Gå til innhold

Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har fått tak i bakfanger, kom over en ganske lokalt ( Ørsta )😁

Ellers er selve bilen ferdig sprøytet, fikk 3 lag klarlakk, slik at jeg skulle ha og polere på i årene fremover 😅 

 

Den hang dessverre på bukk med bil under når jeg var innom så fikk ikke tatt bilder. Men det såg særdeles lovende ut😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har fått tak i bakfanger, kom over en ganske lokalt ( Ørsta )😁

Ellers er selve bilen ferdig sprøytet, fikk 3 lag klarlakk, slik at jeg skulle ha og polere på i årene fremover 😅 

 

Den hang dessverre på bukk med bil under når jeg var innom så fikk ikke tatt bilder. Men det såg særdeles lovende ut😁

Høyres bra ut 😁

captain-ray-holt-hot-damn.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 5 weeks later...

Etter mye mas fra @GtiGtr så får jeg oppdatere her 😅 Viser seg jeg har glemt og ta bilder 🙈 Men!! Har nylig fått hentet hjem bilen!

Resultatet er meget bra, men fremre passasjerdør må dessverre lakkes på ny da den var ett snev lysere. Rart egentlig da det er brukt samme lakk på hele bilen, men han ville dusje på litt tykkere(?) Elns så reknet han med det ordnet seg. 

 

Ellers har jeg styrt på di få timene som har vært tilgjengelig, fruen har klart og vere bortreist nesten hver kveld siden bilen kom hjem.. 🙄 Her mener jeg hun må sette jobb og dugnader på vent til jeg har fått litt stell på bilen..🤔

Det er dog myye jobb😅 Dører er totalt ribbet. Fronten skal av for og ta noe overflaterust rundt nedre radiatorinnfesting osv. 

Målet får bli og ha bilen om ikke ferdig så vertfall kjørbar til neste sesong. 

Ble også latterlig mye dyrere enn planlagt, og mtp. Tilstand bilen nå blir i så må jeg koste på nesten alt av lister, lykter, grill osv. Nytt. Så må få inn litt mer cash også for og få sluttført 😅

 

Skal vertfall prøve og oppdatere jevnlig fremover etterhvert som ting skjer 😊

 

IMG_20231110_212029035.jpg

IMG_20231110_212054845.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
På 18.11.2023 den 14.04, Olaandref skrev:

Det her blir meget bra Emil, og for en bilpark du har nå, den her og E24en skulle jeg gjerne hatt stående selv. Fant du forresten noe bra alcantara trekk til taket ditt?

Nei, gikk for sort 😊 Er meget fornøyd med dette. Stoffet fremstår likt som det originale ( i motsetning til moderne Bmw som er langt kjipere ) 

Problemet nå er at handtak, solskjermer osv. Er grå🙄🙄 Så her er jeg på desperat jakt etter sorte deler, evt. Må det lakkes

IMG_20231118_141027172.jpg

IMG_20231118_141017908.jpg

IMG_20231118_141031136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt alle tilgjengelige timer i garasjen siste uken. Deriblant fredag lørdag og søndagskveld, fruen veldig fornøyd 🙈😆

 

Har fått montert ferdig 3 dører, og sendt den siste tilbake til lakkerer. Er en vanskelig drittfarge dette😆 Er brukt samme lakkblanding på hele bilen, så eneste han kunne gjøre for og endre farge var og legge ett tykkere lag for og få den litt mørkere.. Så får vi prøve og se. Glad Jeg ikke er lakkerer

 

Original dør

IMG_20231114_195644314.thumb.jpg.0c87b797a75541745fab536d410df8b8.jpg

Litt av delene som er ribbet og skal inn i døren på bil, langt ifra alt.. Mye dill inni der 😅

IMG_20231115_195959398.thumb.jpg.a400cb7ad62f37a9dd9b7a799502a4bb.jpg

Nye rammer rundt handtak på alle dører

IMG_20231115_220307632.thumb.jpg.9b62e2e4f8cd87c60c694d1c0fb3bbad.jpg

"Ferdig" med 2 dører ( ser ut som fargeforskjell til bakskjerm men kun lyset som lurer heldigvis )😁

IMG_20231118_135523929.thumb.jpg.e27739324b891363681983c73d640946.jpg

IMG_20231118_135533354.thumb.jpg.b8cdaeb045d4d5a7fed0adce7775f394.jpg

Dørtrekk på plass, liten milepæl det 😅 

Smurt godt med Hagmanns tyntflytende tectyl inni bunn på dører

IMG_20231119_181257932.thumb.jpg.f67c959148801240cf2610414cbbb832.jpg

 

Klarte også i kampens hete og kjøpe 2 dører fra facelift, alså 92 modell og oppover ( har til overs 2 gode preface ). Og disse ble lakkert og montert på passasjersiden. Oppdaget først når låsekassen skulle flyttes over fra originaldøra at her var det forskjeller. 

Veldig smal sak og ordne, måtte borre 2 nye hull til låsekasse i døren, og ellers selvsagt flytte absolutt alt ink. Ledningsnett over fra originaldøra, så måtte det borres ett nytt hull for klips til dørtrekk. Egentlig måtte det også borres nytt hull til barnesikring bak, da dette tydeligvis ikke eksisterer på faceliftbiler.. Jeg valgte dog og fjerne hele barnesikringen da det var mye enklere og den uansett aldri ville vere i bruk.

Ellers er alt likt 😊 Så om man finner en rustfri facelift dør og har en preface, bare og handle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Skulebollen skrev:

Nei, gikk for sort 😊 Er meget fornøyd med dette. Stoffet fremstår likt som det originale ( i motsetning til moderne Bmw som er langt kjipere ) 

Problemet nå er at handtak, solskjermer osv. Er grå🙄🙄 Så her er jeg på desperat jakt etter sorte deler, evt. Må det lakkes

IMG_20231118_141027172.jpg

IMG_20231118_141017908.jpg

IMG_20231118_141031136.jpg

Ser meget bra ut det der. Hun som jeg var i kontakt med her nede ble syk og måtte opereres, dette er flere mnd siden nå, og det ser ikke ut til at hun er tilbake. Så det spørs om det må letes etter andre som kan gjøre det. 
 

Må gjerne tipse meg om du kommer over en  førerdør som er bra for rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Olaandref skrev:

Ser meget bra ut det der. Hun som jeg var i kontakt med her nede ble syk og måtte opereres, dette er flere mnd siden nå, og det ser ikke ut til at hun er tilbake. Så det spørs om det må letes etter andre som kan gjøre det. 
 

Må gjerne tipse meg om du kommer over en  førerdør som er bra for rust.

"Min mann" ordner deg nok både sort eller Alcantara uten problem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

Ellers er alt likt 😊 Så om man finner en rustfri facelift dør og har en preface, bare og handle! 

Dette gjelder vel bakdørene? For foran er det veldig ulikt mtp utsparinger i stål ved fester til låsekassen ,jeg prøvde men alt ble feil slik jeg så det  😅

Ellers nydelige resultater her og bilen blir knallfin .

Veldig gøy å se 😊😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...