Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Zappod skrev:

Bilen ble betalt på mandag, men den er ikke registrert enda.. Men har jeg betalt så tenker jeg jo at det er evt deres problem med avgifter o.l :)

Sånn må det jo være. Sjekka vegvesen.no nå, og bilen har fått registreringsnummer den 16.12, så alt er i orden der for min del. Solgte i3en min idag, så hadde vært kjekt om den ble levert snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt bilen en liten uke å kjørt 100 mil. Må si jeg er meget godt fornøyd. Gleder meg bare til jeg kan få prøvd den skikkelig på tørre/bare veier, for det har jo bare vært snø, slaps og is denne uken.

Den har brukt ca 2,4kwh pr mil på dette føret, er det så gale på dette føret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,4. veldig vanskelig og si. Alt avhenger av kjørestil og hvor lange turer og været osv. f.eks. min Audi med 11kwt varmeapparat bruker helt sinnsykt med strøm hvis det er kaldt ute og jeg kjører til butikken. Da snakker vi om full guffe på varmeapparat pluss mye start og stopp. 
 

Så det vil si, du må bare lære deg bilen og kjenne og ikke henge deg så mye opp i forbruk vist på måler. Er jo egentlig det samme med fossilbiler også, bare det at ingen registrerer/bryr seg noe særlig. X5 dieselen jeg hadde med webasto foran hver tur om vinteren og en del korte turer dro jo GODT over litern per mil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min en mnd. Hadde Tesla model y som ventepølse. Sitter med inntrykk av at y en brukte 10-20% mindre enn i4en i -5 til -20c som vi har hatt i trøndelag  nå.   Ligger på ca 2,4kwt  på lengre turer i ca 80km/t. Storfornøyd med i4en! men hadde ønska meg Tesla software..🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2022 at 2:34 PM, nokiaas said:

Er det flere som ikke har fått bilen etter den kom frem til Drammen som har lagt bilen inn i appen og fått endret status fra "Nearly Yours" til OK?

Min har stått i Drammen et par uker og ingen melding om registrering så langt.. Det har stått "nearly your" i appen siden jeg la inn bilen for 3-4 uker siden. Det står også i appen at neste steg er å koble den til, men at jeg da må være i bilen for å gjøre det. Gikk din fra "Nearly" til "Ok" før du gjorde noe mer i appen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, 04530dat said:

Min har stått i Drammen et par uker og ingen melding om registrering så langt.. Det har stått "nearly your" i appen siden jeg la inn bilen for 3-4 uker siden. Det står også i appen at neste steg er å koble den til, men at jeg da må være i bilen for å gjøre det. Gikk din fra "Nearly" til "Ok" før du gjorde noe mer i appen?

Min har stått en uke i Drammen i dag, og jeg fikk melding om at bavaria ville registrere en bil på meg fra vegvesenet i dag. Men den er ikke ferdig registrert enda.

Ser jo mer og mer ut som over nyttår nå, særlig med tanke på dine erfaringer på leveringstid. Skal den langt fra Drammen? Min skal til Gardermoen (for det er jo sååååå mye lettere enn Oslo 🙃)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 04530dat skrev:

Min har stått i Drammen et par uker og ingen melding om registrering så langt.. Det har stått "nearly your" i appen siden jeg la inn bilen for 3-4 uker siden. Det står også i appen at neste steg er å koble den til, men at jeg da må være i bilen for å gjøre det. Gikk din fra "Nearly" til "Ok" før du gjorde noe mer i appen?

Hei. Ja det stemmer. Jeg hadde akkurat som du beskriver. Har jo ikke tilgang på bilen 🙂

Så kom det en mail fra Connecteddrive. Jeg sjekket appen med en gang jeg hadde lest mailen og da sto det "OK"

Her er mailen :

Kjære Audun Skjelnes, 

vi har utvidet omfanget av våre digitale BMW-tjenester. Nå kan alle registrerte brukere i bilen sende informasjon til og hente informasjon om bilen samt dra nytte av mange andre funksjoner via My BMW App eller My BMW Portal. Denne funksjonen vil gradvis bli introdusert for BMW-biler fra BMW Operating System 8 og den tilsvarende programvareversjonen fra 07/2022. 

Du har logget deg inn med din BMW ID i en bil med denne programvareversjonen og har blitt lagt til BMW i4 M50 med understellsnummer WB***********4143. Siden du er den første personen som har fullført prosessen, har du blitt angitt som hovedbruker. Som hovedbruker kan du dra full nytte av utvalget av digitale BMW-tjenester som er tilgjengelige for bilen din. 

