Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

På 18.5.2022 den 7.28, sluquet skrev:

Bare å bestille, Sanremo og carbon var helt rått sammen.

@gregus har vel dette på sin? :) 

 

7 timer siden, RUNY skrev:

Hei, har bestilt I4-M50 i Okt. 2021. Er det noe håp å få den før avgiftene trer i kraft?

Har ikke valgt 20" hjul og utvendig Karbon pakke, men har krysset av på alt annet.

Lite sannsynlig med dagens produksjon. Men du kan kjøpe min nå og ettermontere delene.. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RUNY skrev:

Hei, har bestilt I4-M50 i Okt. 2021. Er det noe håp å få den før avgiftene trer i kraft?

Har ikke valgt 20" hjul og utvendig Karbon pakke, men har krysset av på alt annet.

Prøv å push på selger og hør med han, her inne blir det tipping. Om jeg bestiller bil nå så kommer den til neste sommer, så det er ikke helt usannsynlig at du får din i år tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snagg30 skrev:

Prøv å push på selger og hør med han, her inne blir det tipping. Om jeg bestiller bil nå så kommer den til neste sommer, så det er ikke helt usannsynlig at du får din i år tror jeg

Tipper selger ikke vet så mye selv enda...
Jeg bestilte 25.10.2021, og tenker det er et visst håp om bil før jul. Men tenkte ikke å mase på selger før etter sommeren, regner med de har litt mer oversikt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, torsteinvh skrev:

Tipper selger ikke vet så mye selv enda...
Jeg bestilte 25.10.2021, og tenker det er et visst håp om bil før jul. Men tenkte ikke å mase på selger før etter sommeren, regner med de har litt mer oversikt da.

Men om min selger kunne gi ganske så nøyaktig levering neste år hvorfor kan ikke andre selgere svare på deres spørsmål om levering? Er jo bare å sende en mail, har handlet bil til 700k så noen mailer må de takle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare å håpe. Det kan jo fort bli 50 lapper+💸 ekstra. Det blir nok en tur til selger. BMW burde ha vist litt goodwill, og prioritert Norge nå. Mener at importør må være på hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hentet min på mandag, men venter med å legge ut bilder til den har fått shiningen den fortjener.

Når det gjelder biler med tildelt produksjonsuke, så er vi snart ferdig med juni. @torsteinvh Det er nok en del færre som har bestilt bil i juli - sept. så det er ikke utenkelig at bilen din kan være på norsk jord innen året er ømme selv med en bestilling i oktober. Det forutsetter dog at produksjon tar seg opp og tilgang på deler.

Hadde forundret meg om ikke BMW pusher fabrikken for å få gjennom norske biler grunn innføring av moms. Bare at transportøren ikke kødder det til, da min hadde ca. 10 ukers reisetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Haroni said:

Fikk hentet min på mandag, men venter med å legge ut bilder til den har fått shiningen den fortjener.

Når det gjelder biler med tildelt produksjonsuke, så er vi snart ferdig med juni. @torsteinvh Det er nok en del færre som har bestilt bil i juli - sept. så det er ikke utenkelig at bilen din kan være på norsk jord innen året er ømme selv med en bestilling i oktober. Det forutsetter dog at produksjon tar seg opp og tilgang på deler.

Hadde forundret meg om ikke BMW pusher fabrikken for å få gjennom norske biler grunn innføring av moms. Bare at transportøren ikke kødder det til, da min hadde ca. 10 ukers reisetid.

Åssen shining har du tenkt på? Eg har god erfaring med Ditec.

Har tenkt på keramisk Ditec, 9 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RUNY du spør nok en som ikke har så stor peiling på område. 😁 Etter å ha lest meg litt opp så falt valget på Kamikaze Miyabi og Zipang samt transparent XPEL på front og utsatte deler. X antall år garanti har ikke mye for seg, dersom de som skal utføre behandlingen ikke gjør en grundig jobb. Har hørt veldig mye bra om Car Spa og Asker AutoSpa. Sikkert flere der ute som er flinke, men det kan kanskje noen andre her svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, har jo litt tid å lese meg opp på. Det blir nok også tid til å finlese bruker manualer. Har prøvekjørt hos bil hos forhandler,  men den sto på Vinterhjul. Gleder meg til å prøve med Sommerhjul. Bilen virket helt super å kjøre. En kan bare kose kjøre, med veldig bra komfort eller man kan ha det virkelig gøy🤩 Litt Ole Bromm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra min selger i dag. Han sier de får tildelt produksjonsplasser i slutten av hver måned, men at de aldri vet hvor mange plasser de får. De kan derfor ikke engang antyde noe om levering ennå (bestilte i slutten av September, Bergen).

