Gå til innhold

530D xdrive, 2018


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Eivind V. skrev:

Noen som har prøvd en slik? 🤔 

Byttet for øvrig ut runflat-dekka med Michelin Pilot Sport 4 XL, og det ble en helt annen kjøreopplevelse... Lite dekkstøy, ingen sporing, og i det hele tatt en mye mer "soft" opplevelse 😊

 

Hvilken dimensjon valgt du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Eivind V. skrev:

245/40 R19, 275/35 R19😊

Nå ble det jo den bilen jeg håpte det var... Skal bare brukes til sommer-bil, ca 8000 km/året. Monterte inn Pedalbox også = nesten whiplash😅, men går fint nå. 

Jeg kjøpte samme dekk og dim, og ble lovet at de skulle være stjernemerkede, men etter ca 1000km fikk jeg nugging i bilen, og studerte dekka de hadde ikke noe stjernemerking. Det hele endte med at jeg måtte bruke 245 på alle fire hjul. bakfelgene er noe bredere men det funker fint. så sjekk dekka du har kjøpt om de virkelig er stjernemerkede, hvis ikke tror jeg du fort opplever lugging i spesielt i lav hastighet og sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn 530d xDrive på Michelin sin side sier den at du kan ha Primacy 3 ( 245-40 R19 98Y L *MO ) foran og Pilot Sport 4S  ( 275/35 ZR19 100Y XL *) bak i den dimensjonen du har. Men fungerer det så er det vel fint.

Men bare vær obs på symptomer, har vel fått nok tips om stjernemerkede dekk her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kjennern skrev:

Legger inn 530d xDrive på Michelin sin side sier den at du kan ha Primacy 3 ( 245-40 R19 98Y L *MO ) foran og Pilot Sport 4S  ( 275/35 ZR19 100Y XL *) bak i den dimensjonen du har. Men fungerer det så er det vel fint.

Men bare vær obs på symptomer, har vel fått nok tips om stjernemerkede dekk her nå :)

Du kan vel få HP primacy som stjernemerket i de dimesjonene, men tror ikke du får PS4 som stjernemerket. Men følg med om du får symptomer, og reager raskt hvis du merker lugging i lav hastighet og sving. Etter jeg opplevde det skiftet jeg olje på gearkasse og diff.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maxmek skrev:

Du kan vel få HP primacy som stjernemerket i de dimesjonene, men tror ikke du får PS4 som stjernemerket. Men følg med om du får symptomer, og reager raskt hvis du merker lugging i lav hastighet og sving.

Er ikke min bil :) Men måtte sjekke hva Michelin leverer, de har ikke PS4S i 245/40-19 som stjernemerket dekk.
Jeg er pingle så jeg har selv Goodyear Excellence i 245/40-19 med stjernemerke foran og bak. Skal dog ikke trenge stjernemerke med lik dim foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjennern skrev:

Er ikke min bil :) Men måtte sjekke hva Michelin leverer, de har ikke PS4S i 245/40-19 som stjernemerket dekk.
Jeg er pingle så jeg har selv Goodyear Excellence i 245/40-19 med stjernemerke foran og bak. Skal dog ikke trenge stjernemerke med lik dim foran og bak.

Ja det er ikke mange dekk å velge i med mix dimensjonen 245/275. Derfor endte jeg opp med 245 på alle hjul, jeg målte omkretsen også, og det skilt mer enn de 0,5% husker ikke helt, men har skrevet om det tidligere i annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maxmek skrev:

Jeg kjøpte samme dekk og dim, og ble lovet at de skulle være stjernemerkede, men etter ca 1000km fikk jeg nugging i bilen, og studerte dekka de hadde ikke noe stjernemerking. Det hele endte med at jeg måtte bruke 245 på alle fire hjul. bakfelgene er noe bredere men det funker fint. så sjekk dekka du har kjøpt om de virkelig er stjernemerkede, hvis ikke tror jeg du fort opplever lugging i spesielt i lav hastighet og sving.

Ja, er kjent med det, og får byttet dekka dersom det blir noe feil etter hvert. Tror ikke de er stjernemerkede nei, så går nok over til 245 bak jeg også dersom detta blir feil👍. Etter å ha hørt på spesialister/"spesialister" både her og der, valgte jeg å prøve dette først. Takk for info vedr din erfaring😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Første bilen jeg har hatt hvor jeg bare kjører meg en tur for å nyte... (skyvet) i stillhet😂. Heiv på "M-merke" på bakdør, og lakkerte endestussene svarte, og syntes det ble veldig bra uten å overdrive. Nå gleder jeg meg til lengre turer fremover... 🌞😊

 

Endret av Elvira Wacht.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror at bilen er raskere. Hadde en meget sliten E39 520i som vinterbil i 3 vintre. Forrige eier hadde klistra på M-logo bak, whatever tenkte jeg. Naboen uten så mye peiling på bil spurte om det var en M3. No joke 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...