Gå til innhold

Pris rådelagerbytte E92 M3


THH
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer for tiden kjøp av E92 M3, har derfor sjekket pris for bytte av rådelager. Fikk pristilbud på 90.500 kr hos BMW, som var en hel del mer enn jeg på forhånd forventet. 
 

Så, noen tips til verksteder som gjør dette en del billigere enn BMW selv? (Tenker da verksteder som har litt erfaring med slike jobber, forstår at de fleste ikke-merkeverksteder vil være billigere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være en høvelig ok jobb å gjøre selv. Er du kjent med å skru så skal det være overkommelig å gjøre selv. Har selv tatt ned travers og bunnpanne på min e46 nå i vinter grunnet bytte av oljepumpe. Bare å skru ut oljepumpa så kommer rådene til syne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta lager på min E46 M3 høsten 2019. Ville tro det er litt jobb på en E92 også, men ikke uoverkommelig om du deler jobben opp og tar det over flere dager. På ingen måte vanskelig så om du vet bak fram på en fastnøkkel burde det la seg løse å bryne seg på dette på egen hånd og spare en haug med cash.

Jeg brukte 3-4 timer på dag 1 ved å få ut tennpluggene, jekke opp bilen, få av traversen, bunnpanne og oljepumpe. Samme tid dag 2 på å bytte lagrene. Litt greiere dag 3 på å sette på pumpe og panne og dag 4 var ca 3-4 timer med å sette på travers og tennplugger osv. Blir mer overkommelig for min del ved å dele opp jobben over flere sekvenser og ta det over flere dager.

Kan være kjekt å ha et hendig arsenal av diverse verktøy, men slikt får man alltids bruk for ved en senere anledning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale Julian Stensen hos Bilia Høvik. Han har bygget seg opp god erfaring rundt bytte av rådelager på S65 motorer. Kunnskapsrik, ryddig og hyggelig kar å å forholde seg til. Hadde min E92 inne hos han i fjor sommer, da tok han rundt 35k for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2021 at 8:01 PM, lagunilla said:

90 000?!

 

koster 29 000,- ink moms hos Bilia Skøyen.

 

 

 

Det var jo veldig pen pris. Er Det fordi Bilia har spisset seg bevisst for slike reparasjoner, eller er det rett og slett ikke dyrere å gjøre det på BMW-verksted? Har ikke turt å spørre Jæger i Bergen. Jeg regner med prisen er ca lik for E39 M5 også, men ettersom den er mindre utsatt, samt har gått veldig lite, så har jeg latt den saken der bero inntil videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...