Har full tiltro til at de gjør alt de kan, men det er vel i praksis ikke særlig mye de som forhandlere kan gjøre. Og det er jo de vi har å forholde oss til.

Så da er det jo fremdeles bare et håp om at man ender med å lure mva-spøkelset til Vedum. Setter (litt febrilsk) min lit til journalistikken i Motor.no, som sier at Norge blir prioritert.

Endret av 04530dat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte i januar 2022 :P Først da fikk jeg prøvekjørt og sett bilen. Skulle selvsagt bestilt før, lett å være etterpåklok.

Jeg regner ikke med jeg får noe bil i år. Har ikke snakket med selger siden jeg bestilte, gidder ikke mase, tviler på jeg får noe godt svar. Så da blir bilen litt dyrere mest sannsynlig. Kjipt. Men nå er det vel ikke endelig vedtatt, eller? Er vel litt lunken stemning til dette forslaget i stortinget? Vi får nå se. 

Når det er sagt er jo I4 fortsatt mye ny premium bil for pengene selv om den blir litt dyrere. Man må jo legge på 250-300k for å få en tilsvarende M440i. 

Jeg for min del begynner å tvile på om jeg skal gidde å bruke så mye penger på en elbil. Legger man 600k på bordet er det mye annet flott fossilt å velge i. Et par år gammel 5 serie med sekser for eksempel, med 1000km rekkevidde på 2,5min :D

Men om man kjøper en 3 år gammel fossilbil nå, blir man kvitt den om 3 år? Eller får de fossile vanlige premiumbilene et så vanvittig prisfall at man brenner inne med den??

Huff, ikke enkelt dette.. :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ du blir nok kvitt den, og det spørs hvem du spør hvilket svar du får :) Nå er jo det nye avgiftsforslaget regelrett distriktsfiendlig. En må faktisk opp på iX, E-Tron, Tesla for å få litt hengerkapasitet som veldig mange ute i disktriktene behøver i jobbene. Og da er vi langt over grensen. Jeg skjønner heller ikke utspiller om at de skal hindre rikmannsen å kjøpe "rimelige" Porscher, det var vel ikke ordrett slik, men nesten. Regjeringen sa vet at man finner mange gode familie-elbiler til under 500000,-. Reis og ryk. Nevn én god elbil til ca. 400000,- nypris. Ca. null.

Citeoen C4e, MG ZS ev, Mazda MX30 og noen til. Jada, men enten skorter det på kvalitet eller så skorter det på plass til familien. Kia EV6, Hyundai Ioniq og VW ID.4 koster over 500000,- med AWD. Og Ioniq har så lite lastekapasitet at det kan ikke sitte 5 voksne i bilen om man har en godt utstyrt bil(utstyret stjeler vekt nemlig). Useless her ute, selv om bilen isolert sett sikkert er grei.

Så da er man på bruktmarkedet. Polestar 2 er vel kanskje den som er god og med noen kilometer på baken så kanskje du kan finne en AWD til ca. 500000,-(har ikke sjekket). Tesla går ikke under god i mine øyne.

Ergo, jeg tror du blir kvitt fossilbilen om den er fornuftig priset og vedlikeholdt. Distrikts-Norge trenger gode solide biler som er pålitelig og kan trekke tungt og campingfamilier trenger biler som kan dra vogner uten å måtte blakke seg. Det er også enda dårlig ladenettverk enkelte plasser, men her vet jeg det jobbes hardt. Samtidig finnes det garantert anti-elbilister der ute enda da som skal i graven med fossilbil. :)
 

Med det sagt, tror du skal lete lenge for å finne en bil tilsvarende i4 M50 til samme pris. Med de kjøreegenskapene og gleden den tilbyr. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Haroni skrev:

@RUNY du spør nok en som ikke har så stor peiling på område. 😁 Etter å ha lest meg litt opp så falt valget på Kamikaze Miyabi og Zipang samt transparent XPEL på front og utsatte deler. X antall år garanti har ikke mye for seg, dersom de som skal utføre behandlingen ikke gjør en grundig jobb. Har hørt veldig mye bra om Car Spa og Asker AutoSpa. Sikkert flere der ute som er flinke, men det kan kanskje noen andre her svare på.

Har fått xpel lagt på front, skjermer, dørhåndtak, inni dører, ladeluke og bagasjeromsåpning av car-spa. Varmt anbefalt! 

15 timer siden, fupsaker skrev:

@gregus har vel dette på sin? :) 

 

Lite sannsynlig med dagens produksjon. Men du kan kjøpe min nå og ettermontere delene.. ;) 

Stemmer det! Ligger noen bilder i min biltråd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...