Gå til innhold

Ny bil: 2017 330e


Anbefalte innlegg

Har re-search mer på front lyktene, og de bruker 100% dem samme feste-brakettene og plugger. 

F30 LCI adaptive LED frontlykter:

7997EE16-F637-47FF-9E93-A462DF8BEE3B.jpeg.b0c6cf5221341e2fb43158915e2355d4.jpeg

 

F32/F80/F82 «LCI2» adaptive LED frontlykter:

37E5A2F1-A131-45FC-B6F3-55C34206B833.thumb.png.8a0c119efc64435a70e0c770daacb417.png
 

 

Har også nå kjøpt det nye GTS style panseret og F32 front-skjermer, neste blir å kjøpe M4 style front fangeren til F32 og etter det kjøpe front lyktene.

 

 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være @lagunilla så har jeg fått tak i lyktene til en helt ekstremt bra pris (ble da LCI1 og ikke LCI2 lykter, men til prisen så går det absolutt ikke ann å klage, hadde jeg ikke fått kjøpt lyktene av han så hadde prosjektet vært på pause helt til sommern), gleder meg til F32 "M4 style" front fangern fra Nomax og F32 skjermene og GTS style panseret fra schmiedmann kommer så jeg kan begynne å test montere delene, finne ut hvor F32 skjermene og F30 skjermene må kuttes så sveises sammen OSV :) .

20220108_185548209_iOS.thumb.jpg.d55e0e0ddefb95097dfb23f98ad27772.jpg

20220108_185552650_iOS.thumb.jpg.f3f90e159e545ca3b4e2b9ae45c5ef51.jpg

 

 

 

SÅ tenker jeg at for at bilen skal bli ferdig så fort som mulig så skal jeg heller få panseret, front fangern og skjermene lakkert Alpine white som resten av bilen istedenfor å få hele bilen foliert den mørkeblå fargen, kommer nok ikke til å koste mer enn 14K å få de delene lakkert hos lakkerern vi har her. De tok bare 8750KR for å fikse bulker og lakkere høyere skjerm, høyere front dør og venstre bakdør på den i fjor, mens å få bilen foliert koster 30k. Så den vil se sånn ut innen August cirka :)(bare med GTS panseret, jeg orka virkelig ikke å photoshoppe inn det i dette bilde). 

359077524_whatminewilllooklike2.thumb.jpg.20e02dde27b8ac93a72b0c415d673a15.jpg

Og til de som lurer, nei det skal ikke stå "M3" på den noe sted, alle eDrive emblemene og 330e emblemet skal være på bilen. Pluss så er det jo ganske tydelig at det ikke er en M3 med tanke på at den har tåkelys og radar cruise kontroll, F80 M3 og F82 M4 kom ikke med noen av delene av hva jeg vet, sikkert forgrunna større radiatorer/kjølere eller noe sånt. 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har bare fått venstre F32 skjerm siden det er en latterlig lang ventetid på F32 høyere skjerm og F30 330e venstre skjerm (med ladeporten) på Schmiedmann. Men jeg har i hvert fall nå sett på delen og vet at det kommer til å gå å kutte forskjermene rundt ved starten av hjulbuen å sveise sammen fronten på F32 skjermen og baken på F30 skjermen. Så lenge alt blir kuttet og sveiset nøyaktig skal den kunne skrus rett på bilen. Så vet jeg jo at F32/F80/F82 lyktene og frontfanger har akkurat samme fester som F30, så ja... Etter custom arbeidet på skjermene er gjort så skal alt gli rett inn. 

20220312_154110648_iOS.thumb.jpg.86a801357a4c150ec72452b69f9a5ff0.jpg

20220312_154113127_iOS.thumb.jpg.1d703e7088d74a7e314e398d0ff72ee3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å følge med her, du har bra pågangsmot! Husker selv da jeg var ung (altså yngre) og modifiserte mye. Men blir det virkelig noe bedre å erstatte F30 LCI hovedlys med F80 pre-LCI hovedlys? Synes iallfall designet på «parklys» er mer moderne på F30 LCI enn F80 pre-LCI, men det er jo øyet som ser.

Blir nok bra og kult til slutt, men skal jeg komme med et lite velmenende tips så er det nok bedre å spare opp til en original M en dag, enn å brenne opp mye penger for å få en uoriginal lookalike. Og ja, jeg kaster stein i glasshus siden jeg jo tross alt har min F11 520d som jeg kjøpte for ni år siden og monterte fire utblås på (noe jeg ikke hatt gjort i dag) - og er derfor jeg nevner det :P 

Lykke til, blir moro å se endelig resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Walkabout skrev:

Moro å følge med her, du har bra pågangsmot! Husker selv da jeg var ung (altså yngre) og modifiserte mye. Men blir det virkelig noe bedre å erstatte F30 LCI hovedlys med F80 pre-LCI hovedlys? Synes iallfall designet på «parklys» er mer moderne på F30 LCI enn F80 pre-LCI, men det er jo øyet som ser.

