Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den øverste video lignet veldig på m57. Var den kalde eller noe?

Hører ikke noe rart jeg ihvertfall.

Kanskje @ahj og @strukt kan bistå? De var de eneste jeg husker med n53, eller som har hatt det.

Skrevet

Begge videoene er fra samme N53, motoren var kald ja.
Vurderer nemlig å kjøpe, fikk videoene fra selger og må bare forsikre meg om at det er normalt først.

Skrevet

N53 har ikke problemer med registerkjede såvidt jeg vet. Dog så kan det være litt trøbbel med dyser og bensinpumpe.

Skrevet
3 minutter siden, Otis skrev:

N53 har ikke problemer med registerkjede såvidt jeg vet. Dog så kan det være litt trøbbel med dyser og bensinpumpe.

Samt coil og er kresen på plugger.

Generelt er N53 en fin konstruksjon.

Skrevet

Jeg tror ikke det. Men det er nok ingen som kan garantere for verken at motoren er strøken eller ei.

Det er faktisk en risiko som du som kjøper tar. Så er det å kjøpe brukt.

Og med all fakta, så har ikke n53 et kjent problem med register.

Skrevet (endret)

Lyden høres sånn ca ut som min N53. Om det er riktig eller ikke aner jeg ikke. Men den har hatt lignende lyd som den på din video fra 130 000km til nå 187 000km. 

Det jeg har lest, er at noe av denne lyden kan komme fra injektorene. Men jeg vet ikke.

Sjekk om plugger, injektor, coils, høy-trykks bensinpumpe er skiftet og at det er brukt originale deler til dette.

Endret av strukt
Fordi jeg er gammel og glemmer ting.
Skrevet (endret)

Har hatt N53 på tunet sammenhengende siden 2011 (2 forskjellige biler). Og jeg reagerer ikke på lyden i klippene. Den første var nok kaldstart, og da går de ganske stygt, spesielt med åpent panser. Injektorene gir disse motorene litt dieselpreg på tomgang. 
 

Om motoren din er i orden er jo en annen sak, men det er i hvertfall ikke noe med tomgangen din som indikerer noe. 

Endret av *MrB*
Skrevet

Høres nesten litt ut som en dieselmotor med panser oppe ja! 😆 Beroligende å høre, men får vel ha i bakhodet at det ikke er usannsynlig at injektorer kan måtte skiftes en gang. Magefølelsen sier fortsatt at det er verdt det.

Skrevet

Jeg har en n63tu og den har samme tikkelyden i dysene.  Når det gjelder plugger og coiler så er dette deler som må skiftes iblant. Min må ha nye plugger etter 40000-50000km ellers blir det misfire. Skiftet også alle coilene på 110.000km preventivt da de etterhvert blir preget av noen år i varmen 

Skrevet

Helt normal lyd på N53. 
Sjekk index på dysene. Videre er det lurt med litt oftere bytte av tennplugger på N53, da kan man lett se om man har en injektor som lekker. 

Jeg byttet to på min. De var tidligere index og de lakk når bilen var av. 
Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

18 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Samt coil og er kresen på plugger.

Generelt er N53 en fin konstruksjon.

Fin konstruksjon ja, men ei ikke uten sine sykdommer som kommer og går. 

Skrevet
35 minutter siden, ahj skrev:

Helt normal lyd på N53. 
Sjekk index på dysene. Videre er det lurt med litt oftere bytte av tennplugger på N53, da kan man lett se om man har en injektor som lekker. 

Jeg byttet to på min. De var tidligere index og de lakk når bilen var av. 
Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

Fin konstruksjon ja, men ei ikke uten sine sykdommer som kommer og går. 

Har hørt mye rart om at man ikke kan blande index 11 og opp med lavere index eller noe i den duren, eller at man må bytte hele banken på 3, så lenge man koder de inn med INPA så går det vel fint?

Skrevet
46 minutes ago, ahj said:

Og husk å alt kjøpe plugger til N53. Plugger til andre bensin BMW-er vil gjøre at bilen ikke klarer å kjøre de forskjellige modusene slik at NoX kattene renses. 

Litt på siden i forhold til tråden, men jeg har tidligere lest at den eneste pluggen som duger på disse er NGK ZKBR7A-HTU. Jeg valgte å teste ut Bosch sitt alternativ (ZGR6STE2) sist jeg byttet, da de var svært gunstig priset hos GS på det tidspunktet. Ser ut til å fungere bra de første ca 1000km i hvertfall. Får kjøre litt til før jeg konkluderer endelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...