Du får mer informasjon om dette i bilen og i My BMW App. Du får også brukeradministrasjonsrettigheter og kan for eksempel fjerne BMW ID-er fra bilen og samtidig fjerne bilen fra My BMW App og My BMW Portal. Du kan foreta endringene i bilen din under "Administrer BMW ID-er". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Zappod said:

Min har stått en uke i Drammen i dag, og jeg fikk melding om at bavaria ville registrere en bil på meg fra vegvesenet i dag. Men den er ikke ferdig registrert enda.

Ser jo mer og mer ut som over nyttår nå, særlig med tanke på dine erfaringer på leveringstid. Skal den langt fra Drammen? Min skal til Gardermoen (for det er jo sååååå mye lettere enn Oslo 🙃)

Bilen skal over fjellet til Bergen, så har vel for lengst gitt opp håpet om utlevering før nyttår. Forhandler opplyste 8/12 at alle biler blir registrert før nyttår. Aner ikke status per i dag og må grave og tyte etter informasjon slik det har vært i 15 måneder nå. Slapper ikke av før den forbaskede sms'en kommer fra vegvesenet, skjønt om det tilkommer avgifter er det strengt tatt forhandler sitt problem fordi de rotet det til ved at ingen av mine endringer (helt tilbake til oktober i fjor, 2 uker etter signert kontrakt) ble sendt videre til München. Så den som antagelig står i Drammen ennå er en ombyttet ordre på en bil som ble bestilt en måned senere enn "min". Avslappende Jul incoming 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, nokiaas said:

Du har logget deg inn med din BMW ID i en bil med denne programvareversjonen og har blitt lagt til BMW i4 M50 med understellsnummer WB***********4143. Siden du er den første personen som har fullført prosessen, har du blitt angitt som hovedbruker. Som hovedbruker kan du dra full nytte av utvalget av digitale BMW-tjenester som er tilgjengelige for bilen din. 

"du har logget deg inn med din inn i bilen BMW ID i en bil med denne programvareversjonen og har blitt lagt til BMW i4" betyr kanskje at du har vært pålogget med din BMW ID i en annen BMW tidligere?
Min gamle BMW var fra før BMW ID var en ting :) så hvis det er det som er forklaringen så fall er det vel bare å vente.. og vente.. og så vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sms fra vegvesenet for en uke siden, men viste seg at den var sendt ut for tidlig, da bilen fortsatt stod i Drammen. Ingen info etter det, men er vel rimelig å tro at det kan drøye noe. Sjekket også pris på 20’’ 666m med sommerdekk, litt av et pengesluk 😂 Noen som har vært borti slike på brukten og vet hva de går for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rikkolini skrev:

Fikk sms fra vegvesenet for en uke siden, men viste seg at den var sendt ut for tidlig, da bilen fortsatt stod i Drammen. Ingen info etter det, men er vel rimelig å tro at det kan drøye noe. Sjekket også pris på 20’’ 666m med sommerdekk, litt av et pengesluk 😂 Noen som har vært borti slike på brukten og vet hva de går for? 

@Lars S vet dette angående felgene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 04530dat skrev:

"du har logget deg inn med din inn i bilen BMW ID i en bil med denne programvareversjonen og har blitt lagt til BMW i4" betyr kanskje at du har vært pålogget med din BMW ID i en annen BMW tidligere?
Min gamle BMW var fra før BMW ID var en ting :) så hvis det er det som er forklaringen så fall er det vel bare å vente.. og vente.. og så vente litt til.

Har ikke det, men har hatt Connecteddrive konto i mange år, men aldri hatt ny nok bil til å kunne logge inn i bilen. Den nyeste er konas 225xe fra 2018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

@Lars S vet dette angående felgene :) 

Regner med at det menes 868M felger, 666M er til F80 M3 og passer ikke. Jeg har kjøpt to M868 sett, ett fra Tyskland som kom på 48000, og ett på Finn til 37000,- har solgt det ene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lars S skrev:

Regner med at det menes 868M felger, 666M er til F80 M3 og passer ikke. Jeg har kjøpt to M868 sett, ett fra Tyskland som kom på 48000, og ett på Finn til 37000,- har solgt det ene igjen.

Menes 666m, men ser det blir noen skarve mm for bredt utover bak, kanskje også innover 🤔 Så litt på noe fra concave, men de har litt lav max load. Japan racing noe folk har erfaring med? Bare kjørt oem og leasing-hjul de siste årene, så litt ute av felg-verdenen 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...