Blir nok bra og kult til slutt, men skal jeg komme med et lite velmenende tips så er det nok bedre å spare opp til en original M en dag, enn å brenne opp mye penger for å få en uoriginal lookalike. Og ja, jeg kaster stein i glasshus siden jeg jo tross alt har min F11 520d som jeg kjøpte for ni år siden og monterte fire utblås på (noe jeg ikke hatt gjort i dag) - og er derfor jeg nevner det :P 

Lykke til, blir moro å se endelig resultat!

Og der sank skipet for ham, stakkars. 
Jaja, hvorfor ikke kjøpe en ekte Louis Vuitton veske i stedenfor å kjøpe fake 💀 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maiken Benedicte Johansen skrev:

Jaja, hvorfor ikke kjøpe en ekte Louis Vuitton veske i stedenfor å kjøpe fake 💀 

Basert på forutsetningene i innlegget mitt blir det helt feil sammenligning, men du må gjerne prøve å fremstille det tabloid for å prøve å få en gøyere respons. Mer riktig å spørre seg hvorfor ikke spare til å kjøpe en ekte LV-veske om fire år, enn å kjøpe en fake nå også måtte vente syv år før du kan kjøpe en ekte? Når du først er inne på veske-eksempelet, så holder en ekte LV seg bedre i pris enn en fake også...

Er ikke feil å gjøre det verken på ene eller andre måten, men skader jo ikke med innspill fra vi som har vært i samme situasjon selv og kan reflektere over de valgene som ble tatt den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Walkabout skrev:

Basert på forutsetningene i innlegget mitt blir det helt feil sammenligning, men du må gjerne prøve å fremstille det tabloid for å prøve å få en gøyere respons. Mer riktig å spørre seg hvorfor ikke spare til å kjøpe en ekte LV-veske om fire år, enn å kjøpe en fake nå også måtte vente syv år før du kan kjøpe en ekte? Når du først er inne på veske-eksempelet, så holder en ekte LV seg bedre i pris enn en fake også...

Er ikke feil å gjøre det verken på ene eller andre måten, men skader jo ikke med innspill fra vi som har vært i samme situasjon selv og kan reflektere over de valgene som ble tatt den gang. 

Tror du misforsto meg? Ville vel også kjøpt en orginal M, i stedenfor å bygge en. Poenget mitt var bare at her har fyren kjøpt deler, også får han slengt dine ord rett i fleisen. 
 

Edit: Jeg er helt enig i det du sa, men ordene «uorginal lookalike» var det jeg reagerte på. Det med LV var bare for å sette det på spissen - for hvorfor gå med et fake produkt når du kan spare å kjøpe deg ekte. 
 

 

Endret av Maiken Benedicte Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maiken Benedicte Johansen skrev:

Tror du misforsto meg? Ville vel også kjøpt en orginal M, i stedenfor å bygge en. Poenget mitt var bare at her har fyren kjøpt deler, også får han slengt dine ord rett i fleisen. 

Edit: Jeg er helt enig i det du sa, men ordene «uorginal lookalike» var det jeg reagerte på. Det med LV var bare for å sette det på spissen - for hvorfor gå med et fake produkt når du kan spare å kjøpe deg ekte. 

Da er nok ikke så uenige. Må vel være lov å skrive "uoriginal lookalike" når det er M4 lookalike fanger fra Nomax og GTS style panser fra Schmiedmann? Hadde det vært ombygging til original F32 M-sport front hadde jeg vært mer fan av prosjektet :) 

Spesielt når jeg skriver at 1) det er moro å følge med, 2) han har bra pågangsmot, 3) det blir nok bra og kult til slutt, 4) ønsker lykke til og 5) at det blir moro å se endelig resultat må det jo være mulig å tolke innlegget mitt som noe annet enn å få ord slengt rett i fleisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

Moro å følge med her, du har bra pågangsmot! Husker selv da jeg var ung (altså yngre) og modifiserte mye. Men blir det virkelig noe bedre å erstatte F30 LCI hovedlys med F80 pre-LCI hovedlys? Synes iallfall designet på «parklys» er mer moderne på F30 LCI enn F80 pre-LCI, men det er jo øyet som ser.

Blir nok bra og kult til slutt, men skal jeg komme med et lite velmenende tips så er det nok bedre å spare opp til en original M en dag, enn å brenne opp mye penger for å få en uoriginal lookalike. Og ja, jeg kaster stein i glasshus siden jeg jo tross alt har min F11 520d som jeg kjøpte for ni år siden og monterte fire utblås på (noe jeg ikke hatt gjort i dag) - og er derfor jeg nevner det :P 

Lykke til, blir moro å se endelig resultat!

Haha, jeg forventer desverre at det blir veldig dyrt å kjøpe en M3 eller M4 om noen år. Vi er lissom i en litt annen tid nå enn for 10 år siden, hadde jeg hatt sånn 800 000 til bil nå så hadde jeg LETT solgt denne å kjøpt en M3 CS. Men jeg "frykter" at M3 og M4 kommer til å skyte i været i pris når elbilene tar mer over, og bensin og diesel kommer nok til å bli dyrere også. Dere som eier disse ekte M-bilene allerede sitter på gullgruver (tror jeg hvertfall). Når jeg skal ha ny bil igjen og jeg har mer penger så blir nok jeg "tvunget" til å kjøpe en performance BEV som f eks i4M50. 

 

Så er jeg helt enig i det med at LCI1 F32/F80/F82 lykter er litt mindre moderne enn LCI2 lyktene, jeg lurer på om jeg skal prøve å få solgt LCI1 lyktene så jeg heller kan kjøpe LCI2 lyktene. Det hadde også gjort alt enklere med eventuell koding, siden LCI2 lyktene bruker de EKSAKT samme pinnene som F30 LCI adaptive LED lyktene, mens LCI1 har et par flere pinner og garantert krever mer koding. Men så fikk jeg de lyktene så sykt billig at luganilla at det føles ut som jeg hadde scammet han om jeg hadde solgt dem igjen haha. 

 

Jeg vurderer litt å ikke bruke en M4 fanger også, jeg er lissom ikke helt sikker, vil ha noe litt mer aggressivt enn F32 M-sport fangern. Jeg prøver å finne andre aftermarket fangere, men det er jaggu ikke mange options for F32. For F30 så har vi jo en del custom fangere, som M6 style, M2 style, M3 style, M5 style, Alpina style OSV. Eneste jeg har funnet til nå for F32 er en "1M style" fanger, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes om den heller... Det er også viktig for meg at radar cruise kontrollen fortsatt fungerer og at tåkelysa fortsatt fungerer. Som er hvorfor Nomax sin M4 style front fanger så ut som et veldig lettvint alternativ. 

109461_2.thumb.jpg.bcbcd85dbcb655311fd954e7983378db.jpg

 

Men noe M3 bakfanger blir det fa*n ikke noe av på bilen min haha, de F80 "style" bakfangerne for F30 ser så rare ut... Jeg aner ikke hvorfor, men proporsjonene er jo helt på jordet. Så jeg skal da enten ha 340i "style" eksos eller beholde det jeg har, men med blank svarte potter. Jeg vet jeg sa først at bilen skulle beholde alt original "chrome" som det på grillen, sølv fargen på Alpina classic C13 felgene OSV. Men så fikk jeg bare plutselig så jæklig lyst på et "stormtrooper" theme istedenfor hvor bilen er hvit med bare svarte detaljer. 

 

 

 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, mye av gleden med bil er jo å planlegge og fundere på hva en skal gjøre. Jeg synes F30 LCI er pen i utgangspunktet (spesielt F31 LCI liker jeg godt da). Synes ikke det er så mye som skal til for at den blir rålekker. Senk, tåkelysdelete, lakkerte plastgittere i grillen, Performance frontleppe og kanskje noe tøft med grillen (enten helt sort av den typen du har med doble roller eller foliere rammen og litt andre detaljer i samme farge som G20-detaljene) hadde blitt gjennomført, tøft og likevel originalt. Just my two cents :) 

Kom over denne her om dagen, gjennomført og tøff F31 LCI: 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=239351959

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Ser den, mye av gleden med bil er jo å planlegge og fundere på hva en skal gjøre. Jeg synes F30 LCI er pen i utgangspunktet (spesielt F31 LCI liker jeg godt da). Synes ikke det er så mye som skal til for at den blir rålekker. Senk, tåkelysdelete, lakkerte plastgittere i grillen, Performance frontleppe og kanskje noe tøft med grillen (enten helt sort av den typen du har med doble roller eller foliere rammen og litt andre detaljer i samme farge som G20-detaljene) hadde blitt gjennomført, tøft og likevel originalt. Just my two cents :) 

Kom over denne her om dagen, gjennomført og tøff F31 LCI: 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=239351959

Driver å tenker på det haha, er bare det at jeg virkelig liker fronten på M3/M4... Asså, jeg synes også at F30 LCI er pen, uten tvil. Men LCI2 lyktene på F32/F80/F82 med en litt aggressive fanger som M3-M4 fanger er lissom i en helt annen liga i utseende... 

