Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

4 hours ago, fupsaker said:

Du får den jo som xDrive 40, men prisforskjellen er ikke så stor opp til M50... 

Da er vitsen borte. Det finnes en 35 modell også, men den taes ikke inn til Norge. De pusher kun 50-modellen, av en eller annen grunn. 599k er jo billig for en bil med 500+ hk, men det er dyrt (og altfor mye hk) for en døll bruksøse, som den bilen er i mitt hode. Under 500k, 200ish hk og opp mot 60 mil rekkevidde derimot. Da hadde vi snakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, *MrB* skrev:

Da er vitsen borte. Det finnes en 35 modell også, men den taes ikke inn til Norge. De pusher kun 50-modellen, av en eller annen grunn. 599k er jo billig for en bil med 500+ hk, men det er dyrt (og altfor mye hk) for en døll bruksøse, som den bilen er i mitt hode. Under 500k, 200ish hk og opp mot 60 mil rekkevidde derimot. Da hadde vi snakket.

Da har du jo eDrive 40, som vel har 58 mils rekkevidde e.l. Men ikke med xDrive. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så skjønner jeg ikke at noen kjøper noe annet enn M50 av I4'erne her i landet. Prisforskjellene er ikke store. Dette da med tanke på hva dem som kjøper noe annet enn M50 tenker seg. I4 er ikke akkurat den mest praktiske bilen. Ikke er den best på ren økonomisk kjøring, ikke utnytter den plassen perfekt heller. Den er også ganske lav så ikke akkurat noe å sikre som hyttebil. Og uten M-styling så syntes jeg faktisk I4 er mindre pen og ser merkelig ut. 

Jeg skjønner veldig godt at det kjører Tesla'er og SUV'er rundt omkring i norges land. Alle selvsagt med AWD. Dem er Veldig praktisk og fornuftig...slik 90% av norges befolkning er.

For min del var både jeg og kona drittlei av praktiske og fornuftige familiebiler. Og nå når barna ikke lenger trenger egne seter (annet enn dem putene som løfter dem 10cm) var det endelig på tide å velge bil bassert på "looks"....og siden EL biler er piss billig her i Norge..da også ytelse. Og siden drømmebilene våre er totalt meningsløst rent økonomisk og praktisk her i norge (type ford mustang dark horse og ikke minst BMW M4 competition f.eks) så falt valget på den utrolig stilige I4 M50'en. Det hjelper jo veldig på at den faktisk kan fungere som familiebil om man inngår kompromisser på en del faktorer. Som familiebil går vi absolutt ned i plass og praktiske egenskaper opp mot vår utgående Passat GTE stv. Altså jeg elsker M50'en vår. Men min far hadde lagt den for hat ganske fort i forhold til deres 10 år gamle Mazda SUV med AWD og pikkdekk.

Endret av Gamer73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gamer73 synes det aldeles herlig at ikke alle velger Outlander eller Mazda SUV med AWD og pikkdekk, eller Tesla Y med RWD eller AWD! Vi trenger variasjon i bilparken på tvers av drivlinje. Kan se på det på dette viset (fra en som har hadde den første 4-serie Gran Coupé i 7 år), at hadde det ikke vært for i4 så hadde aldri Norges land hatt så mange 4-serie Gran Coupé rullende rundt, en bil som er langt lekrere enn 3-serie sedan, og ikke minst argeste konkurrent A5 Sportback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kjøper «alle» 50-modellen i Norge, all den tid det kun er den som er presset på pris. Selv jeg hadde gjort det slik det er satt opp. Å kjøpe en 40-modell til nesten samme pris OG prøve å selge den til levelig pris etterpå er bare å glemme. 

Men om det hadde vært logiske trinn i prisene hadde det vært noe annet. Jeg er generelt villig til å betale mer for å mer ytelse, med unntak av dersom bilen er elektrisk. Da er den like spennende for meg enten den har 100 eller 1000hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, papertiger said:

@Gamer73 synes det aldeles herlig at ikke alle velger Outlander eller Mazda SUV med AWD og pikkdekk, eller Tesla Y med RWD eller AWD! Vi trenger variasjon i bilparken på tvers av drivlinje. Kan se på det på dette viset (fra en som har hadde den første 4-serie Gran Coupé i 7 år), at hadde det ikke vært for i4 så hadde aldri Norges land hatt så mange 4-serie Gran Coupé rullende rundt, en bil som er langt lekrere enn 3-serie sedan, og ikke minst argeste konkurrent A5 Sportback.

Jada jeg er jo enig da. Eller...egentlig så vil jeg at dem fleste andre skal velge trøttsomme biler. For jeg må helt ærlig innrømme at jeg syntes det er stilig å kjøre rundt i flotte ting som dem fleste andre ikke har. Hadde I4 M50 vært like mye å se som Tesla på veiene rundt om så hadde jeg faktisk muligens ikke kjøpt den.

Og jeg er veldig enig mht 4 serien konta 3 serien. Jeg har egentlig aldri likt designet på 3-serie BMW. Jeg hadde faktisk en 2006 320SI (limited eddition) tilbake i 2006. Kjøpte den fordi den liksom var kul...Men helt ærlig så likte jeg aldri helt linjene på den...den var rett og slett estetisk noe galt med. 5cm for høy bakkeklaring (dette kom seg betydelig med å senke den 5 cm som jeg gjorde, men samtidig så ble den helt jævlig å kjøre for den tok nedi ALT) og bakpartiet på 3 seriene anno 2006 var rett og slett styggere en bakenden på dagens Teslaer. Jeg ble veldig positivt overasket over 4 serien bmw som kom for en del år siden..husker ikek om det var i4'en jeg så først den gang, men uansett. 4-serien er tøff med den cupe-formen.

Og sant å si så er jeg ikke spesielt bmw fan. Kjøreegenskaper er jo gode på i4'en og dem var også sinnsykt bra på den 320 SI'en fra 2006, men jeg savnet aldri egentlig kjøreegenskapene når jeg solgte 320'en. Og helt ærlig så syntes jeg BMW har veldig få veldig kule biler "looks-messig". MEN...når dem først har looks så har dem det til lags. M8'en er veldig tøff..også M6 om jeg ikke husker feil. Z4'en er jo absolutt stilig, også da selvsagt 4 serien...men det som slår meg er at jeg kun syntes en del av m-modellene med M-styling og typisk sportsbil preg er fint hos BMW. Som "vanlige biler" er BMW'er gammel herremann med hatt og frakk, og stasjonsvogn BMW'er syntes jag faktisk er styggere enn passat stv...det er noe med linjene som gjør at bmw ikke kler å komme i STV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, *MrB* said:

Selvsagt kjøper «alle» 50-modellen i Norge, all den tid det kun er den som er presset på pris. Selv jeg hadde gjort det slik det er satt opp. Å kjøpe en 40-modell til nesten samme pris OG prøve å selge den til levelig pris etterpå er bare å glemme. 

Men om det hadde vært logiske trinn i prisene hadde det vært noe annet. Jeg er generelt villig til å betale mer for å mer ytelse, med unntak av dersom bilen er elektrisk. Da er den like spennende for meg enten den har 100 eller 1000hk. 

Jeg har også en KIA soul EL bil med rett over 100hk..og den er IKKE akkurat sprek hehe. Joda den er kjapp til å gli fremover hurtig fra start, men det er ikke akkurat som om man blir klemt inn i seteryggen uansett om man gir full pedal, i motsetn til M50'en som faktisk gir meg nakkesmerter pga flere tiår med prolaps hehe.

Men BMW Norge kjenner nok til hva vi nordmenn ønsker oss og tar inn modeller deretter. Dem vet godt at dem fleste av oss her inne egentlig vil ha en M-4 comp, men at selv vi ikke er "dum nok" til å betale 3 ganger mer for den enn dem gjør borte i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har tatt ut informasjon fra BMW-Cardata, da jeg ønsket å finne brukbar kapasitet på batteriet.

Er det riktig sted jeg ser på, hva har andre brukere i så fall?

Skal ikke legge skjul på at det er pga. skuffende rekkevidde jeg gjør dette og lurer på om alt er som det skal.

Jeg tok ut rapport ved to ladenivå og legger ved begge da de viser litt forskjellig. 🤔

Det kommer av at jeg tenkte det kunne være teksten "energiinnhold" heller beskriver hva som er i batteriet, men det virket ikke slik når jeg tok ut ved to forskjellige ladenivå. 

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...