Gå til innhold

Idas tråd - nye modifiseringer på i3


 Share

Anbefalte innlegg

Som jeg alltid har sagt; Style 121 er så "styggkule" at de blir grisekule. Selv synes jeg fargen satt fint til bilen, men forstår at grå felger på grå bil er en hårfin balansegang. Vårmønstringen blir av en eller annen grunn kun enten eller - enten solbrent eller søkk blaut og iskald. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med velfortjent premie, og ikke minst med forestående familieforøkelse 😀

Tusen takk for det! Går spennende tider i møte. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Som jeg alltid har sagt; Style 121 er så "styggkule" at de blir grisekule. Selv synes jeg fargen satt fint til bilen, men forstår at grå felger på grå bil er en hårfin balansegang. Vårmønstringen blir av en eller annen grunn kun enten eller - enten solbrent eller søkk blaut og iskald. :P 

Haha, ja. Synes det er litt morsomt at de (etter min mening) gjør seg bedre på E60 enn på modellen de egentlig var tiltenkt, men de ser selvfølgelig bra ut på E63/4 også. 
Jeg synes den gråfargen de er i nå blir for nær fargen på bilen, så det blir nok omlakkering til en tone som minner om fargen på 218-felgene. Må innrømme at jeg ble overrasket over hvor mørke de faktisk var, hadde fått for meg at de skulle være i samme farge som nettopp 218. 😅

Og ja - å komme seg hjem til sofa, pledd og litt varm drikke har sjeldent føltes bedre enn etter i dag! Ganske sikker på at jeg foretrekker solbrenthet over dette. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Weltzin skrev:

Syns ikke de ser så mørke ut i "dagslys", kanskje?

20240427_165200.thumb.jpg.e3a08a7cbb9314e9ce693db369645a49.jpg

Kan det være de kom i flere finisher, eller har du hakket mørkere bil enn meg? Ser jo ut som Spacegrau din også? 😅 Dette er i alle fall fargen jeg hadde fått for meg at de kom i, ser en del lysere ut enn de vi har liggende i alle fall 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pris i dag, og ikke minst forestående familieforøkelse, det blir stas 🙂Vi fikk nr to for to uker siden i dag, så jeg og guttungen tok damefri fra samboer og lillesøster og dro til Bjerke. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, idapederse skrev:

Kan det være de kom i flere finisher, eller har du hakket mørkere bil enn meg? Ser jo ut som Spacegrau din også? 😅 Dette er i alle fall fargen jeg hadde fått for meg at de kom i, ser en del lysere ut enn de vi har liggende i alle fall 🤔

Det kan jo hende de kom i flere finisher. Er Spacegrau (A52) min ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Olaandref skrev:

Gratulerer med pris i dag, og ikke minst forestående familieforøkelse, det blir stas 🙂Vi fikk nr to for to uker siden i dag, så jeg og guttungen tok damefri fra samboer og lillesøster og dro til Bjerke. 🙂

Tusen takk for det! 😊 Og gratulerer til dere også! 
Sikkert stas for storebror å kunne være med på litt greier som dette, skal nok tidlig krøkes han her også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Weltzin skrev:

Det kan jo hende de kom i flere finisher. Er Spacegrau (A52) min ja.

Nå er de veldig skitne de vi har liggende, så kan være de opprinnelig er litt lysere enn de fremstod inne på verkstedet. Samtidig var det ganske stor forskjell fra 218 til disse i farge, så de er nok hakket mørkere enn jeg var klar over. 
Ser veldig ryddig ut på din i alle fall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Nytt ledningsnett til i3 ble jo bestilt inn for ei lita stund siden etter litt feilsøking og konstatering av null LINBUS(?)-signal, og i dag var det endelig tid for bytte - med god hjelp av @Saltkjelen. Tusen takk! 
 

Mistanken var jo hele veien kabelbrudd, og at det var noe her som var årsaken til problemet med at vi ikke hadde fungerende knapper eller vindu på førerdøra: 

IMG_9992.thumb.jpeg.e7bf48c80c27c097e14df68325c8ea8c.jpeg
IMG_9993.thumb.jpeg.12b1419c5c6657ee72b833a0421d4f92.jpeg
 

Men så kom @Saltkjelen og @CHNilsen frem til at det enkleste kanskje var å demontere hele døra for å komme bedre til: 

IMG_9990.thumb.jpeg.31f2bce3c7bedd60fcb38c2f8933a709.jpeg
IMG_9988.thumb.jpeg.8092e9fd486a8a72f851675fd92e66e6.jpeg

Og da åpenbarte denne seg ganske raskt: 

IMG_9984.thumb.jpeg.ed9783610f3c24dd137daa75bb74d0b2.jpeg

At det var kabelbrudd var jo på ingen måte noen overraskelse, men at det hadde skjedd helt oppe i døråpningen var det ingen av oss som var forberedte på. 
Litt skader i isolasjonen på kablene rundt denne også, men på ingen måte i like stor grad: 

IMG_9986.thumb.jpeg.39114da3670d4c50b3aea27d36deb339.jpeg
 

Uansett - godt er det at man får kjøpt eget ledningsnett til døra, og godt er det at dette endelig er byttet ut. Nå fungerer alt igjen, og det er sykt deilig. 😅

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - i3 endelig fikset
6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er kjekt når fiksen er "så enkel" som den var denne gangen. Tenk så beleilig det hadde vært om det lå en soft close låsekasse med ledningsnettesken.. [-o<

Haha ja, det hadde jo i grunnen vært noe det 😆 Veldig deilig at det gikk så knirkefritt som det gjorde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

@idapederse i tilegg til powercoat 3 in1 under bilen, brukte du noe bodyskydd? eller kun 3in1? har sandblåst under en E87 og tenkte og prøve samme greiene, i går hadde jeg på Ferro-bet (Sterke greier, fikk litt på armen :shock:) og i dag hadde jeg på ett strøk med 3in1 (men tror jeg tar de andre strøkene med maling og ikke spray bokser) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen peiling til hva årsaken til kabelbruddet var? Kablene ligger jo ganske beskyttet der, har de vært utsatt for ytre påvirkning, var ledningen for kort eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Haug530D skrev:

@idapederse i tilegg til powercoat 3 in1 under bilen, brukte du noe bodyskydd? eller kun 3in1? har sandblåst under en E87 og tenkte og prøve samme greiene, i går hadde jeg på Ferro-bet (Sterke greier, fikk litt på armen :shock:) og i dag hadde jeg på ett strøk med 3in1 (men tror jeg tar de andre strøkene med maling og ikke spray bokser) 

Vi gikk først på med den Ferro-Betgreia (høres ugreit ut å få den på huden, ja! 😬), lot den tørke før vi pussa bort overflødig, deretter gikk vi på med to lag nitrogrunning etterfulgt av to lag med Top coat. Sistnevnte skal visstnok være litt seig, på en sånn måte at den ikke blir porøs og dermed forhåpentligvis også beskytter litt bedre mot steinsprut. 
Tror nok maling og pensel er den beste løsningen om man vil unngå overspray og sånn dritt, var i alle fall det vi landa på her. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - nye modifiseringer på i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...