Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Marius2002 skrev:

Kan noen hjelpe meg her:

Er det mulig å få AR Navigasjon i i4 M50?

Slik som siste del her da han kjører iX:

Hvis det er mulig, hvordan aktiverer man dette? :) 

Hvis jeg forsto det riktig Augmented View er et ekstrautstyr. Og dette fikk jeg oppi bruksveiledningen til i4:

 

 

i4manual.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2022 den 7.45, mslello skrev:

Det har vært 3 prisøkninger siden jeg bestilte bilen. Samt at storkunderabatten er halvert nå. Så det forklarer nok hvorfor mange er på finn. Her tjener de fleste en god del penger. 

Har spekulert på å legg min på finn også, men hva skal jeg kjøpe i stedet? For for meg så gir i4 kjøreglede i bøtter og spann.

Synes bilen er nydelig å se på, det å kunne ta den e kort svipptur uten å bekymre seg for mye småkjøring for motor er gull. Ta en kort tur til butikken, nyt synet av gliset i det du kommer ut og kjør hjem igjen. Den er rimelig og drifte. Har til og med hengerfeste og ett bagasjerom som er praktisk.

Legger du ut på aktiv tur langs en øde landevei, så har du heftig skyv ut av hver sving. Hvorfor det skal være mindre morsomt å gi full gass med elbil skjønner jeg ikke. Kjører du aktivt på landevei, så setter du bilen i B mode og har full kontroll på bilen på en pedal. Da fyller du også batteriet ganske mye, så den er overraskende økonomisk på aktiv kjøring på landevei. Når jeg er ute på en sånn tur så synes jeg sports modus lyden er tøff også. Den bidrar til følelsen over hva som skjer, spesielt om du har passasjerer. Har jeg lyden på når jeg kjører til jobb? Nei.

Men heldigvis liker vi forskjellige ting og har forskjellige behov.

Ville jeg hatt en M3 i stedet om jeg hadde hatt råd? Nei, tror ikke det. Men hadde gjerne tatt en M3 i tillegg. For det er jo ikke tvil om at gir en annen følelse og kjøreglede enn hva elbil gir. Dieselbil kommer jeg aldri til å eie igjen.

Hva med i3'n da?
''Konebil''?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Haroni skrev:

Augmented View er ikke tilgjengelig på i4, enn så lenge i alle fall. Videoen over viser først rattet til i4, for så å vise skjermen til iX.

Jepp, jeg så de byttet bil i filmen og presiserte dette i første innlegg. Jeg har ikke fått testet idag, men tenkte i morgen. Om det foreløpig ikke er å oppdrive til i4, så kan jeg bare skippe seansen :) Takk for tilbakemelding :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser AC Schnitzer har kommet med pris på senkesett til i4. Prisen var ikke så avskrekkende som jeg skulle tro.

Hvordan blir bakkeklaringen med 20-25mm senk på i4m50?

Noen som har tenkt til å montere eller har det montert på bilen sin? Del gjerne dine tanker eller erfaringer 😀

Senkesett for BMW i4 (G26) (ac-schnitzer.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Simwiu skrev:

Ser AC Schnitzer har kommet med pris på senkesett til i4. Prisen var ikke så avskrekkende som jeg skulle tro.

Hvordan blir bakkeklaringen med 20-25mm senk på i4m50?

Noen som har tenkt til å montere eller har det montert på bilen sin? Del gjerne dine tanker eller erfaringer 😀

Senkesett for BMW i4 (G26) (ac-schnitzer.no)

Blir vel 10cm det, pluss ødelagt batteripakke etter noen turer over fartsdumper😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Simwiu skrev:

Ser AC Schnitzer har kommet med pris på senkesett til i4. Prisen var ikke så avskrekkende som jeg skulle tro.

Hvordan blir bakkeklaringen med 20-25mm senk på i4m50?

Noen som har tenkt til å montere eller har det montert på bilen sin? Del gjerne dine tanker eller erfaringer 😀

Senkesett for BMW i4 (G26) (ac-schnitzer.no)

I4 er lav under som den er, slo oppi med min på en hyttevei som jeg tidligere har kjørt med senket 3, 4 og 5 serie uten problemer. Er spesielt lav midt under bakaksel, så senk bør nok kompenseres med litt større hjul for at bilen skal tåle vanlig bruk. Utseende hadde helt klart kledd senk, men kunne kanskje startet med stagene bak hvis de er justerbare og tatt ned rumpa 1 - 1,5 cm, for det ville hjulpet for noe, er spes høy bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lars S skrev:

I4 er lav under som den er, slo oppi med min på en hyttevei som jeg tidligere har kjørt med senket 3, 4 og 5 serie uten problemer. Er spesielt lav midt under bakaksel, så senk bør nok kompenseres med litt større hjul for at bilen skal tåle vanlig bruk. Utseende hadde helt klart kledd senk, men kunne kanskje startet med stagene bak hvis de er justerbare og tatt ned rumpa 1 - 1,5 cm, for det ville hjulpet for noe, er spes høy bak.

Uansett om man har 18 eller 20" hjul skal jo høyden og omkretsen være lik. Større hjul=mere felg og mindre gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Simwiu skrev:

Ser AC Schnitzer har kommet med pris på senkesett til i4. Prisen var ikke så avskrekkende som jeg skulle tro.

Hvordan blir bakkeklaringen med 20-25mm senk på i4m50?

Noen som har tenkt til å montere eller har det montert på bilen sin? Del gjerne dine tanker eller erfaringer 😀

Senkesett for BMW i4 (G26) (ac-schnitzer.no)

Har bestilt et sett som jeg skal hente til uka. 
Gleder meg til å få litt mindre luft i hjulbuene, og tror bakkeklaringen skal være god nok i massevis til fartsdumper og vanlig vei.  Nå har jeg gått opp et hakk på dekkene, så netto blir det vel bare ca 1-1,5 cm reduksjon på statisk tom bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gregus skrev:

Har bestilt et sett som jeg skal hente til uka. 
Gleder meg til å få litt mindre luft i hjulbuene, og tror bakkeklaringen skal være god nok i massevis til fartsdumper og vanlig vei.  Nå har jeg gått opp et hakk på dekkene, så netto blir det vel bare ca 1-1,5 cm reduksjon på statisk tom bil

Ser fram til bilder av vogna, blir nok veldig bra.

hvilken dekk dim har du gått for, 245/40-20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...