Gå til innhold

545e i praksis


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med bestilling av to meget flotte biler, skal si dere virkelig slår på stortromma :) Jeg håper du ikke glemmer oss på forumet når du får bilen, det hadde vært uhyre interessant å høre dine erfaringer når du tar bilen i bruk. Jeg har ikke utelukket 545e, jeg vil som sagt gi bilen en sjanse selv om jeg nok en gang heller mot ren fossilbil. Så er jeg litt misunnelig på at du har en kone som er såpass bil interessert at ho velger sin egen X3 30e, hun jeg bor sammen med vil bare ha elbil om ho skal ha egen bil (derfor ikke får kjøpe egen bil, jeg forviser henne til å kjøre E60en med V8er) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med bestilling av to meget flotte biler, skal si dere virkelig slår på stortromma :) Jeg håper du ikke glemmer oss på forumet når du får bilen, det hadde vært uhyre interessant å høre dine erfaringer når du tar bilen i bruk. Jeg har ikke utelukket 545e, jeg vil som sagt gi bilen en sjanse selv om jeg nok en gang heller mot ren fossilbil. Så er jeg litt misunnelig på at du har en kone som er såpass bil interessert at ho velger sin egen X3 30e, hun jeg bor sammen med vil bare ha elbil om ho skal ha egen bil (derfor ikke får kjøpe egen bil, jeg forviser henne til å kjøre E60en med V8er) 

Takk for det!  Jeg skal forsøke å dele bilder, spesifikasjoner og erfaringer på godt og vondt -og håper det blir mottatt av forumet som entusiasme.

Når det gjelder fruen så sitter det veldig langt inne for henne å bytte ut bilen sin da hun er veldig glad i den.  Heldigvis så har hun innsett selv at 2 dører, 4 setebelter og 185 liter bagasjerom ikke duger i hverdagen når etterhvert store unger og vennene deres skal til og fra skole og idrettshaller.  I tillegg ønsker hun en bil som hun kan dra hvor-som-helst med når-som-helst, f.eks. venninnetur på fjellet.

Her er Phytonic Blue med M-sport og laserlys:

224_652554527.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😀 phytonic blue såg jeg på en x3 i butikken. Nydelig farge, kanskje den fineste blåfargen på bmw noensinne, ilag med snapper rocks blue og laguna seca blue.

Godt å se noen som våger denne fargen, og har enda til gode å se en g30 med phytonic, så her gledes det veldig til bilder! 545e er et råskinn som kobinerer den klassiske sekseren ilag med fremtidens klimakrav. 

Hadde jeg brukt millionen på en slik bil? Nei, som jeg skrev tidligere kunne jeg fått 2, 3 biler for den summen. Men det er bare den fornuftige biten i meg som også er det som har gjort at jeg aldri har eid noe særskilt tøff bil på noen måte. Så jeg tror du vil kose deg i denne 😁 Klokt valg er det jo på mange måter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Evopower skrev:

Gratulerer 😀 phytonic blue såg jeg på en x3 i butikken. Nydelig farge, kanskje den fineste blåfargen på bmw noensinne, ilag med snapper rocks blue og laguna seca blue.

Godt å se noen som våger denne fargen, og har enda til gode å se en g30 med phytonic, så her gledes det veldig til bilder! 545e er et råskinn som kobinerer den klassiske sekseren ilag med fremtidens klimakrav. 

Hadde jeg brukt millionen på en slik bil? Nei, som jeg skrev tidligere kunne jeg fått 2, 3 biler for den summen. Men det er bare den fornuftige biten i meg som også er det som har gjort at jeg aldri har eid noe særskilt tøff bil på noen måte. Så jeg tror du vil kose deg i denne 😁 Klokt valg er det jo på mange måter. 

 

Takker 😃

Det fornuftige hadde vært å beholde E61, den holder nok noen 100.000 km til og er i veldig god stand. Men, etter 10 år er det vel lov å prøve noe nytt.

Etter mange, mange timer med vurdering av diverse biler tror jeg 545e er det nærmeste jeg kommer den ideelle bilen (for meg). Mest spent på om EDC + 20" med Pilot Sport 4s tar knekken på understyring i skarpe svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pekka skrev:

Her er farge og 20" felger.  (Har bestilt 19" for å få tilhengerfeste, disse blir det vinterdekk på.  20" med Michelin Pilot Sport 4S skal bestilles).

P90389011_highRes_the-new-bmw-530e-xdr.jpg

Utrolig fin!! Tysk bil pleide jo historisk å være blå i kappløp mener jeg å huske.

Sikler selv på en e91 lci i blå... det er utrolig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KSG skrev:

Utrolig fin!! Tysk bil pleide jo historisk å være blå i kappløp mener jeg å huske.

Sikler selv på en e91 lci i blå... det er utrolig pent.

Mange takk😃

Er det noe slikt du er på jakt etter?

image.png.c32a96cdafe431d8d1cdb3144241c3a9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mslello skrev:

Gratulerer med tøff bil! Har enda ikke sett fargen live, men kan se for at det blir ganske lekkert! :)

Takk for det! 😀  Jeg har ikke sett fargen live på en bil jeg heller, kun fargeprøve hos forhandleren.  Den var endel mørkere enn jeg trodde, men det andre (blå) alternativet er enda mørkere (Tanzanite Blue II, bildet).  Ellers er det rød, 2 x sort og 4 x grå/sølv man kan velge i.  Håper Phytonic Blue blir passe lys i strålende solskinn i alle fall, det hadde jo vært en nedtur hvis jeg ikke likte fargen -men jeg tror den er ganske lik en annen bil jeg har.

35517317-99C7-4BE5-BEC4-B3CDA63B3926.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2021 at 10:38 AM, Pekka said:

Når det gjelder fruen så sitter det veldig langt inne for henne å bytte ut bilen sin da hun er veldig glad i den.  Heldigvis så har hun innsett selv at 2 dører, 4 setebelter og 185 liter bagasjerom ikke duger i hverdagen når etterhvert store unger og vennene deres skal til og fra skole og idrettshaller.

Høres nesten ut som hun har en MINI :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

På fargeprøver ser det ofte mørkere ut enn i virkeligheten 😊 jeg fikk se en x3 phytonic som sagt, og den bikket mer mot knall blå enn noe annet. 

Takk, det høres lovende ut 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Evopower said:

På fargeprøver ser det ofte mørkere ut enn i virkeligheten 😊 jeg fikk se en x3 phytonic som sagt, og den bikket mer mot knall blå enn noe annet. 

Helt sant. Sleit litt med valget mellom tanzanite og phytonic selv, men etter å ha sett hvor "knall blå" phytonic faktisk er så ble det tanzanite på meg. Jeg liker best mørke, dype blåfarger. 

IMG_20210301_205357.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, K-E skrev:

Helt sant. Sleit litt med valget mellom tanzanite og phytonic selv, men etter å ha sett hvor "knall blå" phytonic faktisk er så ble det tanzanite på meg. Jeg liker best mørke, dype blåfarger. 

IMG_20210301_205357.jpg

Flott farge det også 👌

Enkelte G30 blir veldig anonyme, tenker Phytonic Blue skal motvirke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...