Men hva var det du mente med "lakkerte plastigittere i grillen" egentlig? Ble nysgjerrig nå... haha. Mener du da gitterene i den grillen nede ved radaren og tåkelyktene? 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Driver å tenker på det haha, er bare det at jeg virkelig liker fronten på M3/M4... Asså, jeg synes også at F30 LCI er pen, uten tvil. Men LCI2 lyktene på F32/F80/F82 med en litt aggressive fanger som M3-M4 fanger er lissom i en helt annen liga i utseende... 

Men hva var det du mente med "lakkerte plastigittere i grillen" egentlig? Ble nysgjerrig nå... haha. Mener du da gitterene i den grillen nede ved radaren og tåkelyktene? 

LCI2-lyktene på F80/F82/F32 er rålekre sammen med fronten på F80/F82, men det blir jo en kostbar affære å bygge om alt det på en F30 LCI når utgangspunktet er så greit som det er synes jeg. Og en lookalike M4-fanger blir ikke helt det samme fordi den blir smalere enn den originale for å passe smalere framskjermer:) 

Jepp, det jeg mener. De fleste nye BMW'er kommer med dette lakkert i sort blank. Synes det blir veldig bra. Har gjort det både på min F11 og min F82, skal gå an å skimte på bildene her :) 

6622D029-C006-4265-8FE4-22E63943B6ED.jpeg

8C77B9B2-E7EE-4EE4-A1BB-41F8124F775C.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Walkabout skrev:

LCI2-lyktene på F80/F82/F32 er rålekre sammen med fronten på F80/F82, men det blir jo en kostbar affære å bygge om alt det på en F30 LCI når utgangspunktet er så greit som det er synes jeg. Og en lookalike M4-fanger blir ikke helt det samme fordi den blir smalere enn den originale for å passe smalere framskjermer:) 

Jepp, det jeg mener. De fleste nye BMW'er kommer med dette lakkert i sort blank. Synes det blir veldig bra. Har gjort det både på min F11 og min F82, skal gå an å skimte på bildene her :) 

6622D029-C006-4265-8FE4-22E63943B6ED.jpeg

8C77B9B2-E7EE-4EE4-A1BB-41F8124F775C.jpeg

Kan tydelig se det på M4`n hvertfall. Noe jeg nå fikk også lyst å gjøre på min er å ikke bare få den nedre grillen lakkert, men også få nyregrillen og emblemene lakkert i den samme svart fargen (blir da å kjøpe nye emblemer, og ny grill og ta den fra hverandre før lakkering...) Noe som jeg synes ser ganske dårlig ut på mange BMW`r med svarte griller er jo akkurat det at svart fargene på grillene nesten aldri matcher shadowline vinduslistene og de svarte emblemene folk setter på. Finnes det en fargekode for den blank svarte BMW bruker på shadow line listene OSV? 

 

Så er det veldig sant det at M4 og M3 er bredere enn F30... Looken kommer nok til å bli litt annerledes med en replica fanger for F3X. Men så synes jeg det ikke ser for grusomt ut heller, dette er to F32 med M4 fangere f eks. Men jeg vurderer definitivt å bruke en F32 M-sport fanger med en bra front lip. 

IMG_1099.thumb.jpg.32f10cf8bdd9eaf62280eacdfd345ae2.jpgIMG-20180831-WA0018.thumb.jpg.74cca53a97701a1e4eff24a7d0752203.jpg

(Her ser man jo også at svart fargen på grillene ikke matcher svart fargen på resten av bilene haha. )

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt du går på med her. Personlig synes jeg det blir helt feil med en M3/M4-look a like støtfanger - spesielt i kombinasjon med tåkelys. Som @Walkabout allerede er inne på, er fangeren smal og med tåkelys oser det i alle fall uoriginalt. Selv ville jeg gått for original M-sport støtfanger. Synes dette gir en fin fremtoning på F30. Mer vulgære fangere (som M3/M4) krever i mine øyne bredding og et bredt hjulsett.

Liker også LCI I lyktene godt, men om du skal gå for LCI II ville jeg kjøpt lykter fra USA slik at du får orange sidemarkeringslys.

attachment.php?attachmentid=1877818&stc=
attachment.php?attachmentid=2627279&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...