7e7f63cfbd6859.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lurt å sikre seg deler til bilene sine .😊

Plutselig har man bruk for ting en dag .

Skal selv bort til Sandefjord og hente et lass nå snart som Svigerfar har hentet for meg bort i Vestfold og områdene der.

Ellers masse lykke til med operasjon 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ting i rett rekkefølge, så kjedelig det enn høres ut. Man skal selvsagt leve litt underveis også, men å potensielt måtte skyve på boligkjøp i mange år bare fordi man måtte ha drømmebilen først, synes jeg er litt korttenkt.
 

Ser ut som du steller fint med en kommende klassiker, og vi er flere som gleder oss til våren nå. 👍
 

Lykke til med operasjon ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, sveigis said:

Ja det er lurt å sikre seg deler til bilene sine .😊

Plutselig har man bruk for ting en dag .

Skal selv bort til Sandefjord og hente et lass nå snart som Svigerfar har hentet for meg bort i Vestfold og områdene der.

Ellers masse lykke til med operasjon 🙏

Ikke sant, og man sparer jo noen kroner på å kjøpe brukt også! :) 

Tusen takk for det. Dårlig på å kommentere trådene dine, men jeg vet hvert fall at jeg har godt med lesestoff når jeg ligger i senga og henter meg inn :D 

1 hour ago, *MrB* said:

Du gjør ting i rett rekkefølge, så kjedelig det enn høres ut. Man skal selvsagt leve litt underveis også, men å potensielt måtte skyve på boligkjøp i mange år bare fordi man måtte ha drømmebilen først, synes jeg er litt korttenkt.
 

Ser ut som du steller fint med en kommende klassiker, og vi er flere som gleder oss til våren nå. 👍
 

Lykke til med operasjon ja. 

Det hadde gjort meg veldig økonomisk sjøsyk for å si det sånn 😅 
 

Tusen takk for det! Gjelder å komme meg på beina kjapt slik at jeg kan få jobbet litt og gi den all stellet den fortjener. Motoroverhaling er en stor prioritering jeg ønsker å få gjort i løpet av neste år. Er på sin plass på en 18 år gammel bil. Forsto at @Netlandetdriver med dette. 
 

Kos deg med M5en :D 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det meste kommet av deler, for nå. Subframe foringene har ikke kommet enda. 
Hadde helt glemt at jeg hadde kjøpt et billig originalt CSL rattdeksel som trenger litt pleie, men skal nok bli fint å få plass. 
ACC4AE58-2025-4698-976F-6AAEBD2CDA23.thumb.jpeg.8865a4c61c131be0e58bc7c264303796.jpeg

Noen av foringene, forsterkningsplatene og nye bremseskjold foran. 
E62423F9-25CF-4802-9817-104FAAC7F4FE.thumb.jpeg.dc43669c38e543b6e9436525d28abfea.jpeg

Må nok lakkes litt her og der men kjenner heldigvis noen som kan gjøre dette for en rimelig penge :) 

Leker litt med tanken om å gå for Poly foringer på bærearmer foran og antirollbar foran og bak. Er usikker på om dette vil koste mer enn det smaker, i form av en alt for stiv bil som bråker. Bilen er i grunn stiv nok som det er, men samtidig godt plantet på veien. Er derfor jeg er litt nysgjerrig om den vil føles enda mer klistret i svinger enn det den allerede gjør nå :) 

Noen med gode råd her? :D 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye lyd i poly-foringer, synes jeg. Jeg satte dette i hele forstillingen (minus travers) på bruksbilen, og det var for å maksimere holdbarhet og minimere sporing. Påvirker komforten i veldig liten grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @*MrB* :) Er vel de tingene som har solgt meg inn til å bytte ut resten av foringene også. Men ser ut til at jeg i første omgang tar nevnte plasser og på bærearmer foran. 
Interresant at du ikke merket noe spesielt på lyd og komfort, antar at bruksbilen ikke var senket, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dusy skrev:

Takk for svar @*MrB* :) Er vel de tingene som har solgt meg inn til å bytte ut resten av foringene også. Men ser ut til at jeg i første omgang tar nevnte plasser og på bærearmer foran. 
Interresant at du ikke merket noe spesielt på lyd og komfort, antar at bruksbilen ikke var senket, eller?

Om du har kjøpt lilla/gule foringer så merker du ingenting. De sorte derimot eller hele aluforinger, det kjenner du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'ndet ble gule på subframe, og lilla på bærearmene bak. Fikk bare tak i svarte til diff, så dette skal bli spennende. Blir lilla på bærearmer foran, så fort jeg er ferdig hos veterinæren med bikkja 😅

Kan trøste deg med at det ikke er helt strøkent, men for prisen klager jeg ikke. Du har kommet deg i mål med bilen din? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Dusy skrev:

@Slavearbeider'ndet ble gule på subframe, og lilla på bærearmene bak. Fikk bare tak i svarte til diff, så dette skal bli spennende. Blir lilla på bærearmer foran, så fort jeg er ferdig hos veterinæren med bikkja 😅

Kan trøste deg med at det ikke er helt strøkent, men for prisen klager jeg ikke. Du har kommet deg i mål med bilen din? 😄

Du skal nok se at du glemmer fort evt lyder når du kjenner hvor annerledes bilen blir å kjøre med stivere foringer. Får helt annen respons. Skulle egentlig hatt ned bakstillinga i vinter og bytte alt til powerflex, men konverteringa av gasspjeldet har tatt en del tid. Får bli til høsten igjen.

Snart i mål nå. Fått lagt opp strøm til både pedal og nytt gasspjeld, begge deler funker men snakker ikke sammen. Skal få hjelp til kalibrering denne uka om jeg rekker og tuneren rekker. Hvis ikke så blir det til neste uke. Bilen står allerede klar i garasjen med sommerhjul på. Gjenstår ellers en liten oljeservice, bytta ikke olje ila fjoråret. Gledes til å endelig kunne plage naboene med masse bilvask og go’lyd igjen

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'n Huff, jeg gleder meg nå! :D Har en magefølelse på at jeg må få gjort noe med felgsituasjonen med nye foringer. Mistenker det enten er kast eller dårlig balansering, og det vil jo komme bedre fram med stivere foringer. Får starte med sistnevnte på et litt bedre dekk verksted enn de jeg har brukt hittil. Om ikke dette hjelper så får jeg sende inn bestilling på CSL. Er litt vanskelig å velge, sånn sett er det lurest å begynne forsiktig og heller sette av de midlene til å gjøre bilen teknisk 99% med gjennomgang av motor og girkasse. Men kjøreopplevelsen innskrenkes jo. Julian (tipper du kjenner han), mener jeg ikke bør tenke på overhaling før om 50-100kkm, da allerede Vanos er overhalt og jeg ikke driver med trackdays.

Moro å lese! :D nå må vi se og få tatt en tur sammen i løpet av sesongen. Håper jeg kommer raskt på beina etter operasjonen så jeg kan få sette meg bak rattet og nyte bråket og vask som du sier. Suger litt at det ikke er lagt opp vaskeplass der jeg har kjøpt, men foreldrene mine bor ikke lange veien unna. Bilen skal uansett stå der tenker jeg da det støver noe sykt fra betongen der jeg bor..

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...