Gå til innhold

Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Bimmerlorris said:

Ja du får kjenne etter 😃 Ok så det tok en mnd. Hvor mye betalte du for å sende rattet ? Tok det en mnd fra du sendte det til du fikk det tilbake ?

Jeg skal se an hvordan det ser ut. Nå er ikke interiøret jeg kjøpte veldig strøkent 😅 Så tipper det passer med et halvslitt ratt 🤣

Jeg valgte der jeg betaler et depositum mot at han trekker om og sender et ratt han har på lager, jeg må sende mitt gamle i retur for å få depositumet tilbake 👍 rattet hadde visst ligget på postkontoret en uke allerede, men jeg fikk ikke hentemelding eller brev. 3 uker ish, ikke verst for håndarbeid på slik måte.

Har egentlig kryssa fingrene for at de klarer å strekker skinnet tilbake 😛 men hvis ikke så passer det jo noe med halvslitt, med mindre det ikke blir så dyrt å trekke om igjen dørpanelene dine da

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vegard_ skrev:

Jeg valgte der jeg betaler et depositum mot at han trekker om og sender et ratt han har på lager, jeg må sende mitt gamle i retur for å få depositumet tilbake 👍 rattet hadde visst ligget på postkontoret en uke allerede, men jeg fikk ikke hentemelding eller brev. 3 uker ish, ikke verst for håndarbeid på slik måte.

Har egentlig kryssa fingrene for at de klarer å strekker skinnet tilbake 😛 men hvis ikke så passer det jo noe med halvslitt, med mindre det ikke blir så dyrt å trekke om igjen dørpanelene dine da

Åja, så rattet du betalte 3600 for er ikke det du sendte men ett han hadde på lager ? Du gjorde det fordi du bruker bilen ?

Nå er det sikkert litt flere ratt til E39 enn det er til E34 😅

Jeg trenger da ikke å benytte den varianten dersom jeg går for omtrekk siden jeg da har to ratt.

Ja håper jo de kan klare å gjøre noe for å få trekkene bedre enn de er, men tviler vel egentlig på det. Omtrekk blir det ikke. Da selger jeg de heller videre til noen som har større ambisjoner enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bimmerlorris said:

Åja, så rattet du betalte 3600 for er ikke det du sendte men ett han hadde på lager ? Du gjorde det fordi du bruker bilen ?

Nå er det sikkert litt flere ratt til E39 enn det er til E34 😅

Jeg trenger da ikke å benytte den varianten dersom jeg går for omtrekk siden jeg da har to ratt.

Ja håper jo de kan klare å gjøre noe for å få trekkene bedre enn de er, men tviler vel egentlig på det. Omtrekk blir det ikke. Da selger jeg de heller videre til noen som har større ambisjoner enn meg.

Ja, ca 3700 for full pakke så man slipper at bilen står uten ratt. Man får jo depositum tilbake hvis rattet ikke har skader. Jeg gjorde det bare for å slippe å bytte tilbake til 4-spoke ratt og så bytte igjen, vil ikke ødelegge en andre slepering hah. Tar kortere tid også for da slipper han å vente på at kunden sender inn.

Ah, fingrene er fortsatt kryssa. Hadde vært kult å sett noen trekke om dørtrekk her inne da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vegard_ skrev:

Ja, ca 3700 for full pakke så man slipper at bilen står uten ratt. Man får jo depositum tilbake hvis rattet ikke har skader. Jeg gjorde det bare for å slippe å bytte tilbake til 4-spoke ratt og så bytte igjen, vil ikke ødelegge en andre slepering hah. Tar kortere tid også for da slipper han å vente på at kunden sender inn.

Ah, fingrene er fortsatt kryssa. Hadde vært kult å sett noen trekke om dørtrekk her inne da 

Ok, så det koster ca 2700 kr for selve omtrekkingen. Jeg får som sagt se an hvordan rattet jeg kjøper ser ut.

Når det kommer til interiøret så føler jeg litt at det ikke blir helt autentisk dersom dørpanelene trekkes om i nytt skinn. Men nå er jeg ikke nazi på dette. Får se hva som skjer 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratt installert, var nesten overrasket når alt passet om hverandre. Den lille tingen over emblemet er ikke merkbart for min del når jeg faktisk bruker bilen. Vart forresten mindre fornøyd med hele greia nå som det er montert på bilen. Bare masse småting med alt. Spesielt sømmen, den er veldig ubehagelig der jeg holder hendene når jeg kjører. Men jeg kan nesten ikke klage da andre omtrekkere skulle ha rundt 4000,- for samme jobben.

M7vlY1n.jpg

j3ak2og.jpg

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"svart" hattehylle med solskjerming og panelet med knappen er kommet i hus... Så ikke så bleik ut på bildene, passer faktisk rett inn i det grå interiøret som allerede er i bilen. Noe grisete over humpen til bremselyset også, usj. Men! Det er to gode grunner til å trekke det om med alcantara. Kanskje jeg har noen ymse deler av M5 alcantara taktrekk på veg 🤔

adQUHoh.jpg

PePXZYd.jpg

LFxo3bo.jpg

 

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

A og B stolpene har kommet, men var tydligvis ikke alcantara. Ebay er så bra noen ganger 👍👍👍👍👍 Prisen var likevel ikke så ille da de er i god stand, rette og uten at stoffet har løsnet noen steder.

yJg3qKF.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde med bilen var å ta en rask restaurering av nøkler. BMW skulle ha rundt 2000,- for ny nøkkel, jeg fikset to for 130,- med ny gummi fra Ebay :D Blir jo ikke like bra som en ny såklart, men kjekt å kunne bruke knappene.

7WqMM0V.jpg

nlz3bwS.jpg

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...