S. Gunstad Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 (endret) Får lage en tråd på denne også da, siden jeg akkurat oppdaterte tråden om gamlebilen. Hatt denne i snart 3år nå og stort sett happy med den. Sterk og komfortabel. Fant ut at den har samme reg dato som bryllupsdagen, bare 10år tidligere. Det er litt morro. Kjøpt ny hos stenshagen 29.06.2009. 2009 525axdat Edition Stor navi Comfort skinn Head up display krok varme i ratt Cruise med brems (desverre ikke adaptiv) Telefon integrasjon DAB (ettermontert) El bakluke Kjøpte denne mye pga 3-literen. Denne ble tunet til 250hk og 500nm av OCT (Fyksen Lillehammer). Denne skal heller ikke ha swirl flaps. I løpet av eierskapet har jeg kostet på den litt slitedeler: Oljeskift hver 10k (luftfilter årlig) Batteri (dyrt til disse) Vannpumpe Frontrute Et stag foran Bremser foran Fjærer og dempere foran Hydraulisk olje til bakluke og ny baklukedemper På bakgrunn av dette vil jeg kanskje si at det er dyrt å ha en bil fra 110-150 000km, hvertfall i forhold til mindre tidligere biler med mye høyere km. Etter gamlebilen ble kjørt til skroten måtte jeg trøstekjøpe litt kosedeler til dieselpurka: Ny indre baklykt pga sprekk Ny xenonpære Ny led lampe til speilhus Nye sideblinklys Nytt baklukeemblem Før vask: Etter rundvask: Inspeksjon i garasjen: Skavanker: Goodies: Gammelt og nytt! Gammel og ny: Ny pære måtte til: Her var det noen klips som var røket på lokket, men en norgesreim kom til unsetning. Siste bilde fra sommern 2019 i Chateauneuf Du Pape: Takk for titten! Endret Januar 24, 2021 av S. Gunstad Daniel., Shattered, Evopower og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 (endret) Se her ja 😀 morro med flere e61 xdrive. Vil ikke si du har hatt mye utgifter, men det kommer jo an på hva man er vant til. Jeg har nok hatt det dobbelte på min 2007 530xd. Men ser poenget på generelt nivå på utgifter på 100-150.000km. Har eid min i perioden 155.000-207.000 km over 3 år. Flott med style 243 hjula og at du har beholdt dem. Ellers tror jeg at min må være den eneste i landet uten automatisk bakluke 😅 det er jo noe alle har ser jeg og dette er tunge luker å åpne manuelt. Du har Edition utgave betyr siste facelift, mer moderne infoskjerm og mer utstyr. da har du nok god bil lenge her 😀 fine allround biler som kan alt. Ikke mer enn 500nm på optimering? Det er det samme som min har som standard og begge har samme 3 literen. 600nm får min ifølge TRF. Du burde i teorien få det samme. Er det noe oppgraderinger på gang eller er det bare en bruk og hold service type bil? Endret Januar 24, 2021 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 Flott bil! @Evopower Ikke helt samme motor. Pluss at girkassen er svakere 25d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 10 minutter siden, Otis skrev: Flott bil! @Evopower Ikke helt samme motor. Pluss at girkassen er svakere 25d. 25d har litt mindre ventiler og grunnmap ellers likt. Jeg har manuell så hva som er best av automat eller manuell vet jeg ikke, men skulle tro at man kunne mappe 600nm fordeom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 24, 2021 Share Skrevet Januar 24, 2021 Det er langt viktigere forskjeller enn mindre innsugsventiler på 25d m57tu2. TRF Steg 4 på denne gir det samme som TRF Steg 3 på 30d. Tollefsen, Evopower og ehaugsnes reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Flott bil! LCI E61 holder seg utrolig godt, spesielt mtp at designet nå er 15 år gammelt. papertiger og And-reas reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 25, 2021 Share Skrevet Januar 25, 2021 Fin bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Januar 25, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2021 21 hours ago, Evopower said: Se her ja 😀 morro med flere e61 xdrive. Vil ikke si du har hatt mye utgifter, men det kommer jo an på hva man er vant til. Jeg har nok hatt det dobbelte på min 2007 530xd. Men ser poenget på generelt nivå på utgifter på 100-150.000km. Har eid min i perioden 155.000-207.000 km over 3 år. Flott med style 243 hjula og at du har beholdt dem. Ellers tror jeg at min må være den eneste i landet uten automatisk bakluke 😅 det er jo noe alle har ser jeg og dette er tunge luker å åpne manuelt. Du har Edition utgave betyr siste facelift, mer moderne infoskjerm og mer utstyr. da har du nok god bil lenge her 😀 fine allround biler som kan alt. Ikke mer enn 500nm på optimering? Det er det samme som min har som standard og begge har samme 3 literen. 600nm får min ifølge TRF. Du burde i teorien få det samme. Er det noe oppgraderinger på gang eller er det bare en bruk og hold service type bil? Veldig god allrounder. Dette er en bruksbil, men prøver å holde den i orden:) Den har 550nm, måtte sjekke papirene:) 10 hours ago, KireS said: Flott bil! LCI E61 holder seg utrolig godt, spesielt mtp at designet nå er 15 år gammelt. Takk for det! 7 hours ago, Reef89 said: Fin bil ja Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Februar 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2021 Fikk bytta LED lampa i speilet i dag. Ble en del deler bare av et lite speil, men fikk lampa ut. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå