Gå til innhold

530D xdrive, 2018


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det M merket bør du få av igjen så fort som overhode mulig. Enten det eller fjerne bildet fra nettet, det å sette M merker på ikke M biler er vel ett av de største tabuene som finnes 😅 Eneste som hadde vært verre er ett M5 merke 😂

😂Er et par slike merker på siden originalt, så da passet det med nr 3 bak. Enda godt det er litt gutt igjen... 🤡😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elvira Wacht. skrev:

😂Er et par slike merker på siden originalt, så da passet det med nr 3 bak. Enda godt det er litt gutt igjen... 🤡😜

Ja men BMW har lov å putte M merker på produktene sine....det betyr ikke at folk kan løpe rundt å handle inn M merker på nettet i hytt å pine. Det har også vært veldig omdiskutert dette som BMW også har gjort selv. Men det har alltid vært en uskreven regel blant BMW folk at fake emblemer er fyfy, iallfall på plasser som dem ikke monteres fra fabrikk på den aktuelle modellen. Jeg fikk litt pes da jeg lakket opp bremsekaliperene på forrige bilen min, en F10 530d. Da lakket jeg dem blå og satte på M merker, akkurat sånn som det leveres orignalt fra fabrikk. Selv det var det noen som kommenterte, jeg følte det var innafor.

Men dette er din bil og du velger selv hva du vil ha på, jeg tenkte bare å si ifra på en pen måte før noen andre gjør det på en slem måte. Jeg synes det er litt hyggelig også at du er så "nyfrelst" BMW entusiast 😀 Gøy å se folk komme fra andre merker å bli så engasjerte.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den Fredrik 90👍. Hva andre måtte mene om hva jeg "hiver" på min bil, har ikke jeg noe med. Det er noe den/de driver med... "snill, evt slem" måte er uvesentlig for meg. Folk mener noe om alt og alle, og det har ikke jeg noe med - så enkelt... 🌞😊. Enten så har man lov, eller så har man ikke lov i.h.h.t. lovverket, osv... Folk kan faktisk gjøre hva de vil, så sant det ikke er ulovlig. Hva man bør/ikke bør, er noe annet. 

Har for øvrig intet imot om admin fjerner hele tråden min - om man frykter smitte-effekt... 😊

Ja, herlig bil. Har hatt Mercedes E220 før, men denne er noe annet... 

 

Endret av Elvira Wacht.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har en særegen gruppe entusiaster som går under navnet originalpolizei. Lakkering av endestusser og designelementer er innafor, men det du nå har gjort, klistre et M-merke på hekken, regnes for å være das große Verbrechen. M-merke på forskjermen indikerer at bilen har M-design, men et M-merke på hekken forteller noe om motoren. Den utgir seg altså nå for å være noe den ikke er, derfor reagerer noen.

De flest har dog ikke så sterke meninger om dette. Man tenker kanskje at M-merket forteller mer om eieren enn om bilen; her er det en som har en drøm om noe større en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Basse Lusk skrev:

BMW har en særegen gruppe entusiaster som går under navnet originalpolizei. Lakkering av endestusser og designelementer er innafor, men det du nå har gjort, klistre et M-merke på hekken, regnes for å være das große Verbrechen. M-merke på forskjermen indikerer at bilen har M-design, men et M-merke på hekken forteller noe om motoren. Den utgir seg altså nå for å være noe den ikke er, derfor reagerer noen.

De flest har dog ikke så sterke meninger om dette. Man tenker kanskje at M-merket forteller mer om eieren enn om bilen; her er det en som har en drøm om noe større en dag.

At noen reagerer angår jo ikke meg - det er noe "de" holder på med. Jeg er nok for voksen, og vært med på såvidt mye at hva andre tenker om et "M-merke" bakpå bilen min får være opp til dem = uten betydning. Neste gang får jeg kanskje prøve "Mercedes" og "e350 CDI" på samme bil. 

For øvrig så er det nok ikke bare biler som utgir seg for å være noe de ikke er. Det er vel knapt noe(n) som slår oss mennesker på akkurat det feltet...🙄 - ikke minst på div forum. 

Jeg trodde M-merket stod for M-sport, uavhengig av sted på bilen. Så lite peiling har jeg på BMW, men den går fremover lell... 😅

Takk for info & fin kveld 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kimse av Das Originalpolizei! Jeg er selv medlem av menigheten. Og søker du opp i lovdata.no så finner du nok at å sette kun en enslig ///M på bakluka på hvilken som helst BMW - det være seg M3 eller M135 eller 520, det medfører strenge bøter fra nevnte Polizei. Dette fordi det aldri har blitt plassert en ///M ene og alene på en bakluke fra BMW originalt. Kunne like godt satt den midt på døra eller i ene nyra! Det eneste riktige ihht Originalpolizei sine paragrafer er å sette på modellbetegnelsen, i dette tilfellet 530d, som bilen din kan bære med stolthet. 
 

Når det er sagt; for en utrolig fin bil du har, modifiser den, pynt på den, nyt den og bruk den slik du selv føler for, drit i hva jeg og andre originalfetisjister lirer ut av oss. En slik en står på min ønskeliste også, som den perfekte familiebil den er! Kjekt å se at folk tar steget ut og kjøper en slik bil med motor, og enda kjekkere når de kommer fra andre merker til BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Skal ikke kimse av Das Originalpolizei! Jeg er selv medlem av menigheten. Og søker du opp i lovdata.no så finner du nok at å sette kun en enslig ///M på bakluka på hvilken som helst BMW - det være seg M3 eller M135 eller 520, det medfører strenge bøter fra nevnte Polizei. Dette fordi det aldri har blitt plassert en ///M ene og alene på en bakluke fra BMW originalt. Kunne like godt satt den midt på døra eller i ene nyra! Det eneste riktige ihht Originalpolizei sine paragrafer er å sette på modellbetegnelsen, i dette tilfellet 530d, som bilen din kan bære med stolthet. 
 

Når det er sagt; for en utrolig fin bil du har, modifiser den, pynt på den, nyt den og bruk den slik du selv føler for, drit i hva jeg og andre originalfetisjister lirer ut av oss. En slik en står på min ønskeliste også, som den perfekte familiebil den er! Kjekt å se at folk tar steget ut og kjøper en slik bil med motor, og enda kjekkere når de kommer fra andre merker til BMW :)

👋😊 

Lurte et øyeblikk på om jeg i villfarelse hadde rotet meg inn i en "sekt" i dette forumet. 

Det kan faktisk være at jeg tar av merket for å ikke plage andre, da det selvf ikke har vært tanken - eller at jeg rett og slett synes bilen er penere "ren". Jeg får se... Siste ord fra meg nå vedr dette temaet, da jeg bare kjedet meg litt i går, osv... Jeg har ikke veldig god innsikt i BMW...., men  Lovdata/annet, har jeg åpenbart mer innsikt i enn de fleste her inne😊

Ender vel kanskje med at jeg går ut av forumet, og så får dere heller "dressere" de som er her inne så mye dere orker😅. Nå blir det mer fokus på ørretfiske og BMW-kjøring for min del🌞🎣😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les gjerne første del av det forrige innlegget mitt med en klype salt og en god dose ironi :) forumet her er for alle folk, alle biler så lenge det er BMW (og joda, forumet blir også godt brukt av folk uten BMW fordi det er så allsidig), og alle stiler. Men når en publiserer bilder, spørsmål og statements må en regne med å få tilsvar, enten av positiv eller kritisk art :) det er det som holder forumet levende. Bare se hvor mye diskusjon og aktivitet dekkspørsmålet ditt skapte. Håper du vil fortsette å bidra og å komme med innspill, innlegg, spørsmål og bilder av den fine 5eren din :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ender vel kanskje med at jeg går ut av forumet, og så får dere heller "dressere" de som er her inne så mye dere orker😅.

Hm, at du forlater oss er det siste vi ønsker! Det er en fin holdning du har at du ikke bryr deg stort om hva andre måtte mene. Den bør du rendyrke, og gi folk også her takhøyde for sterke meninger, uten at du snur ryggen til og marsjerer ut. Originalpolitiet mister sin makt over den som ikke bryr seg.

Det er forresten flere andre jurister/advokater/lovkyndige på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Hm, at du forlater oss er det siste vi ønsker! Det er en fin holdning du har at du ikke bryr deg stort om hva andre måtte mene. Den bør du rendyrke, og gi folk også her takhøyde for sterke meninger, uten at du snur ryggen til og marsjerer ut. Originalpolitiet mister sin makt over den som ikke bryr seg.

Det er forresten flere andre jurister/advokater/lovkyndige på forumet.

Hallo Basse Lusk👋

For meg handler dette selvfølgelig ikke noe om hvem som er mest lovkyndig, men rett og slett at jeg veier det positive opp imot det evt mindre positive. Jeg lar meg ikke dominere, ei heller blir jeg fornærmet. Jeg havnet tilfeldig her etter å ha lest meg opp på BMW før kjøp. Jeg blir her trolig fordi det er mange interessante innlegg - også søkbare temaer, og veldig mange positive personligheter👏👏. Men... jeg må ikke være her, så det blir en avveining som med mye annet i livet.

Vedr å "snu ryggen til", så burde jeg ha gjort det med langt flere tidligere i livet, men det tar tid å få tilstrekkelig forstand - det også😅. Ha en strålende helg😊🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For meg handler dette selvfølgelig ikke noe om hvem som er mest lovkyndig,

Nei, misforståelse, jeg nevnte at det er flere jurister her bare for å vise at du kanskje har noe annet enn bilen til felles med noen, det var da overhodet ikke et argument for eller mot noe. :)

Fort gjort å prate forbi hverandre på et slikt forum, når man ikke er kjent.

En fortsatt fin helg, du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kjørte ca 8000 km med Michelin pilot sport 4 XL i sommer (ikke runflat/stjermem... ). Merket ikke noen u'noter, ingen ujevn slitasje på dekk, og bilen gikk mye roligere. Så langt alt vel, og hva fremtiden bringer vet jeg intet om. Jeg fjernet for øvrig "M-merket" på bakdøra da det allikevel føltes "litt feil" for meg - liker bilen bedre original sånn sett. Til orientering... 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min høyt elskede F11 N57 gikk brått bort etter en kort kamp mot skogens konge. Takk for en iherdig innsats over mange år og en siste innsats for å beskytte meg på en fremragende måte. Du er dypt savnet.

Dessverre endte bilen sine dager med kun ca 100k km og i perfekt stand. Det smerter å vite at bilen skal hugges. Når det er sagt krever det sin bil å få en fullvoksen elgku i fronten i marsjfart der fører og passasjer kan gå ut av bilen, børste av seg glass og elghår og til stor forundring konkludere med at det gikk overraskende bra uten så mye som en skramme.

Jeg har hatt flere e-klasser, volvoer og gikk over til BMW med dieselsekser, jeg har aldri tidliger opplevd avhengighet, men "I'm addicted"! Min bedre halvdel synes X5 er for brautende, men har også forelsket seg i BMW'en. Jeg applauderer kjærligheten så kan vi fattige stakkarer som ikke har råd til SUV parkere anomymt utenfor matbutikken vel vitende om at vi kjører noe av det mest behagelige og morsomste å kjøre og går under jåleradaren. Bilen passer til alle anledninger uansett hva hjertet måtte begjære. Det være seg om en ønsker å kjøre i fartsgrensen med en sekser som murrer fint på 12-1500 omdr og girer opp og ned uten at en merker det. Eller når en får en raptus og går inn i svingene med dødsforakt og den eneste som ikke er livredd og guider en perfekt gjennom svingen er bilen. Alternativt spise mil etter mil på autobahn i hastigheter som ville medført forvaring om kjøringen hadde foregått i Norge og blitt observert av lovens lange arm som har 2 liters pjuskemotor i bilene sine. Opplevelsen er rett og slett for god til å ikke fortsette og med et dieselforbruk som er for godt til å være sant oppveier den marginale merkostnaden for alle ulempene og kjedsomheten med elbil.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe G31 530xd eller 540xd. Jeg vil ha en loaded bil, men har valgets kvaler mellom 530 og 540 og før eller etter facelift. Noen som har erfaringer rundt hvilket valg jeg eventuelt bør unngå eller som er å foretrekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...