Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Lars S said:

Da har det blitt nesten 60 mil i I4 M50 i dag, bare kjørt pent med alle vinterhjulene baki. Rekkevidden virker bra, kunne nok kjørt 50 mil+ da med mye 70-80 km/t. Er helt klart mye BMW gener i denne bilen, skulle bare mangle… og den går bra. Synes den er høy, men er det noe forskjellige høyder på understellet på de? Er Super charged dette, med justerbar stivhet. 

AFA2BAF3-3EA2-4727-AEA2-839D30975E8F.jpeg

Kjøpt «brukt»? Var det denne som lå til salgs i Stavanger/Sandnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd å sette dekk med annen rulleomkrets enn standard på en nyere BMW?

Vurderer sterkt å gå opp en profil med alt annet likt (mulig senk etter hvert som det kommer), for å fylle hjulbuene mer. Da feks 245/40 20, istedenfor 245/35 20. Det er innenfor 5%, men spent på om man kan risikere feilmeldingsbonansa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gregus skrev:

Er det noen som har prøvd å sette dekk med annen rulleomkrets enn standard på en nyere BMW?

Vurderer sterkt å gå opp en profil med alt annet likt (mulig senk etter hvert som det kommer), for å fylle hjulbuene mer. Da feks 245/40 20, istedenfor 245/35 20. Det er innenfor 5%, men spent på om man kan risikere feilmeldingsbonansa. 

I den grad man kan betegne F10 som nyere, kjenner jeg en som kjører med F01-dimensjoner på sin F10 med xDrive. Dette fungerer brillefint, så det burde være helt uproblematisk å kjøre med dette på en i4. Tenker selv å gå opp et hakk i profil når jeg monterer senk fra ACS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

I den grad man kan betegne F10 som nyere, kjenner jeg en som kjører med F01-dimensjoner på sin F10 med xDrive. Dette fungerer brillefint, så det burde være helt uproblematisk å kjøre med dette på en i4. Tenker selv å gå opp et hakk i profil når jeg monterer senk fra ACS.

Er ganske store hjul på I4 fra før, er egentlig 5 serie størrelse, men mulig det er plass til mer. Jeg prøvde 5 serie hjul på min G21 og det var maks hva det var plass til foran på den, tar i fjærskåla på demper. På I4 er det jo forskjellig str på hjula foran og bak 255/40 vs 245/40-19, og vinterhjulene har lik dim foran og bak, hadde jo hvert helt tabu med xDrive, men disse elmotorene styres kanskje på strøm/effekt/moment så forskjellig rulleomkrets ikke gjør noen forskjell? vet du når ACS senk kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Kjøpt «brukt»? Var det denne som lå til salgs i Stavanger/Sandnes?

ja er den, hadde gått 40 mil, men hadde helt lik spec som en jeg hadde konfigurert og fått tilbud på (levering Q2 -23). Dravit grå med svart skinn, karbonlister og M-sportstoler. Så da vi ble enige om pris, så ble det flytur dit og kjøretur Stavanger - Asker hjem i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lars S skrev:

Er ganske store hjul på I4 fra før, er egentlig 5 serie størrelse, men mulig det er plass til mer. Jeg prøvde 5 serie hjul på min G21 og det var maks hva det var plass til foran på den, tar i fjærskåla på demper. På I4 er det jo forskjellig str på hjula foran og bak 255/40 vs 245/40-19, og vinterhjulene har lik dim foran og bak, hadde jo hvert helt tabu med xDrive, men disse elmotorene styres kanskje på strøm/effekt/moment så forskjellig rulleomkrets ikke gjør noen forskjell? vet du når ACS senk kommer? 

Ja, det kan hende det blir snaut. Må uansett prøves tenker jeg. De har sagt at det forhåpentligvis er klart ila 2022. De må ha tak i en i4 selv, så mye står og faller der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lars S skrev:

Sitter og sjekker, men ser ikke ut til å ha kommet fjærer enda. Er jo en veldig stilig vogn dette, men er 2-3 cm for høy.

Kommer nok snart. H&R har senkefjærer til selve karroseriet, men ikke typegodkjent til i4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mats1990 skrev:

Utfordringer er vel at den allerede er veldig lav. Er lavere enn M3 så spent på hvordan den blir med senk

Blir som TM3 med H&R senkefjærer det. Et helvete om man ikke kan kjøre senket bil. Det vil hekte seg og slå nedi. Venter selv på KW V3/V4 til i4 så man kan få justert stivhet så man slipper mjukheten og krenginga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lars S skrev:

Er det luftfjæring på I4en? Ser den synker bak etter en stund når man parkerer. Kan jo gjøre senkingen enklere i såfall.

Kun luftfjæring bak, så en er avhengig av et riktig fjærsett foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kun luftfjæring bak, så en er avhengig av et riktig fjærsett foran.

1-2cm kortere referanse stag bak ville hjulpet litt, er nesten høyere bak enn foran nå, og normalt så er de jo litt lavere bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...