Jarod Skrevet Juni 6 Skrevet Juni 6 (endret) 50 minutter siden, papertiger skrev: Ser den billigste har bikket under 550k, ligger flere til ca 583k. Med storkunderabatt på 8% (var i alle fall det vi hadde før, men mulig denne har blitt endret siden 2012 da jeg bestilte ny BMW sist) havner du vel da ned på 536k. Da snakker vi seriøst mye bil for pengene, uavhengig av utstyrsnivå. Den til 549k er IKKE fully charged. Mangler mye (blant annet hengerfeste og adaptiv cruise). Storkunderabatten er 4% nå, ikke 8%. edit: 4% for elbil, fortsatt 8% for fossil og hybrid Endret Juni 6 av Jarod papertiger reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Juni 6 Skrevet Juni 6 Sånn overordnet: Arbeidsgiveren din må ha en avtale med BMW, og de må kunne dokumentere at du benytter bil i en eller annen form for jobbsammenheng og får godtgjørelse for det. mossing 92 og Maverick2002 reagerte på dette 2
myrion Skrevet Onsdag kl. 11:45 Skrevet Onsdag kl. 11:45 (endret) Fagforeninger kan også gi den rabatten. Har sett tilbud gitt via legeforeningen, der sto det storkunderabatt. Jeg fikk rabatt via fagforening på det samme, men husker ikke om det sto storkunderabatt der. I går tegna jeg kontrakt på en bil, rakk å få tak i en av de siste kampanjebilene med noenlunde ok spekk og i den fargen jeg likte best av de som var tilgjengelige (Tanzanite II eller hva den heter). Synes liksom svart og blåtoner er det jeg assosierer med BMW av en eller annen grunn, hvertfall når jeg ikke tør kjøpe så rask bil som rød . Er det forresten noen som vet om en typisk kan etterkjøpe kort-løsningen til BMW og bruke den noenlunde uavhengig av nøkler? Som snart eks-amerikabileier med T-logo har jeg blitt litt for vant til at det er noen år siden man hadde behov for å ha med seg en nøkkel-dings når en skal ut og kjøre bil. Håper å kunne bruke mobil mest mulig, men det hender jo mobiler dør, og da er det veldig greit å ha et kort i lommeboka som alltid er med en. Men må innrømme jeg forplikta meg til bilen før jeg sjekka om den har disse mulighetene. Endret Onsdag kl. 11:46 av myrion fupsaker, papertiger, Lars S og 5 andre reagerte på dette 8
myrion Skrevet Onsdag kl. 12:01 Skrevet Onsdag kl. 12:01 (endret) 6 minutes ago, *MrB* said: Fikk du ikke kort med bilen? Det vet jeg ikke, for jeg venter på noe transaksjoner som må gå gjennom før jeg har penger på plass til å betale og hente den ut Som BMW-nybegynner er jeg usikker hva som typisk følger med. Var bare kontrakten jeg tegna i går for å sikre meg at bilen ikke forsvant, de hadde visst solgt unna flere på få dager, og hadde såvidt jeg forsto kun to-tre biler igjen da jeg stakk innom. Endret Onsdag kl. 12:02 av myrion
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 12:07 Skrevet Onsdag kl. 12:07 (endret) Du får med 2 nøkler, 1 kort, og kan i tillegg sette opp mobilen, men de 2 siste løsningene er «dummere» slik jeg har forstått. (Må legge telefonen inntil dør og rattstammen). Jeg bruker kun nøkkel selv. Har ikke aktivert de to andre, og har ingen personlig erfaring der, så andre får evt korrigere. Endret Onsdag kl. 12:12 av *MrB* myrion reagerte på dette 1
myrion Skrevet Onsdag kl. 12:12 Skrevet Onsdag kl. 12:12 Sålenge jeg får låst opp og kjørt med et kort hvis jeg har glemt nøkler og mobilen av en grunn dør på seg skal jeg si meg fornøyd. Har forstått det som at nøklene har litt flere muligheter til å betjene ulike funksjoner.
mslello Skrevet Onsdag kl. 12:12 Skrevet Onsdag kl. 12:12 (endret) Må holde telefon inntil dør og legge den på ladeplaten. Er du Apple bruker, så kan du også bruke Apple watch på samme måte. Men ser for meg at det er litt krunglete å starte bilen mens du holde klokka mot ladeplaten. Iallfall om du har klokke på venstre hånd. Må ha nøkkel for comfortaccess og sparkeåpning på bakluka. Endret Onsdag kl. 12:13 av mslello myrion reagerte på dette 1
Scuirus2 Skrevet Onsdag kl. 18:53 Skrevet Onsdag kl. 18:53 Har mistet nivå 2 selvkjøring. Veksler bare mellom adaptiv cruisekontroll og av når jeg trykker på knappen på rattet.
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 19:15 Skrevet Onsdag kl. 19:15 7 timer siden, *MrB* skrev: Du får med 2 nøkler, 1 kort, og kan i tillegg sette opp mobilen, men de 2 siste løsningene er «dummere» slik jeg har forstått. (Må legge telefonen inntil dør og rattstammen). Jeg bruker kun nøkkel selv. Har ikke aktivert de to andre, og har ingen personlig erfaring der, så andre får evt korrigere. Her er jeg enig at mobil og kort er "dumme". Men, det er kjekt å koble opp mobil, slik at om du holder på i garasje eller bil står utenfor(aner ikke hva den gjør hos deg) så slipper du å løpe inn etter nøklene om du må flytte bil eller hente/legge noe inn.
Z800 Skrevet Lørdag kl. 18:00 Skrevet Lørdag kl. 18:00 Etter ny oppdatering får jeg ikke kontakt med bilen i appen, noen andre med samme problem…?
Z800 Skrevet Søndag kl. 17:09 Skrevet Søndag kl. 17:09 Har ikke hatt kontakt siden 11/6. vi har vært bortreist og bilen har stått i ro til i går. Flyttet den bare litt, men får fortsatt ikke kontakt på appen….
*MrB* Skrevet Søndag kl. 17:14 Skrevet Søndag kl. 17:14 Den er litt treig med å oppdatere, men får kontakt ja.
mslello Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Må som regel restarte iDrive i bilen da. Holde nede volumknappen i 30 sekunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå