Saltkjelen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Du sliter, som @Lars89 allerede er inne på, med å finne bakdekk som har høy nok LI. Der er det et snevert utvalg. Ellers får du relativt mye strekk med å gå ned til 255 og forskjellen gjør seg desto mer gjeldende med tanke på at det vil se "normalt ut" foran.
BrilleBjørn Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fant kun Goodyear F1 som hadde 99 i 255... Kan de gå med 265 bak og 245 fremme, eller blir det problem med rulleomkrets da kanskje? Vet heller ikke om utvalget i 99 blir noe større.. Får sjekke litt på willtheyfit
BrilleBjørn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ser ut som 265/35 og 245/40 kan fungere bra. Gir 1,2% forskjell i rulleomkrets. Utvalget i 99 var også ett helt annet. Blir også litt mer gummi, som forhåpentlig gir litt mer komfort en Pirelli dekkene. 🤞🏻
Lars89 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Når bilen originalt har forskjellig dimensjon foran og bak skal man ved endring av dimensjon ha samme avvik. I4 med 255/285-oppsett har 0.0% teoretisk avvik og dermed må alternativt oppsett også ha 0.0% avvik. Alternativtet er 245/255-oppsett da dette er annerkjent av Bmw. I praksis er det mye som fungerer, f.eks 255/35-20 foran og 265/35-20 bak, men skal man følge regelverket slavisk er det ikke innafor.
Saltkjelen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Differansen mellom for- og bakaksel på nytt oppsett er nå en ting, men du avviker også greit i forhold til original dimensjon og ny dimensjon. Selv tror jeg heller ikke du kommer til å oppnå noen stor besparelse ved å gå for 265-dekk fremfor 285-dekk, og at det du egentlig driver med nå er litt unødvendig mikkmakk du ikke vil få noe igjen for. Bare det å få byttet ut Pirelli-dekkene som står på, er en gevinst i seg selv. Selv merker jeg betydelig forskjell - i positiv forstand - ved å gå fra Pirelli P-Zero til Continental Sport Contact 7.
_hp4 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Var gjennom samme dansen ifjor da jeg måtta ha nye dekk etter punktering, Har selv 868m nightgold som er kun 9J bak, sa da ble det enda et sett med stjerne Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, dekkene er ingenting å merke ned på, holder lenge pluss de har A i Våtgrep og Drivstoffeffektivitet Lars89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå