E.C. Skrevet September 28 Forfatter Skrevet September 28 Stemmer, det er mange kretser med 0.75mm2 og 10A sikring originalt, så det går fint. Når en ladeport kan levere 3A per uttak (ved 5V, regner med at disse kjører kun 5V) er det 15W per port eller max 30W trekk totalt. Forsyningen inn mot port blir i praksis kun aktiv når tenninga er på og stort sett når dynamo lader, så 14V ish, eller mer. Ved 5A og 14V har man da 70W inn før sikringa går. Jeg mener at sikringa til dobbel sigarettenner var på 20A og tverrsnitt på felles kabel på 2,5mm2 og 1,5mm2 etter splitt, derfor valgte jeg å putte inn en ekstra sikring foran USB-en og da var 5A tilstrekkelig for én port, men du kan fint bruke inntil 10A også ja mr.pingu, Saltkjelen og Otis reagerte på dette 3
mr.pingu Skrevet September 28 Skrevet September 28 (endret) 17 minutes ago, E.C. said: Stemmer, det er mange kretser med 0.75mm2 og 10A sikring originalt, så det går fint. Når en ladeport kan levere 3A per uttak (ved 5V, regner med at disse kjører kun 5V) er det 15W per port eller max 30W trekk totalt. Forsyningen inn mot port blir i praksis kun aktiv når tenninga er på og stort sett når dynamo lader, så 14V ish, eller mer. Ved 5A og 14V har man da 70W inn før sikringa går. Jeg mener at sikringa til dobbel sigarettenner var på 20A og tverrsnitt på felles kabel på 2,5mm2 og 1,5mm2 etter splitt, derfor valgte jeg å putte inn en ekstra sikring foran USB-en og da var 5A tilstrekkelig for én port, men du kan fint bruke inntil 10A også ja Jeg gjorde det sammen når jeg byttet fra 12V uttak til USB-C. Og gjorde akkurat den beregningen du gjorde og satt inn en 5A foran klossen men strengt talt hadde 10A vært like trygg. Gadd ikke å trekke ledning fra sikringsboksen til midtkonsollen når det ligger 1.5mm2 klart til bruk. Endret September 28 av mr.pingu CHNilsen og E.C. reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Javel @E.C. har du fått gjort noe med ny ervervelsen da ?😊 Satte og så her på tråden og pokker ,du har jaggu en fin bilpark altså . Bla en e39 som ser ut sånn jeg ville hatt den .
E.C. Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden @sveigis Kjørte den i garasjen i dag, så blir kanskje en liten runde i morgen. Ellers har det gått i jobb og å være forkjøla, så har dessverre ikke blitt noe særlig tid eller ork til bil. Jeg har dog tatt noen runder og bestilt det meste jeg behøver til E60en i første omgang, men det er ikke alle leveringer som går unna. Her er sporinga for verktøyet til å bytte girkasseforing, bestilt for en måned siden: Her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Når det gjelder ratt med varme så har jeg i tillegg kjøpt et kit med lim og sparkel, for å gi fiksen best mulig utgangspunkt. Får se hvordan det går, her er det egentlig klart til å settes i gang: E91: Her er det jaggu meg deja vu fra i fjor sommer med en caliper bak som har satt seg fast. I fjor var det høyre og nå er det venstre som gjelder. Burde ha vært smart nok og byttet begge i fjor. Her er den "rene" felgen på høyre side: Og venstre: Varm på skiva er den også, trengte ikke å ta mer diagnose her: Blir å bytte begge skivene, samt klosser i tillegg til caliperen, forhåpentligvis ferdig der for en stund. Da blir både begge caliperne nye, hjullagere nye, håndbrekksko nye, samt skiver og klosser. Denne er dog parkert fram til delene kommer. E61: Ordnet meg fjernkontroll til Webasto fra en facelift bil. Ville ikke helt gå i parringsmodus til å begynne med den der, men kom seg plutselig etter litt trykking. Grei forskjell der: Fikk også melding fra lakkereren i går om at døra kan hentes i neste uke: E39: Skal på lagring om en uke, så må få seg en vask mot slutten av uka. Var kjekt å ha en ekstra kjørbar bil til overs denne sommeren. Otis, ///M-ini95 og sveigis reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Håper du legger ut en god DIY på rattrenovering her. Har en slik jobb liggende å vente selv på 5-serien, kitet fra Fenice ligger klart. Tenkte på å få trukket om, men med varme i ratt er ikke det så rett frem - rattet blir tykkere da de ikke får bort alt pga varmetrådene. Gjorde samme jobb på 4-serien, men det kom luftbobler i topcoaten når jeg dabbet den på med svampen, så sluttresultatet ble ikke bra.
E.C. Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden @papertiger Skal prøve å dokumentere underveis, men mitt er ganske slitt, så usikker på hvor bra det blir. Angående omtrekk: Spørs hvem du trekker om hos. Mange amatører legger bare på skinn over og det blir jo litt spesielt. På E61 hadde jeg omtrekk hos LZ-customs og de skreller alt vekk og legger inn nye varmetråder. Jeg mener at disse varmer litt mindre enn originalt, men det kan faktisk være å foretrekke. Originalt kan bli litt vel varmt, slik at man må skru av noen ganger, mens det omtrekte rattet kan jeg ofte ha på sammenhengende hele langturen. Prisen ble 5000 kr for 2 år siden, så ca. halv pris vs. nytt ratt for E6x. Her er noen bilder jeg postet etter omtrekk i 2023: Patryck, mr.pingu, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden Mao du har fått gjort noe og har litt planer da 😊 Det liker jeg for du har en av favoritt trådene mine . Ja callipere på e9x og e8x er det sånn typiske biler calliper er en svakhet ? Må gjøre noe både på min og min datters e87. Webasto ja ,husker jeg hadde det på min forrige e61 og varte i to timer iløpet av de fire årene jeg hadde den . Spennende med rattet og rep der .😊
Saltkjelen Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Må si LZ-rattjobben ser unektelig bra ut. Hvordan har dette holdt seg? Ettersom de legger inn ny varmekrets, vil jo dette innebære at man kan få rattvarme i et ratt som opprinnelig ikke har det (forutsatt at man sørger for riktig rattelektronikk ellers)? hmm. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå