Gå til innhold

Nyrer med night vision


Sortehaug
 Share

Anbefalte innlegg

Etter flere år som mølleransatt, og vag-eier har jeg nå skiftet beite. Har anskaffet meg en f11 som i dag har kromnyrer. Bilen er også utstyrt med nightvision. 
Tenkte derfor å høre om folk har noen tips til sorte nyrer? Handler folk på ebay, eller anbefales det oem? Finnes det noen gode alternativer? 
Er det noe som jeg bør passe når jeg skifter? :)
 

Om noen har et sett med style 351 eller lignende, så er jeg interessert i det :) 

 

På forhånd, takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett dette spørsmålet ørten ganger på F10/F11 Norge gruppen på Facebook så virker det som det er dårlig utvalg av nyrer til biler med Nightvision, og du har to alternativer:

- Kjøpe sorte M5 nyrer og stålsett deg på å få x antall kommentarer om at du har satt M5 emblem på noe som ikke er en M5.

- Få dine lakkert svart, eventuelt kjøp inn et ekstra sett og få de lakkert.

Men har du sjekket Ebay og lignende? Kan være det har dukket opp noe i nyere tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Etter å ha sett dette spørsmålet ørten ganger på F10/F11 Norge gruppen på Facebook så virker det som det er dårlig utvalg av nyrer til biler med Nightvision, og du har to alternativer:

- Kjøpe sorte M5 nyrer og stålsett deg på å få x antall kommentarer om at du har satt M5 emblem på noe som ikke er en M5.

- Få dine lakkert svart, eventuelt kjøp inn et ekstra sett og få de lakkert.

Men har du sjekket Ebay og lignende? Kan være det har dukket opp noe i nyere tid. :)

Takk for svar!
ja, det kan jeg tenke meg. Og syns det var en jungel og leite etter svar her inne. Så istedenfor å grave etter svar, så tenkte jeg det var bedre å la svaret komme til meg 😛 hehe! 

Men er M5 nyrer et alternativ altså? Tenker at M5emblemet kan fjernes, men skjønner problemstillingen.

Finnes det en side hvor det anbefales og handle fra? :) 

 

EDIT: Er f10 og f11 helt like når det kommer til felger? Kan alle felger som passer f11, brukes på f10? :) 

Endret av Sortehaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil og velkommen over til den andre sida! Hvordan opplever du F11 LCI sammenligna med det du har hatt av VAG?  - legger to og to sammen og antar det var den 520xd'en du og @Snagg30 var å kikka på her forleden? Såg ut som en veldig fin bil :) Ang. sorte nyrer med NV så har kanskje @Saltkjelen et tips her ettersom han prøvde det samme på sin M550d.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med ny bil og velkommen over til den andre sida! Hvordan opplever du F11 LCI sammenligna med det du har hatt av VAG?  - legger to og to sammen og antar det var den 520xd'en du og @Snagg30 var å kikka på her forleden? Såg ut som en veldig fin bil :) Ang. sorte nyrer med NV så har kanskje @Saltkjelen et tips her ettersom han prøvde det samme på sin M550d.

Takk for det! Ja, det stemmer. Så nå er det bare noen småmods som skal til, er planen :)
Jeg har jobbet med salg av nybil, hvor volkswagen og audi var i fokuset. Så jeg har kjørt my fair share av konkurrentene til 5serien. Må si meg veldig imponert over F11. En bil som takler sine kilometer og bærer de ekstremt fint. 

Jeg har egentlig vært en audimann hele mitt liv, men alltid likt BMW veldig godt. Og når det kommer til årsmodellene fra 2012-2017 (tenker i all hovedsak på F3x, F1x og X3 sitt chassis - er det F25 det heter?) så må jeg ærlig BMW sine biler ser mye bedre ut. SPESIELT 3serie vs A4 og X3 vs Q5. Jeg har alltid vært svak for A6, men må si at den blir litt for gammel innvendig sammenlignet med F11. A6en ble spennende innvendig igjen når den kom ny i 2018.

Men så har jeg jobbet med disse bilene nå og uten å virke altfor høy på pæra så har jeg blitt litt "lei" av de. Jeg har sett og kjørt de hver dag, og hadde nå lyst på noe annet. Jeg er veldig fornøyd med BMW :)

Alt av tips tas imot med stor takk :)


Og jeg har et spørsmål til, jeg har et sett med 20" som jeg skal selge - passer disse rett på F10 også? 

Endret av Sortehaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med F11! Man kan få kjøpt ferdiglakkerte griller med NV (IND Distribution), men direkte billig blir det jo ikke. Et annet alternativ er å lakkere grillen (jeg hadde dette), men for mitt vedkommende synes jeg nok chrome er finest.

Tusen takk :) Se der ja. Men man må altså ut med 2-3k for nye nyrer? 

Bilen er i mineralgrå, med chromelister rundt vindu, rails og grill.
Så tanken var gjøre dette sort, slik at man får en grå/ sort kontrast. 
Planen er å kjøpe meg et sett med style 351. Alternativ 2 er å beholde det som er chrome, som jeg ser for meg går fint til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sortehaug skrev:

Tusen takk :) Se der ja. Men man må altså ut med 2-3k for nye nyrer? 

Bilen er i mineralgrå, med chromelister rundt vindu, rails og grill.
Så tanken var gjøre dette sort, slik at man får en grå/ sort kontrast. 
Planen er å kjøpe meg et sett med style 351. Alternativ 2 er å beholde det som er chrome, som jeg ser for meg går fint til dette. 

Mineralgrå Metallic med svarte lister og svarte M351 felger til vinterhjul. Trodde dette skulle bli for mye svart på en mørk bil men det framstår ryddig og pent.

17B2B965-3B53-4EDC-BD77-2A23D57BE260.jpeg

A48E7F78-362A-4EA5-9F33-51992D0DFFA3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sortehaug skrev:

Tusen takk :) Se der ja. Men man må altså ut med 2-3k for nye nyrer? 

Bilen er i mineralgrå, med chromelister rundt vindu, rails og grill.
Så tanken var gjøre dette sort, slik at man får en grå/ sort kontrast. 
Planen er å kjøpe meg et sett med style 351. Alternativ 2 er å beholde det som er chrome, som jeg ser for meg går fint til dette. 

Jepp, det blir fort denne summen og vel så det (uavhengig om man kjøper fra IND eller får lakkert).

Kjører selv med shadowline rundt vinduer og sorte takrails i kombinasjon med chrome grill, og synes ikke dette blir feil på noen måte. Bilen har likevel chromeelementer i skjermdeksler, dørhåndtak, emblemer (og eventuelt eksos), så det her blir bare en fin og diskret kontrast. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jepp, det blir fort denne summen og vel så det (uavhengig om man kjøper fra IND eller får lakkert).

Kjører selv med shadowline rundt vinduer og sorte takrails i kombinasjon med chrome grill, og synes ikke dette blir feil på noen måte. Bilen har likevel chromeelementer i skjermdeksler, dørhåndtak, emblemer (og eventuelt eksos), så det her blir bare en fin og diskret kontrast. :) 

Ja, helt enig :)  har fått tilbud på 4500,- på chromedelete rundt vindu og rails. Syns det hørtes ok ut. 
Men et annet spm, jeg har et sett med 20" x 8,5"/10" som jeg skal selge - passer disse rett på F10 også? Er F11 og F10 helt lik når det kommer til felger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FransEirik skrev:

Mineralgrå Metallic med svarte lister og svarte M351 felger til vinterhjul. Trodde dette skulle bli for mye svart på en mørk bil men det framstår ryddig og pent.

17B2B965-3B53-4EDC-BD77-2A23D57BE260.jpeg

A48E7F78-362A-4EA5-9F33-51992D0DFFA3.jpeg

Må si at denne fargen er veldig fin med svarte detaljer :) Veldig fin kombo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sortehaug skrev:

Ja, helt enig :)  har fått tilbud på 4500,- på chromedelete rundt vindu og rails. Syns det hørtes ok ut. 
Men et annet spm, jeg har et sett med 20" x 8,5"/10" som jeg skal selge - passer disse rett på F10 også? Er F11 og F10 helt lik når det kommer til felger? 

Min kom med 8,5'' framme  (245)og 9'' (275) bak (Xdrive). Nå har jeg 245 og 8,5'' fra en F11 rundt hele, da er jeg helt sikker på at fordelingskassen har det godt og at de ikke kan ta meg på feil dekkdimensjon. Kjører Goodyear UltraGrip Ice2 på dette settet. Ikke stjernemerka men herregud, Goodyear er store. Burde være ok dette 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, FransEirik skrev:

Min kom med 8,5'' framme  (245)og 9'' (275) bak (Xdrive). Nå har jeg 245 og 8,5'' fra en F11 rundt hele, da er jeg helt sikker på at fordelingskassen har det godt og at de ikke kan ta meg på feil dekkdimensjon. Kjører Goodyear UltraGrip Ice2 på dette settet. Ikke stjernemerka men herregud, Goodyear er store. Burde være ok dette 🤗

Okei. Det høres for så vidt bra ut :) for jeg har en som er interessert i settet mitt, men har en F10 - da kan jeg si at disse passer hans bil? 
er det noe forskjell på feks innpress på F10 og F11, og/ eller RWD og xDrive?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...