Gå til innhold

Mathiseen's E46 330ci Clubsport


 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte og lage en liten tråd om bilen min nå som den har vært i mitt eie i litt over ett år, og jeg har fått gjort en god del av planene som jeg har med den.

Litt info om bilen er at det er en 2004 modell 330ci clubsport utgave med manuell girkasse. denne bilen er solgt ny i tyskland og importert til Norge i 2008.

Estoril blau og M-textur interiør, slik som en clubsport skal være.

Ellers er bilen bortimot rustfri og ganske urørt, noe som er veldig sjeldent å finne i Norge:lol:

016.thumb.JPG.022ddf205d8098336e080f090d30a439.JPG

så slik ut ved kjøp, fæle gs felger, dårlig supersport senkefjører og svarte nyrer. det positive var dog at den stort sett er orginal, utenom orginale m3 speil.

Bilen var også sinnsykt møkkete, aldri sett en bil med så mye flyverust.... måtte bruke to hele flasker med ironx og endte med å claye hele bilen:lol:

001.thumb.JPG.2dd50234ace65f8cce21a5036bbf8ddc.JPG

I første runde monterte jeg på ett sett bbs ch jeg hadde liggende, chrome nyrer med svarte riller, nye baklykter, nye blinklys, nye emblemer og full runde med detailing av lakk, motorrom og interiør.

Fått en del vedlikehold med ny oljefilterhuspakning, ny toppdekselpakning, ny ekpansjonstank, nytt coupefilter, nytt luftfilter, olje og oljefilter, ny vannpumpe, og div annet.

 

qd1DACtg.thumb.jpeg.d2f29123bf43805f48af1654f9112e12.jpeg

Siden dette har bilen fått nye csl felger, supersport coilovers, eisenmann race bakre eksos, nye grøftelys,  hele front + bakfanger og div småtteri er nylakkert, lykteglass er slipt ned og lakkert med klarlakk.

i forbindelse med lakk ble en del innerskjermer byttet ut, og alle skruer ble byttet ut med nye. alle hjulbuer ble rengjort og tectylert. calipere ble lakkert og greenstuff klosser ble montert

Interiøret har blitt byttet ut med ett individual champagne interiør, i nappa skinn, med tilhørende individual anthracite birche listverk og individual gulvmatter med champagne skinn outlining. Nyomtrekt ratt og ny zhp girkule.

066.thumb.jpg.947fbe8b518883cad586dfa668e165f8.jpg

Neste prosjekt blir å lakkere felger sølv og kjøpe eisenmann soundrohr og H pipe slik at det blir litt mer lyd i den, og på sikt er kompressor, grenrør og 3delte hjul en drøm,:wub:

Såvidt jeg vet er dette eneste 330ci clubsport i estoril blau med manuell girkasse i Norge, hvis noen vet noe annet så vil jeg gjerne høre det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clubsport e46 er helrått, siklet på en estoril 330cd clubsport en gang i tiden..  facelift coupe er jo også 100 ganger penere en preface,  m3 bredding også så hadde det blitt helt perfekt både utseende og plass til hjul.. men det koster flesk, synd m3 ikke kom med facelift front :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Fantastisk flott E46, denne kommer til å stige i verdi, men det virker som du tar godt vare på den.
Denne må følges, kom gjerne med masse bilder underveis! 👍🏻

Tusen takk for det! Denne skal bli tatt godt vare på ja, og masse bilder skal jeg få til:D

7 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

clubsport e46 er helrått, siklet på en estoril 330cd clubsport en gang i tiden..  facelift coupe er jo også 100 ganger penere en preface,  m3 bredding også så hadde det blitt helt perfekt både utseende og plass til hjul.. men det koster flesk, synd m3 ikke kom med facelift front :D

 

Takk:D 330cd clubsporten som går her i Norge er en grisesjelden bil, er med i clubsport owners club på facebook, der er ca 200 eiere fra rundt i europa og der er det kun en annen person som har en diesel clubsport, så den er nok en av veldig få som fins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel. skrev:

Nydelig denne 👌 Interiøret og listene var prikken over i'en for denne bilen :D

Takk for det:D Var litt skeptisk på å bytte ut orginal interiøret i og med at det er ganske sjeldent også, men ser jo så mye bedre ut med champagne interiøret:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker denne, har venta en stund på tråd faktisk. Helt riktige planer også, presse hadde vært førstepri spør du meg. Men det baller fort på seg med andre bremser og LSD. Istedenfor H pipe og sound-rohr ville jeg bytta grenrør. De er ganske restriktive. Lyden blir hvertfall helt magisk med Supersprint grenrør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sveigis skrev:

Det gleder mitt hjerte å se eksemplarer av e46 som dette .❤️
Disse er det få av og virkelig en nydelig bil .

Denne var helt rett på alle mulige måter .

Jeg vil se mer av denne fremover om det er mulig .😀👍

Takk for det,  Akkurat fått skrudd den sammen etter den kom fra lakk, så skal få tatt noen ordentlige bilder så fort været tillater det:D

 

10 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Lekker denne, har venta en stund på tråd faktisk. Helt riktige planer også, presse hadde vært førstepri spør du meg. Men det baller fort på seg med andre bremser og LSD. Istedenfor H pipe og sound-rohr ville jeg bytta grenrør. De er ganske restriktive. Lyden blir hvertfall helt magisk med Supersprint grenrør. 

Satser på at det dukker opp en kurrant brukt presse etterhvert, skulle veldig gjerne hatt noen gromme bremser og lsd også:lol:

håpa på å bytte h pipe og soundrohr nå snart, også heller ta grenrør som vinterprosjekt, men får se ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ingvaldsen skrev:

har vært med å forsket på m54 og eksos tidligere, all lyden blir tatt vekk av kattene.

alt kommer til liv med grenrør/fjerning av katter

Blir helt annen lyd uten katter ja, ser fram til å få fjernet de etterhvert:D

 

18 timer siden, BjornarHS skrev:

Utrolig lekkert. Interiør og eksteriør-kombinasjonen var kanon :)

Tusen takk, fornøyd med kombinasjonen selv. blir en helt annen bil når man får vekk det triste svarte interiøret:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2020 at 10:14 PM, Slavearbeider'n said:

Helt riktige planer også, presse hadde vært førstepri spør du meg. Men det baller fort på seg med andre bremser og LSD. 

 

330CI med kompressor og original diff må jo bli slitsomt i lengden?

Det jeg irriterte meg mest over med min 330CI Clubsport var mangelen på diffbrems. Den spant på innerhjulet i tide og utide, selv når man la opp til sladd i forholdsvis god hastighet. Med ESS må det bli mye røyklegging fra innerhjulet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Werther skrev:

 

330CI med kompressor og original diff må jo bli slitsomt i lengden?

Det jeg irriterte meg mest over med min 330CI Clubsport var mangelen på diffbrems. Den spant på innerhjulet i tide og utide, selv når man la opp til sladd i forholdsvis god hastighet. Med ESS må det bli mye røyklegging fra innerhjulet?  

Ja, min 328 med kompressor hadde vært rimelig slitsom med åpen diff, men jeg er fortsatt ikke fornøyd med M3 diffen jeg har nå. Låser ikke fort nok uten at jeg må være brutal og voldsom. Drømmer om E34 M5 innmat.

Derfor jeg sa til @Mathiseen at det baller fort påseg med LSD og større bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...