tennbrikket Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Jeg får "spader" av Carly, men hvis gløderelee er byttet, så gjenstår vel kabelen til denne, sikringer og selve glødepluggene. Personlig syns jeg det er litt rart av verkstedet som byttet relee at de ikke sjekket med diagnose at dette faktisk fungerte. Tar jo trossalt ikke mange minuttene. Angånde turbo, så føler jeg at ISTA diagnose ville ha hjulpet betraktelig mer. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Enig, Carly er ikke å anse som et redskap for feilsøking. Også, veldig, enig med tidligere råd i tråden her. Har du feilkode på glødeplugger så bytt glødeplugger før videre feilsøking. Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet November 27, 2021 Forfatter Share Skrevet November 27, 2021 Skjønner at Carly ikke er den beste redakapen her, men den sa jo at det var noe med actuatoren, deviation. Her er dagens funn: Staget fra wastegate til actuatoren har jo hoppet av og låseclippet(?) Er borte 🤔 Staget går helt fint og fritt, sitter ikke fast, bare så det er nevnt. Ny låseclip for å holde på plass her, så bør ihvertfall actuatoren og WG ha et samarbeid igjen 😅 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2021 Har nå byttet alle glødepluggene (Bosch) og ingen endring, sliter fortsatt med å starte når den har stått en stund. Får også opp feilkode på alle 4 glødeplugger. Modulen ble byttet i høst, dog en brukt modul, men fra en bil hvor glødesystemet fungerte. Hva bør jeg gjøre nå? Har jo hørt en del snakk om ledninger, men hvilken eller hvilke ledninger er det snakk om? 🤔 M47TU2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Jeg ville nok først fått bekreftet at glødeplugger faktisk var defekt først. Men siden du allerede har skiftet de og det ikke ble noen bedring på du sjekke om det faktisk går noe strøm til glødepluggene. Det letteste er enten å måle strømtrekket på aktuell ledning med en tangamperemeter. Er det ingen strømtrekk, som jeg antar, så må du sjekke om relè faktisk er OK. Da kan du først måle styring av relè, ved å koble på en lyspære eller måle med voltmeter. Om det er OK, noe jeg antar, så må du skifte relè. E.C. og Kolstad Jr. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 På e46 sitter det sikring til glødesystemet i motorrom. Mulig det gjør dette på x3 også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Enig med Otis, du ser også når pluggene funker med et oscilloskop og måling av spenning på batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Får gløderelee strøm ? Siden releet er brukt så hadde jeg byttet det ut i et nytt uten å tenke meg om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2021 Skal sjekke opp dette, takk for hjelpen så langt dere 😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2021 Har nå skiftet til nytt rele, ingen forbedring. Bilen gløder ikke og får opp denne generiske feilkoden, som ikke forteller allverden.. Har også målt strøm til releet, og det går strøm dit.. Noen nye ideer? 😳🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 19, 2021 Share Skrevet Desember 19, 2021 Går strøm dit? Som i at releet trekker en del ampere når du forsøker å starte eller som at det får signal fra DDE? Eller hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 19, 2021 Share Skrevet Desember 19, 2021 Noen nye ideer? 😳🤔 Du har sjekket den 20A sikringen for glødemodulen som sitter i elektronikkboksen foran frontruta ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2021 (endret) 7 timer siden, E.C. skrev: Går strøm dit? Som i at releet trekker en del ampere når du forsøker å starte eller som at det får signal fra DDE? Eller hva mener du? Får signal fra DDE og pluss fra starter. 7 timer siden, 540is skrev: Noen nye ideer? 😳🤔 Du har sjekket den 20A sikringen for glødemodulen som sitter i elektronikkboksen foran frontruta ? Alle sikringer her er sjekket ja. Endret Desember 20, 2021 av Kolstad Jr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2021 Leste litt rundt på forum, fant dette: Noen som har noen tnaker rundt dette? Er kanskje verdt å prøve.. Altså hvis jeg har forstått det rett: Koble fra kontaktene til gløderele, slett feilkode, så start opp. Feilkode kommer så. Deretter koble på kontaktene igjen, mens tenninga er på. Så sletter man feilkoden igjen og starter opp? Han beskrev samme problem som jeg opplever i den tråden. 🤔🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Desember 21, 2021 Share Skrevet Desember 21, 2021 Jeg hadde samme problem på min. Byttet plusskabelen til gløderele Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå