GtiGtr Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Fikk hanket inn et firma til å se på taket her, etter anbefaling via via. Spurte om et tilbud på å forsterke gulv, fjerne gamle takplater, legge på duk og nye takplater, samt å få litt tak over inngangspartiet, 2-3 kvm. Jeg spretter opp gulv til gulvforsterkning og kaster alt som blir av søppel. Ingen takrenner, ingen snøfangere. De sager ned et par tregreiner som vil være i veien for stillaset. Tilbudet kom på 400 k 😅. Arealet tak er ca. 75 kvm. Takbjelker som skal forsterkes: 12 stk. ca. 7 meter. Her må det jo være billigere å fly inn @Skulebollen og spandere både hotell og fri pass til Vålerbanen inkl. drivstoff 😆 @Skulebollen Må bli ferdig med taklekkasjen min før eg kan "pimpe" han videre 🙋♂️🙋♂️ Snapchat-239958864.mp4 Endret Februar 8 av GtiGtr E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Februar 8 Forfatter Skrevet Februar 8 God ide at han kan øve litt på å ordne tak hos deg først 😆 GtiGtr reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet April 30 Skrevet April 30 Hvordan er erfaringen din med GYS laderen etter noen år? Vurderer innkjøp av en Liten jungel av modeller de har 😆
E.C. Skrevet Mai 3 Forfatter Skrevet Mai 3 On 4/30/2026 at 11:42 AM, Makky123 said: Hvordan er erfaringen din med GYS laderen etter noen år? Vurderer innkjøp av en Liten jungel av modeller de har 😆 Ja, de har litt av hvert. Ikke alle modellene gir like mye verdi for penga. 100A virket å være sweet spot. 110-120A blir fort mye dyrere uten å gi så mye ekstra og 50A kan være litt lite, uten at prisen er spesielt mye lavere. Jeg liker den jeg har. For min del er det praktisk at den kan henges opp på veggen. Den kan også enkelt løftes ut fra opphenget sitt hvis man skal ha den med seg et annet sted. Både kabler og klemmer virker fine. Jeg lader stort sett med "easy"-program når jeg har en bil stående lenge i garasjen eller bruker diagnoseprogrammet med selvvalgt spenning når jeg skal "trykke litt". Når det er sagt så tror ikke jeg at f.eks. de fra Bosch er noe dårligere, så kjøp gjerne den du greier å oppdrive best deal på. mr.pingu, Ingvaldsen og Makky123 reagerte på dette 3
E.C. Skrevet Onsdag kl. 17:25 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:25 Ikke verst å få vinterbilen klar til juni etter et halvt år på løftebukk 😆 Otis, BMWE39turbo, Reef89 og 12 andre reagerte på dette 9 6
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 22:45 Skrevet Onsdag kl. 22:45 Enten er du tidlig ute i år eller veldig sent i fjor. E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Torsdag kl. 00:04 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 00:04 Erhm, vi kan jo late som at det er sistnevnte 😄
E.C. Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Hallo bloggen! Jeg har nå vært litt fraværende i et par-tre måneder, men nå tror jeg at det kanskje blir litt mer aktivitet i tråden og på forumet igjen ellers. Tross alt bare 3 biler med snittalder på over 20 år som skal på PKK i år. Vinteren har gått litt treigt og ettersom jeg ikke er noe fan av å skru i kulda har det ikke blitt så mange oppdateringer. Skrur om det er helt krise, men helt krise har det heldigvis ikke vært. Prøver dessuten å la være å bli inspirert av potensielt nye prosjekter, ettersom jeg allerede har 4 rullende "prosjekter" og skal spare penger til et nytt garasjetak, så en del bilrelatert tråling på internett har de siste månedene utgått. Ikke helt negativt dette, føles som at jeg har fått litt mer fritid, for sånn tråling på finn og høggere spiser opp tid uten at man tenker så mye på det. Jeg har også noen "supre" naboer som bidrar til "god stemning". Disse blir det artig å forholde seg til når takprosjektet en gang starter og jeg må spørre om å ha stillas på deres side. Noen ganger føles det som at det er jeg som låner oppkjørsel av dem og ikke motsatt. Søppeldunker kan stå på min tomt, når de har gått tomme for parkeringsplasser så kan deres besøkende bare slenge fra seg biler på min tomt og gå opp. Her har jo "noen" til og med måkt, bare setter bilene foran garasjen her vi! Måke selv gidder man jo ikke, bare å ta rennafart forbi bilene til E.C. med nesa i mobilen, er jo ikke så farlig med ens egen skrotkasse med bruksforbud og heftelser til Skatteetaten som er på 3x bilverdien. Sleng på spennende folk som kommer på besøk og som må ha 10 jokk fram og tilbake for å snu på glatta, særlig når de kommer typ 15 cm fra min bil så har du alle de tingene som oss bilinteresserte elsker å observere på sin egen gårsplass 🙃 Man kan bli lei av mindre, så vinterens og vårens prosjekt ble å sperre av egen tomt og holde seg langt unna alt som har med bil og garasje å gjøre, puste med magen og prøve å beholde roen i hodet: Ironisk nok så ble den ene kjegla kjørt ned etter 1 dag, tross alt ikke så lett å vite hvor ens hjul er 😅 For å gi et innblikk i hvor drittlei bil og garasje jeg har vært så kan jeg bare si at E61 står fortsatt på piggdekk, høytrykkspyleren har enda ikke vært ute av huset og E91 fikk først i dag et oljeskift, et halv år senere enn egentlig planlagt. 1,5 år og < 10 000 km er ingen krise, men ikke sånn som jeg normalt hadde gjort: Lyspunktet var som alltid å hente ut E39-en i starten av mai. Da kommer bilgleden litt tilbake igjen. Starter rett opp hver gang, nesten imponerende: Her tror og håper jeg at det bare er litt småfiks som gjenstår før PKK, men vi får se hva de finner. På veien hjem fikk jeg høre fra min samboer, som kjørte bak, at den ene baklampa ikke fungerte. Den kom visst litt på mot slutten av turen og funka litt av og til, men ikke helt riktig. Det var plutselig både bremselys og blinklys som begge blinka i takt. Sistnevnte var jo veldig nytting diagnoseinfo, for slike symptomer er 99 % jordfeil. Jaggu meg var den ene pinnen til jord på lykta knekt av og reparert på et litt spennende vis, med en tilkobling som hadde konket ut etter > 10 år, for så vidt ikke så gale det: Ren kosejobb med sånne enkle elektriske feil: Da var fort ting i orden igjen: Da får man raskt litt glede av å fikse bil igjen og motivasjonen går oppover. Flere plussgrader i været hjelper også på. E60-en det blitt gjort en del på også, som antydet i forrige post, men det tenker jeg at jeg får spare til egen post. K.F reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå